2020-10-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kommer an p hvilket utgangspunkt man tror mest p; at iPhone var en viktig del av staging av livsbevis, eller, at TH ikke var klar over at helseappen registrerte skritt og bevegelser.

Jeg heller til at drapet skjedde p natten, og at livsbevisene er forfalsket ved hjelp av iPhone og helseapp.

La oss si at det finnes en medhjelper, en ukjent kvinne, hvis navn ikke engang finnes i etterforskningen (som Rohde foreslo), en hemmelig og intim relasjon som TH har hatt ved siden av ekteskapet. Jeg kaller henne Medhjelper X, MX.

Kan jo hende at MX (fra Russland?) skulle f litt av det som AEH ellers ville stukket av grde med i tilfelle skilsmisse var nrt forestende (TH antok kanskje at ektepakten ikke ville holde vann). At MX ikke var uvitende om opplegget... og kanskje ikke hadde "et sskenbarn p Gjvik" men et par mafia venner fra Russland. Evt. at MX har lurt TH trill rundt. Er menn i 70 rs alderen s keen p kvinnfolk, egentlig? Testosteronet har vel roet seg litt da, skulle man tro. Eller vent... Weinstein... Epstein... Cosby...
Citera
2020-10-29, 14:56
Medlem
Alle tips angende den mystiske bilen p gangveien er n sjekket ut av saken.
Citera
2020-10-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
Nn i Rus krets kanskje, gett folk ideer, kom i hg att TH har sagt till Polisen att leta i nromrdet.
Drfr utfrt av amatrer, frsk p kidnapping som gick snett.

Kan vara s.
Men det har framkommit att summan som RU freslog till TH att investera, kanske inte r samma summa som det str om i trusselbrevet.
Men nog s otckt nd.
Citera
2020-10-29, 15:18
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var dette jeg hang meg litt opp i ogs.

Jeg har tidligere forsttt uttalelsene om "bevegelse p telefonen frem til 10.07" som en eller flere forskjellige hendelser av bevegelse, av ukjent antall eller varighet. Da mener jeg ukjent for OSS, politiet har jo selvflgelig hatt detaljene om dette.

S det var nytt for meg at disse bevegelsene i tidsrommet 09.50 til 10.07 n er konkretisert til gjelde 2 hendelser totalt, fremdeles av ukjent varlighet, som forekommer henholdsvis 10.06 og 10.07.

S nr i tidslinjen er det disse "raske skritt og br bevegelser" eller eventuell fall, finner sted?

M vre fr 09.48?

Edit: Og, det skulle vrt interessant vite nr nest, nest siste bevegelse p telefonen var, alts den siste bevegelsen fr 10.06...
Tror "raske skritt og bevegelser" skjedde 10.06 og at telefonen ble lagt fra seg 10.07. Iflge Milli var det ikke AEH som sto for disse bevegelsene, s fallet m ha skjedd tidligere, mulig fr ubesvart anrop 9.48. Bevegelser mellom fallet og 10.06 tror jeg ikke er nevnt, men det kan jo ha skjedd siden media er noks upresise i sine opplysninger.
Citera
2020-10-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan vara s.
Men det har framkommit att summan som RU freslog till TH att investera, kanske inte r samma summa som det str om i trusselbrevet.
Men nog s otckt nd.
Varfr 9 mill. varfr inte 10 mill . Ntt lurt r det.
Citera
2020-10-29, 15:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Tror "raske skritt og bevegelser" skjedde 10.06 og at telefonen ble lagt fra seg 10.07. Iflge Milli var det ikke AEH som sto for disse bevegelsene, s fallet m ha skjedd tidligere, mulig fr ubesvart anrop 9.48. Bevegelser mellom fallet og 10.06 tror jeg ikke er nevnt, men det kan jo ha skjedd siden media er noks upresise i sine opplysninger.

Ja, jeg har ogs forsttt fallet og "raske skritt og bevegelser" som to forskjellige hendelser.

Kan hres logisk ut at det er 10.06 som er "raske skritt og bevegelser", og fallet er fremdeles ukjent.
Citera
2020-10-29, 15:29
Medlem
[quote=Niffy|73406058]Det var dette jeg hang meg litt opp i ogs.

Jeg har tidligere forsttt uttalelsene om "bevegelse p telefonen frem til 10.07" som en eller flere forskjellige hendelser av bevegelse, av ukjent antall eller varighet. Da mener jeg ukjent for OSS, politiet har jo selvflgelig hatt detaljene om dette.

S det var nytt for meg at disse bevegelsene i tidsrommet 09.50 til 10.07 n er konkretisert til gjelde 2 hendelser totalt, fremdeles av ukjent varlighet, som forekommer henholdsvis 10.06 og 10.07.

S nr i tidslinjen er det disse "raske skritt og br bevegelser" eller eventuell fall, finner sted?

M vre fr 09.48?

Edit: Og, det skulle vrt interessant vite nr nest, nest siste bevegelse p telefonen var, alts den siste bevegelsen fr 10.06...[/QUOTE

Her er en link om nye bevegelser

]https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...nybrottsarbeid
Citera
2020-10-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vrt nevnt tidligere i trden, at det hadde gtt rykter om at TH skal ha hatt en russisk elskerinne. Det er usikkert om det kan vre noe i det.

Nr jeg google "Tom Hagen", kommer google opp med tre forslag som nevner damer.

Disse er

Tom Hagen Kristin Kirkemo

Tom Hagen kjreste

Tom Hagen Veronica Orderud

Nr google kommer opp med slike forslag, s viser det at mange andre har googlet nettopp disse kombinasjonene tidligere.

S, kan det finnes en skjult relasjon mellom TH og uidentifisert dame.

Er det en slik puslespillbit som skal p plass for at politiet skal greie oppklare saken.
Russisk dame med mafiakontakter.
Citera
2020-10-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Kan jo hende at MX (fra Russland?) skulle f litt av det som AEH ellers ville stukket av grde med i tilfelle skilsmisse var nrt forestende (TH antok kanskje at ektepakten ikke ville holde vann). At MX ikke var uvitende om opplegget... og kanskje ikke hadde "et sskenbarn p Gjvik" men et par mafia venner fra Russland. Evt. at MX har lurt TH trill rundt. Er menn i 70 rs alderen s keen p kvinnfolk, egentlig? Testosteronet har vel roet seg litt da, skulle man tro. Eller vent... Weinstein... Epstein... Cosby...

N synes jeg vi begynner tenke skikkelig utenfor boksen. Som Rohde sa.

Noen rene fantasier og fablerier om hva som kan ha skjedd.

Citera
2020-10-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Rohde var vanskelig forst. Nesten som en venn som enten alle stoler p eller en ny venn ingen tror er s nrt. Og AE har uforvarende sagt noe som den andre ikke kan tilgi.
Men hun kutter ut monero og lang planlegging i hypotesen. Men det kan kanskje spinne i gang usannsynlige tankerekker. Og det er jo bra.
Det m vre en som ikke jobbet den dagen, sterk nok. Massevis skjult hat.

Men er det ikke rart at butcoin belpet er make til investeringsbehovet, eller nskebelpet fra moneromannen. Hvorfor velges samme belp.
Har tenkt og skrevet det samme tidligere. Kan vre investeringsbelp i kryptovaluta. Ser drlig ut med den planen men ti millioner er kanskje for selve drapet.
Citera
2020-10-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
nskebelpet til Moneromannen var ganske pent og naivt. Kjekt bruke det belpet hvis man nsker lede mistanken mot ham.
ikke sikkert ru har gjort annet enn vise th hvordan krypto fungerer. Litt risky av th involvere ru som mistenkt nr de hadde en rekasjon. Bedre med ukjente hvem som helst
Citera
2020-10-29, 15:40
Medlem
SwedishHouses avatar
Hur som helst har inte kidnapparna hllt sin del av dealen om att dom skulle ge polisen livsbevis, och att dom skulle slppa AEH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in