Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Biden r ovsentlig. Alla fattar att han saknar personkult och inte r en srskilt bra kandidat, frutom mjligtvis VitruvianskeMannen som kallar honom skn. Just drfr heter hashtaggen #SettleForBiden.
Engagemanget r enormt bde fr och emot Trump, oavsett vilken kandidat Demokraterna lyckas skaka fram. Det r det valet kommer handla om. Det str mellan tv radikalt olika riktningar egentligen. Biden har noll relevans och kommer frmodligen avg fr att slppa fram den frsta kvinnliga presidenten (dessutom afroamerikansk, rena drmmen). Fr vinna kommer han, det r lika bra att vnja sig vid tanken. Dremot tror jag p rtt sm marginaler.
Ja, men ven trkiga/dliga kandidater brukar det vara stor entusiasm kring. Frn vad jag hrt, s r entusiasmen runt Biden antingen liten eller icke-eksisterande, medans ett verlag av de amerikaner som jag har varit i kontakt med under de senaste pr veckorna sger att entusiasmen verkar vara stor kring Trump.
r ingen tvekan om att en stor majoritet av vljarna som rstar p Biden gr de fr att de hatar Trump, och inte pga Biden`s vallften, politik eller personlighet. Jag tror inte att det rcker, och jag blir frvnad om antingen Trump eller Biden skulle evt ta och flippa mer n 1-2 stater frn valet 2016 ver till sin frdel.
Om Biden leder med allt frn 7-12p ver Trump, ngt som alls tillsger att Biden kommer att f fler valrster n vad Reagan fick i 1984 och Obama i 2008, s mste han isf ha den tystaste och den mest osynliga vljargruppen i den politiska historien.