Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
I Lrenskog fikk man i 1993 et helt grei grei leilighet for 200 000kr., for eksempel p Finstadjordet.De samme leilighetene selges i dag for over 3 millioner kr. Etter boligkrakket p slutten av 80-tallet, var boligprisene veldige lave, og det tok tid fr prisene begynte stige. Jeg vil tro S4 var verdt mellom 1 og 1.5 millioner kr i det aktuelle tidsrommet. Dagens verdi er trolig et sted mellom 12 og 15 millioner kr.
En venn av meg kjpte et smbruk i en kommune nord for Oslo. Dette var i 1992, og han betalte 1.6 millioner kr. Han har ikke utfrt mer enn ndvendig vedlikehold, men mener dagens verdi er mellom 12 og 15 millioner kr. Folk m se ting i sammenheng.
Det stemmer! Den leiligheten du bruker som eksempel er sikkert liten, men jeg kjpte hus i 1995, s dette kan nok stemme. Prisene varierte selvsagt ift hvor hen i landet.
Ang ektepakten - vet du om gavebelpet p 200.000,- kroner ble satt p hyrentekonto i 1993, slik at verdien idag er hyere?
Jeg har allerede skrevet at nr det gjelder THs sreie p huset, s mener jeg at det var urimelig, men at dette ikke gir grunnlag til tilsidesette ektepakten i sin helhet.
I tillegg har hun tatt et strre ansvar for barna og hjemmet, i lpet av et langvarig ekteskap, som gjorde at det var realistisk at hun fikk et vederlag p noen titalls-millioner.
Tatt i betraktning at hun hadde sreie p hytten p Biri (som TH betalte rehabiliteringen av), som m vre verd mange millioner, s ville AEH blitt en svrt bemidlet dame ved en eventuell skilsmisse.
Men alt dette er jo egentlig uvesentlig, uavhengi om TH var gjerrig eller raus, s kan han likevel ha drept AEH - eller omvendt.
Det kreves beviser for dmme noen for drap.
Hvis TH er en skyldig psykopatisk drapsmann, s gir han blaffen i rykter, han nyter situasjonen hvis politiet ikke klarer bevise at han er skyldig. Og blir politiet s desperat, at de gjr feil (f.eks. ulovlige etterforskningsmetoder, lekkasjer m.m.), s nyter han enda mer.
De eneste som rammes av sladder uten bevis, i tilfellet TH er en skyldig psykopatisk drapsmann, er AEH, Hagen-barna, barnebarna og vrig familie - for noen er uansett uskyldig.
Det er de uskyldige som skammer seg.
Det virker som om noen trster seg med, at
"hvis TH ikke blir dmt, s m han leve i skammen", fordi indisierekken er lang og offentliggjort.
Men det er omvendt!
For en psykopatisk drapsmann s er det en seier, og tanken p at han har kommet unna med det alle vet, er et klimaks.
Trster politiet seg med offentlig skam? Er politiet desperat?