2020-10-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det var goingsomewhere ( h@n som knakk kryptokoden her inne) som mente at en miningfabrikk var i 100- millioners klassen.
Ok, der jeg har tallet fra da
Citera
2020-10-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
OK,takk for svar ihvertfall :-) Eg e heilt enig i at ein kan se seg blind p egen teori,kan minna om feilsking p bilar,for dei s har det som hobby.Men eg syns det e litt irriterande at TT ikkje kan innrmma at NKE I DET HEILA TATT E MISTENKSOMT.Liksom ingen ugler i mosen feelings dei... Fishy? Neeeeeei d,heeeeeeeeeeilt normalt alt der igrden.Det e sanneligt ikkje mange uskyldige s benytte seg av retten te holda kjeft og nekta avhr.Ka e du redde for d egentligt?Hvis du vett du sjl e uskyldige s ska det mje te snakka p seg vanntette bevis imot seg sjl.Har det nken gong i historien skjedd,egentligt? Det m bare bety at du har nke skjula.Sannsynligheten for det e ihvertfall hinsides stor.

Da m jeg gjenta ting jeg har skrevet tidligere.

Husk at TH er en traust gammel gubbe, uten nevneverdig utdannelse.

Han har sikkert ikke lest en eneste bok de siste 20 rene.

Men han tror p kirke og fedreland, og han tror at politiet er oppriktig interessert i oppklare saken.

Plutselig finner han ut at politiet har lurt ham.

De har sagt du har status som fornrmet, men s viser det seg at de er sikre p at han er en konedreper.

Ikke srlig merkelig om han sier: Ikke faen om jeg gidder snakke mer med dere.

P toppen av det hele viser det vi har sett fra forhr at politiet snakker med ham for forske stable p plass et motiv. De vrir og vender p alt han sier.

Og, som om det ikke var nok, de bruker mot ham at han har forskt hjelpe dem, og sikter ham for villedning.
Citera
2020-10-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet er ikke avhengig av finne AEH for f noen dmt, skriver Dagbladet.

Men avisen skriver at politiet jakter med internasjonal bistand:
Mennesker med fagkompetanse innen sk etter savnede personer, er hentet inn og bistr. Politiet vil ikke avslre hvem dette er, utover at det er snakk om personer som har erfaring med finne folk som blir borte.
At politiet sier de ikke er avhengige finne AEH for f saken til retten, fr bistandsadvokaten til AEH til reagere:
Slik denne saken str bevismessig, s tenker jeg at man ikke har bevis nok til en tiltale per i dag. Mitt poeng er derfor at finne AEH vil vre viktig for kunne ta saken til retten
https://www.dagbladet.no/nyheter/ikk...henne/73002021
vil ikke bistandsadvokaten til aeh ha domfellelse og rettferdighet for klienten. Kan lete og drive sak samtidig. Bistandsadvokaten er nok p lag med kihle og sh. Mulig han ogs tror aeh er rmt med ei religis sekt. Litt av et treklver dette.
Citera
2020-10-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Drapssaker blir ikke henlagt s lenge det pgr aktiv etterforskning som kan fre til oppklaring av saken.

Politiet har varslet at det mest sannsynlig vil komme flere etterlysninger av biler.

Det enorme overvkningsmaterialet er ikke ferdig analysert enn.
Foreldes ikke lenger.
Citera
2020-10-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her er noen opplysninger fra dagens krimpod i VG, noen av dem er nye.
Tidspunktene omhandler forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
  • Rundt kl. 7 str ekteparet opp
  • P AEH's iPad blir vret p Kvitfjell sjekket
  • Kl. 08:44 ringer en ansatt hos TH til AEH, men hun svarer ikke
  • Ett minutt senere ringer AEH tilbake til den ansatte hos TH
  • Den ansatte har fortalt til politiet at AEH fortalte at hun og TH muligens skulle til Kvitfjell senere denne dagen
  • Omtrent samtidig som AEH avslutter samtalen med den ansatte hos ektemannen, fanger et videokamera opp en bil som kjrer opp gangveien like bak huset (kl. 08:56)
  • En gang mellom kl. 09:02 og 09:07 setter TH seg i sin gamle Citron og kjrer til jobb
  • Kl. 10:06 og 10:07 er det registrert 2 bevegelser p AEHs mobiltelefon
M avslutter krimpodden med si:
S har et langt liv i kriminaljournalistikken lrt meg at selv om det kan virke helt stille og rolig, og at det ikke skjer noen ting, at man tenker at "denne saken blir aldri lst", s kan det plutselig eksplodere - alt kan bli snudd p hodet, og politiet kan melde om at de har pgrepet en eller flere personer.
http://www.radio-norge.org/podcasts/krimpodden-vg
Gm kom med bil 8.56. Denne m Th ha sett og hunden reagert. Ths bil kjrte fra sv 9.05. Th har utsatt hyttetur fr han dro. Aeh tekstet om at hun da kunne sitte barnevakt. Ringte teh. Hvorfor kun 92 sekunder. Hrte hun noen komme og avbrt samtale. Hunden etc. Har teh noe mer fortelle. Han sliter med forklaringen. Ble hun angrepet rett etter telefonsamtalen. Gm i huset s lenge tyder p at det ikke er helt fremmede gm. Var th igjen i huset mens noen kjrte den til jobben eller overlot th sv til proffe gm.
Citera
2020-10-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Da m jeg gjenta ting jeg har skrevet tidligere.

Husk at TH er en traust gammel gubbe, uten nevneverdig utdannelse.

Han har sikkert ikke lest en eneste bok de siste 20 rene.

Men han tror p kirke og fedreland, og han tror at politiet er oppriktig interessert i oppklare saken.

Plutselig finner han ut at politiet har lurt ham.

De har sagt du har status som fornrmet, men s viser det seg at de er sikre p at han er en konedreper.

Ikke srlig merkelig om han sier: Ikke faen om jeg gidder snakke mer med dere.

P toppen av det hele viser det vi har sett fra forhr at politiet snakker med ham for forske stable p plass et motiv. De vrir og vender p alt han sier.

Og, som om det ikke var nok, de bruker mot ham at han har forskt hjelpe dem, og sikter ham for villedning.
Eg har tenkt i de baner sjl.Men kombinert med totalbildet av fyren s e eg merr p den skeptiske sid.Men selvflgeligt s ska tvil komma tiltalte te gode.Det prinsippet e seff lett glmma.
Citera
2020-10-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Gm kom med bil 8.56. Denne m Th ha sett og hunden reagert. Ths bil kjrte fra sv 9.05. Th har utsatt hyttetur fr han dro. Aeh tekstet om at hun da kunne sitte barnevakt. Ringte teh. Hvorfor kun 92 sekunder. Hrte hun noen komme og avbrt samtale. Hunden etc. Har teh noe mer fortelle. Han sliter med forklaringen. Ble hun angrepet rett etter telefonsamtalen. Gm i huset s lenge tyder p at det ikke er helt fremmede gm. Var th igjen i huset mens noen kjrte den til jobben eller overlot th sv til proffe gm.
Att han var kvar i huset medan ngon annan krde hans bil till firman kan vi nog utesluta d TH loggade in p sin platta och polisen har uppgifter att han kom till firman ca 09.15
Citera
2020-10-29, 19:12
Medlem
Citat:
kan det vre noen fra mc milj som ve kjenner til?
De som rippet biler ogs?
Talen til Ro🎤de hres som hun er venninna til sh.ingen som vet hva som foregr back kulisse der
Citera
2020-10-29, 19:30
Medlem
Legokatts avatar
Puslespillbrikker

-Det har kommet frem i media at RU tok kontakt med TH for f han med p innvistering i en krypto-fabrikk.

-Mtene skjedde p Futurum

-TH fortalte politiet om RU kort tid etter hendelsen

-Trusselbrev med kryoto

Mulige lsninger:

1. TH fikk kjennskap til kryotovaluta gjennom disse mtene. Benyttet dette i plottet sitt.
Fikk RU med p opprette kryoto-konto / skrive deler av truselbrevet / fikk RU med som medhjelper.

2. RU fikk gjennom disse mtene kjennskap til TH og familien. Planla et plott mot TH. RU fikk med seg flere personer p dette.

3. GM hadde kjennskap til disse mtene / eller fikk informasjon om disse mtene p annet vis. Dette var grunnen til at GM benyttet krypto-valutta i trusselbrev = GM viste at TH hadde noe kjennskap til kryotovaluta = det var en sjanse for at TH kunne betale lsepenger uten g til politiet (TH hadde noen sprre om hjelp til dette)
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-29 kl. 19:42.
Citera
2020-10-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Varfr 9 mill. varfr inte 10 mill . Ntt lurt r det.

I trusselbrevet str det belpet er 4% av THs formue. Brevet indikerer p ingen mte belpets strrelse er fastsatt ut fra den prosentsatsen.
Citera
2020-10-29, 20:09
Medlem
Citat:
Foreldes ikke lenger.

Det handler ikke om henlegge saken.

Den kommer ikke til bli henlagt, men p et eller annet tidspunkt blir det satt p nye folk.

Det som imidlertid kommer til skje er at politiet blir tvunget til frafalle siktelsen.

Jeg tipper det skjer dagen fr dom faller i Bertheussen-saken.
Citera
2020-10-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det handler ikke om henlegge saken.

Den kommer ikke til bli henlagt, men p et eller annet tidspunkt blir det satt p nye folk.

Det som imidlertid kommer til skje er at politiet blir tvunget til frafalle siktelsen.

Jeg tipper det skjer dagen fr dom faller i Bertheussen-saken.

n ting til. Hr p den nye krimpodden p VG. Den dagen politiet frafaller siktelsen br Milli og gjengen i VG fratas pressekortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in