2020-10-29, 22:25
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Exakt s r det p mitt jobb ochs. Trump r djvulen och Biden r den gode.

"S jvla sknt att slippa den clownen, kan han inte kriga och bomba mer i mellanstern"

Jag. "Trump startar inga krig alls, han r en duva, en fredspresident. Biden dremot r en hk."

" Du ljuger, det skulle media ha sagt om s var fallet"

S ungefr lter diskussionerna p jobbet, det r helt vansinne. Man kan bli mrkrdd fr mindre.

Dock har vi just nu tv killar som extrajobbar hos oss som r muslimer och dom gillar ju Trump fr att han inte bombar snder deras lnder och och vill vara vrldspolis. Dom r ju helt klart oroliga vad som hnder nr Biden blir president.

Exakt samma hr.

Killarna p nrlivsen r kurder, fre detta Peshmerga. De pratar jmt politik. Alltid skit om Erdogan. Aldrig hrt de sga ett ont ord om Trump.

Trots att media kablat ut att Trump svikit dom.

Vad fan hnde med massmordet p kurderna som skulle ske nr Trump inte villa kriga dr?
Just det, ingenting. Frid och frjd dr nu. Fr frsta jvla gngen p tjugo r!!!
2020-10-29, 22:31
Medlem
S irriterande detta r. Ett OI som heter Monmouth University har kommit in och sabbat siffrorna hr och dr i rostbltet fr Trump... .....

Ja dessa universitetsungdomar gr inte att lita p nufrtiden. Annat var det p min tid.

Jag har hr ett bevis p att Trump r p uppgng. Winston litar vi p. Institutet heter Winston Group och hade under tiden 26---30 sept 42% approval och 51% disapproval.

Fr tiden 23---26 oktober har man mycket bttre siffror, nmligen 46% approval och 47% disapproval. Den som inte ser uppgngen r blind.
2020-10-29, 22:31
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Exakt samma hr.

Killarna p nrlivsen r kurder, fre detta Peshmerga. De pratar jmt politik. Alltid skit om Erdogan. Aldrig hrt de sga ett ont ord om Trump.

Intressant. Jag knner ett par kurder frn Syrien som i gengld r skitfrbannade p Trump bland annat just fr att han inte har intervenerat i Syrien, utan ltit Putin och Erdogan, och i viss mn iranierna, hrja fritt.
2020-10-29, 22:33
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Intressant. Jag knner ett par kurder frn Syrien som i gengld r skitfrbannade p Trump bland annat just fr att han inte har intervenerat i Syrien, utan ltit Putin och Erdogan, och i viss mn iranierna, hrja fritt.

"Mina kurder" r frn turkiska delen.

Vet inte om det har med saken att gra.
2020-10-29, 22:33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
"Mina kurder" r frn turkiska delen.

Vet inte om det har med saken att gra.

Inte osannolikt.
2020-10-29, 22:41
Medlem
Det r nog ganska klart att Trump tar Pennsylvania. Dom siffror som antyder annat r ju nu frn OI som r Trumpkritiska, debattrer hr ni mste brja ta hnsyn till vilka som r Trumpkritiska, Trumpneutrala och Trumpvnliga.

Jag skall titta lite mer p det i morgon kvll. Ohio behver vi inte diskutera, det gr till Trump liksom Arizona och Texas. Trump tar Florida, North Carolina och Pennsylvania. Jag kan inte se annat n att Trump r populr i dessa stater.
2020-10-29, 22:47
Medlem
Jag har en liten fundering hr. Enligt min sikt s finns opinionsunderskningar endast fr att manipulera och vilseleda folk. Opinionsunderskningar kan pvisa EXAKT det resultatet man vill. Vem ska kunna kontrollera vilka man tillfrgade?

Bordet det d inte vara till Trumps frdel att bli rankad lgt i opinionsunderskningarna nu? Att mnga av Bidens vljare knner "h sknt - d struntar jag i att rsta, eftersom det redan gr s bra", samtidigt som Trumps vljare fr fart i rven till vallokalerna - eftersom de ser att han ligger efter?
2020-10-29, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jag hller med dig och det verkar som att fokus p dem sista dagarna kommer vara just p Pennsylvania fr Trump kampanjen, om han tar hem Pennsylvania d kommer han att vinna valet, knns som att Florida just nu ligger rtt bra till fr Trump's tervalskampanj, knner mig ganska sker att han vinner Florida (baserat p opinionsmtningar, early-voting advantage, m.m) och som vi vet sen tidigare val s r Florida rtt bra p att sp vem som kommer sitta i vita huset dem nstkommande fyra ren.

Sen r det inte omjligt att han terigen vinner dem alla rust-belt delstaterna (inklusive Minnesota) men jag tror fokuset fr kampanjen r att skra att han vinner valet, vilket han gr om han vinner Pennsylvania, m.fl.

Han tar ltt Penn state. Antal nya republikanska voter registration Jmfrt med demokraterna dr indikerar detta starkt. Liksom i Florida. Det ser ganska positivt ut fr Trump i alls swing states.

Han har dessutom mer sympatier bland svarta och latinos nu n sist. Knns som folk som vl tagit steget till Trump sllan gr tillbaka till dems. Polls betyder inte mycket, men Trump knappar in snabbt och leder till och med i vissa.

Men det finns sen enorm tyst massa som media inte klarar att kartlgga. Kanske mer n 2016.

S jag kan inte i min vildaste fantasi frestlla mig att Biden vinner faktiskt. Jag fr inte ihop det. Desto mer jag grver desto mer vertygad blir jag. Jag tror till och med han kommer vinna ganska stort.
2020-10-29, 22:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Hahahahaha skulle precis posta detta, Tucker Carlson kr allts p fullaste allvar med "hunden t upp min lxa" urskten. Sger en hel del om hur lgt anseende han har om sina tittare att han vet att de kper den hr smrjan helt okritiskt.

Knner du dig en aning dum just nu, eller r skam inte ngot som idioter knner?

https://www.businessinsider.com/ups-...0-10?r=US&IR=T
2020-10-29, 22:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det r nog ganska klart att Trump tar Pennsylvania. Dom siffror som antyder annat r ju nu frn OI som r Trumpkritiska, debattrer hr ni mste brja ta hnsyn till vilka som r Trumpkritiska, Trumpneutrala och Trumpvnliga.

Det r 5 dagar kvar till valet, r det en beginnande psykos vi ser? r du OK? "Det r nog ganska klart att Trump tar Pennsylvania" vill jag nog inte skriva upp p.

Idag, tv nya underskningar:
+5 Biden
+7 Biden
(snitt 6.0%)

Igr fem underskningar:
+6 Biden
+6 Biden
+8 Biden
+6 Biden
+5 Biden
(snitt 6.2%)

Visst, 2016 var opinionsunderskningarna off med flera procentenheter i vissa stater, men detta...
2020-10-29, 22:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Varfr r alla kandidater s pass nra dden ldersmssigt?
r det ett krav att vara lastgammal?

Trump r bde yngst och r precis s som en ledare ska va.
Inga jvla floskler eller det hr vill vljarna hra men vi gr annat nd sen.

Han sger det folk tnker!
Historiskt, s har de flesta presidentkandidater i USA varit ver 60. Kandidater/presidenter som tex Dewey, Kennedy, Clinton eller Obama tillhr rariteterna. Men skulle Biden bli vald, s vill han i januari vara 1 r ldre n vad Reagan var i 1989 nr han gick av som POTUS. Och Reagan r den ldsta avtroppande presidenten i amerikansk historia.
2020-10-29, 22:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
S irriterande detta r. Ett OI som heter Monmouth University har kommit in och sabbat siffrorna hr och dr i rostbltet fr Trump... .....

Ja dessa universitetsungdomar gr inte att lita p nufrtiden. Annat var det p min tid.

Jag har hr ett bevis p att Trump r p uppgng. Winston litar vi p. Institutet heter Winston Group och hade under tiden 26---30 sept 42% approval och 51% disapproval.

Fr tiden 23---26 oktober har man mycket bttre siffror, nmligen 46% approval och 47% disapproval. Den som inte ser uppgngen r blind.

Rasmussen: 33% av svartas rster kan komma att vara Trump:ers

https://www.washingtonexaminer.com/n...n-report-finds

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in