2020-10-30, 21:59
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Monmouth var kllan vars mtningar visade p valdagen 2016 att Hillary hade 98 procent chans att vinna valet fr fyra r sedan..
Och nr man lser sjlva underskningen. "The Monmouth University Poll was conducted by telephone from October 24 to 28, 2020 with 509 Florida registered voters"
2020-10-30, 22:01
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om s sker, tror jag att dems tar en vlbehvlig "soul searching". Gr tillbaka till rtterna/vljarna. Det hoppas jag iallafall.

Kastar ut stollarna, eller lter de sjlvd.

Bra fr partiet, bra fr konkurrensen mot republikanerna. Bra fr vljarna/landet.
Det r s tydligt i USA nu att det behvs ett tredje parti. Demokraterna r just nu s fruktansvrt spridda i sitt tnkande. Det r i princip som om SD, V och MP bestmde sig fr att g ihop och bilda ett parti tillsammans.
2020-10-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jaha, nmen om du sger det s. Bara packa ihop och g hem d..

Just nu pekar Texas data p en vinst fr Trump med minst 7-8%, en del som rknar r uppe p mer..
Florida data i nivn +2% vertag fr Trump, (R) Sumter gick frbi sina 2016 resultat idag.. otroligt!

1. WI oklart
2. PA jmnt men Trump vinner, PA har mnga svarta till Trump jmf 2016 + frackin + 3 rallies i veckan.
3. MN kan tnka mig att det gr till Biden med en hrsmn, notera hela norra MN har demokratiska ledare som stdjer Trump sedan 1,5mn tillbaka dom r inte med i MN polls vh.
4. NV Trump
5. VA 50/50
6. MI Trump
7. New Mexico ytterst Biden men mycket nra fr Trump

Ngra noteringar p rstpopulationen:

a. Vi ser fler lgutbildade vita rstandes n 2016 (strsta kningen fr en enskild grupp)
b. Vi ser frre svarta rstandes n 2016
c. Vi ser fler svarta rstandes p Trump n 2016
d. Vi ser ett latinolyft i valda stater fr Trump jmf 2016 (Ex Florida, New Mexico)

Vi kan ju notera att endast 1 av de 6 frsta krvs fr att Trump skall vinna valet.
Om Polls har lika fel som 2016 sa vinner Biden fortfarande NH, Wis, Min, Mich, Nev, PA, Ar och FL.
Trump vinner Texas, NC och Iowa.
Du tror alltsa att valundersokningarna har annu mer fel an dom hade 2016 aven om de flasta har andrat hur dom arbetar pga felen da. Biden leder med mer an 5% i NH, WI, Min, Mich, Nev, PA.
Det ar onsketankande fran din sida att Trump vinner nagra av dom staterna.
2020-10-30, 22:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Detta kommer frn personen som p nt stt fick en rstskillnad p 64 768 rster till 26 000 rster

Det skall komma frn en person som inte knner till att arbetsveckan slutar p fredag och inte torsdag

lycka till med din fjrde uppkrning imorrn.
2020-10-30, 22:04
Medlem
Citat:
Arizona
Det du sger stmmer inte. Du hnvisar till siffror frn IGR.
Snlla du titta p DAGENS siffror.
Titta p datumet du hnvisar till: https://www.dataorbital.com/2020-gen...y-vote-tracker

Demokraterna har ca: 26.000 rsters frdel per dagens stngning. Dessa tar Rep in imorgon.
Sen blir det:

Lrdag: hmtar Rep in Demokraternas frsprng +/- 0
Sndag: kar Rep sitt nyfunna frsprng + 25-30.000
Mndag: kar Rep sitt frsprng + 50-60.000
Tisdag: 70/30 i rststyrka fr Rep + ?????
Siffrorna jag hnvisar till r de mest aktuella siffrorna. Det finns inga mer aktuella siffror varken p den sidan eller ngon annanstans. Du hnvisar ju som vanligt inte till nn klla. Du har allts bara hittat p siffrorna.
2020-10-30, 22:04
Medlem
Citat:
Fel, nstan alla mtningar visar att Biden vinner fler registrerade Republikaner n vad Trump gr Registrerade Demokrater.

Hur mter man ens det..?
2020-10-30, 22:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Om Polls har lika fel som 2016 sa vinner Biden fortfarande NH, Wis, Min, Mich, Nev, PA, Ar och FL.
Trump vinner Texas, NC och Iowa.
Du tror alltsa att valundersokningarna har annu mer fel an dom hade 2016 aven om de flasta har andrat hur dom arbetar pga felen da. Biden leder med mer an 5% i NH, WI, Min, Mich, Nev, PA.
Det ar onsketankande fran din sida att Trump vinner nagra av dom staterna.

Du tror p polls.
Hur har dom flesta ndrat p sina underskningar menar du ?

Om man frgar 500 personer varav 300 demokrater fr du fel resultat 2016 samt 2020.

Data r det enda som gller.
2020-10-30, 22:08
Medlem
Allts det r helt meningslst att diskutera det kommande resultatet i Texas och Arizona. Om vi brjar med Texas har vi den senaste OU frn RGM Research som ger Trump 50% mot China-Joes 46% underskningsperiod 27--28 oktober.

Vi har ocks ett resultat frn ett skumt institut som heter Swayable och ger Trump bara 49% mot Kinesens 48%, period 23---26 oktober.

Det r lite trkigt att jag skall behva stta upp en massa institut p min svarta lista.

Betrffande Arizona ger Rasmussen Reports Trump 49% mot China-Joes 45%, underskningsperiod 27-29 oktober, den r aktuell.
Jag tycker vi skall koncentrera kvarvarande HJRNKAPACITET p stater dr striden r hrdare och som blir avgrande fr hela racet.
Medlem
[quote=joxmoose|73422378]
Citat:
Arizona
Det du sger stmmer inte. Du hnvisar till siffror frn IGR.
Snlla du titta p DAGENS siffror.
Titta p datumet du hnvisar till: https://www.dataorbital.com/2020-gen...y-vote-tracker

Demokraterna har ca: 26.000 rsters frdel per dagens stngning. Dessa tar Rep in imorgon.
Sen blir det:

Lrdag: hmtar Rep in Demokraternas frsprng +/- 0
Sndag: kar Rep sitt nyfunna frsprng + 25-30.000
Mndag: kar Rep sitt frsprng + 50-60.000
Tisdag: 70/30 i rststyrka fr Rep + ?????[/QUOTE
Siffrorna jag hnvisar till r de mest aktuella siffrorna. Det finns inga mer aktuella siffror varken p den sidan eller ngon annanstans. Du hnvisar ju som vanligt inte till nn klla. Du har allts bara hittat p siffrorna.

Du kollar ju inte pa rosterna... Du kollar pa hur manga valsedlar som bestallts Dem leder med 43000 roster. 879 tusen Dem mot 836 tusen Rep. Kalla Din Lank
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Men du hnvisar till en Onsdag d eller Torsdag du vet allts inte sjlv vilken dag du hnvisar till. Jag pekar p att gapet mellan Republikaner och Demokrater r ca 26.000 per dagens Fredags stngning. Inget annat.

Om du nu tittar p trenden och lgger till Fredag s ser du ju att min siffra stmmer, varfr kbblar du ?
2020-10-30, 22:09
Medlem
BushwickBills avatar
Polls hit och polls dit, en roligare frga r vl om ni kommer acceptera valutgngen eller inte? Fr egen del kan jag meddela att det beror p vem som vinner.
2020-10-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Hur mter man ens det..?
De som genomfr underskningen har en lista p ett urval av personer som r representativ fr andelen registrerade i de olika partierna i staten (ven representativ i de andra avseendena s som kn, lder, etnicitet och utbildning). De ringer dessa personer och frgar vilka de ska rsta p, viktar och s vidare.
Senast redigerad av joxmoose 2020-10-30 kl. 22:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in