2020-11-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Men hva nr Per orderud stod i retten og sa at Lars grnnerud ringte han med datahjelp. Per mente problemet ble lst p 2 minutter, men samtalene varte over 20 minutter. Mener Raxhlew at dette ikke taler for lgn? Det mener han neppe, all den tid Per gang p gang viste hukommelsestap.

Hva er det Rachlew sier som du ikke forstr?
Citera
2020-11-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hellsculls: get a grip. Hva vet du om hva hun synes om leve p luselnn? Ingen liker ikke ha rd til ting. det l minst 2 private fb-meldinger ute som alle kunne se der det kom frem at aeh ikke kunne bli med p en helgetur fordi hun ikke hadde rd n. tror de er fjernet for lenge siden. Og det skrev hun til en veninne, og alle kunne se det. Mannen var milliardr og sa p tv at han ikke har problemer med gi fra seg penger. Like bortenfor str en avflasset rd stol, s Hagen har ikke vrt opptatt av ha det fint, kun at verdier skal vokse inn i himmelen. For mange r siden var han redd for skilsmisse og da endret han ektepakten til hans fordel av redsel for hva det ville kunne fre til for han konomisk. Fikk inntrykk av at forholdet deres har vrt verre enn det som er kommet frem her. Liker heller ikke nr noen slr alle over en kam og sier at som i alle ekteskap, har det vrt utfordringer.
Takk for fin post. Er enig i at THs generalisering som i alle ekteskap blir feil, nr ektepakten s til de grader gjr henne rettsls. Om det var humper i veien for 26-27 r siden, rettferdiggjr ikke det at hun var kontraktfestet i en ektepakt skaffe til veie egen inntekt fra minste barn er 18 r (selv om hun sikkert gjerne da ogs ville jobbe), og at den ikke er revidert siden.
At uttrykket jobbe for ektemannen ble brukt av venninden, tror jeg er fordi det var blitt s innlemmet i den gjengse tankegangen at man ikke ynet at det faktisk ikke er normalt at en kone jobber FOR sin mann, behandlet som en vanlig ansatt. Jeg ser at flere her p forumet mente det var helt naturlig at en kvinne jobber for sin mann.
N er det flere tegn p at hun faktisk ikke hadde penger. Vi vet ingenting om hvor mye hun fikk i pensjon. Fikk hun noengang de 200.000 utbetalt? Jeg har ikke ftt det med meg. Hvis hun skulle dele p utgifter til hus mm, har hun ikke sittet igjen med mye.
En kvinne som har vrt hjemmevrende det meste av sitt liv fr ikke mye pensjon.
Kan godt vre det var hyggelig for henne mht det sosiale jobbe p Futurum, som noen nevnte. Men kan ogs vre hun hadde valgt andre sosiale omgangsformer hvis hun hadde kunnet velge.
Man kan jo prve selv, uten fagutdannelse, ske jobber nr man er 67-68 r og se hvor mye rift det er om en. Jeg kjper ikke trene hans, selv om det var ganske overbevisende. Jeg mener vi ogs fikk stadfestet at kontrakten mht til fordeling mm var slik utformet, ikke fordi forretningspartnere krevet det, men fordi han har krevet hennes underskrift.
Senast redigerad av Ittno 2020-11-01 kl. 12:20.
Citera
2020-11-01, 11:44
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Han overbeviste meg om at alle sneversynte, fordomsfulle gapestokksultne deltagere p denne trden i hvert fall kom p litt bedre tanker.

Til tross for at etterforskerne lobber for at de skal f beholde jobben sin helt frem til sommeren (statsadvokaten M gripe inn), var det i hvert fall noe som var oppflftende i dag.

- For ta ut en tiltale skal de samlede bevisene vre s gode at det holder til en domfellelse i retten. Vi er fortsatt midt i en etterforskning. P nvrende tidspunkt er ikke bevisene av en styrke som gjr at vi kan ta ut en tiltale, sier politiinspektr Agnes Beate Hemi til Nettavisen.

Savnet dine tilbakestende innlegg, bra du holder humoren i trden oppe.. <3
Citera
2020-11-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vi kan inte se detta video med TH i Sverige d de sprrade. Me ser att vldigt mnga anser att han r skyldig efter ha sett intervjuerna. Jag r enig med dig att s mnga kroppssprk experter vi har i forumet.
Se hr:
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/2...3120/avspiller
Citera
2020-11-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg opplever det samme.
I tillegg registrerer jeg en forskjell i kroppssprk og vremte nr han snakker om:

1) kona og dagen hun forsvant (stivt og kunstig, og flakkende- han veier sine ord)
2) seg selv og sine flelser (uanstrengt og naturlig)

At han omtaler AE som det er ufattelig, men forstelig p et vis; det kalles distansering. Et klart tegn p skyld. Sjelden man er vitne til et s tydelig lrebok eksempel som dette, dog.

Et helt, langt intervju i beste sendetid uten en eneste innstendig oppfordring til kidnapperne- det ville vrt min frste, instinktive tanke, en inderlig bnn:
Vr s snill- fortell oss hvor Lisbeth er s vi kan f henne hjem!

Interessante og reflekterte betraktninger fra NRK/Rnneberg etter intervjuet.
Tnkte p det Rnneberg sa at han pratat med utredare ttt p saken som r vldigt optimistiska med tanke p uppklarning, dom sitter p uppgifter som ej media eller frsvaret vet om och som inte r presentert.
Citera
2020-11-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
Tnkte p det Rnneberg sa at han pratat med utredare ttt p saken som r vldigt optimistiska med tanke p uppklarning, dom sitter p uppgifter som ej media eller frsvaret vet om och som inte r presentert.

Samme etterforskere som var veldig optimistisk med tanke p oppklaring ila 2019? Politiet har jo ikke engang nok til ta ut tiltale n.
Citera
2020-11-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Samme etterforskere som var veldig optimistisk med tanke p oppklaring ila 2019? Politiet har jo ikke engang nok til ta ut tiltale n.
Nej dr r vi eniga. Men det kanske tar etterforskningen en eller annan avgrande vg, det m hllas ppet.
Citera
2020-11-01, 12:14
Medlem
Prv se intervjuet som 1) at han er skyldig og se etter tegn. Da vil man finne tegn p at han lyver 2) som han er uskyldig. Da vil man ogs finne tegn p at han er rlig.

Og ikke skap usannheter at han kaller AEG "det". Han referer som utfallet av saken som "det".
Han bruker "AEH er" og ikke "AEH var". Han tror hun fremdeles "er" med andre ord. Hvis han hadde drept henne eller medvirket ville han mest stor sannsynlighet sagt "var"
Citera
2020-11-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
Nej dr r vi eniga. Men det kanske tar etterforskningen en eller annan avgrande vg, det m hllas ppet.

The usual suspects fra tangerudbakken, ledet av Minnimus, sitter selvsagt og nistirrer p det som er av bilder og video av AEH og TH i tro om at de skal avdekke noe bak et ansiktsuttrykk eller en uttale. Heldigvis er jeg ikke tilsvarende blst, s jeg forholder meg til det en av de fremste ekspertene p avhrsteknikk sier.

Forskningseksperimenter viste at dommere, psykiatere, etterforskere til og med profesjonelle lgndetektor-operatrer bare klarte avslre lgnere i rundt 50 prosent av tilfellene. Alts helt tilfeldig.

At man gr imot all eksisterende vitenskap p temaet, fokuserer p confirmation bias, og overbeviser seg selv om at en uttale eller et smil indikerer skyld, er jo bare symptomatisk for den idiotien de representerer.

Nr det gjelder etterforskningen s er det jo bare til lese hva politiet selv sier.

- For ta ut en tiltale skal de samlede bevisene vre s gode at det holder til en domfellelse i retten. Vi er fortsatt midt i en etterforskning. P nvrende tidspunkt er ikke bevisene av en styrke som gjr at vi kan ta ut en tiltale, sier politiinspektr Agnes Beate Hemi til Nettavisen.

Etter to r med etterforskning, hvor vesentlig tid er blitt rettet mot TH, s har de alts ikke nok til ta ut tiltale. For ikke snakke om at de over et halvt r har hatt forhpninger om at mannen p overvkningsvideoene var TH. Sistnevnte sier jo forferdlig mye om hva de sitter p av beviser ellers, for hvis de hadde hatt noe som helst p TH s hadde de ikke samtidig trodd at det kunne vre han p overvkningsvideoene.
Citera
2020-11-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
I intervjuet sier han "hvis DET er i live"

Nei, det gjr han ikke. Han sier" hvis a er i live". (a = hun).

Noen nsker sikkert at han skal omtale kona som det, men det gjr han alts ikke.
Citera
2020-11-01, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Prv se intervjuet som 1) at han er skyldig og se etter tegn. Da vil man finne tegn p at han lyver 2) som han er uskyldig. Da vil man ogs finne tegn p at han er rlig.

Og ikke skap usannheter at han kaller AEG "det". Han referer som utfallet av saken som "det".
Han bruker "AEH er" og ikke "AEH var". Han tror hun fremdeles "er" med andre ord. Hvis han hadde drept henne eller medvirket ville han mest stor sannsynlighet sagt "var"

Han er dyktig lyve, slik psykopater er, men han lurer ikke meg. Man kan se at han vrir fingrene mot hverandre.
Flere ganger nr han blir spurt om noe, s veldig kort kan man se at han kaster sm blikk til hyre for seg, (til venstre for oss). Det indikerer at han konstruerer et minne.
Og nr han liksom "knekker" nr han leser fra brevet. Bare skuespill. Kan ikke se noen tegn i forkant til at han skal "knekke", samme kalde maska, og ingen trer.

N kommer vel snart z-z-z her igjen og legger inn link til at det bare er en myte, nr avhrere fra FBI med tung erfaring, og en rekke andre folk sier noe helt annet.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-11-01 kl. 14:02.
Citera
2020-11-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg tror jeg har sagt mitt om Rune Fardal men du nsker fire videre p dette? z-z-z har ftt med seg essensen i det jeg har skrevet, og da m da du ogs ha klart det. Eller?
Dommen som du har linket til, kan man ikke stole p er riktig. Hvem som helst kan lage et pdf-dokument og legge ut. Og uansett gjr ikke en slik dom han til en lgner. Jo, det er dine dikkedarer, ikke mine. Det er du som er desperat, ikke jeg. Jeg kan ogs lage et pdf-dokument og legge ut i Wordpress. Et dokument der det str at Tom Hagen f.nr. 14.04.50. i 1995 ble dmt for ha seksuelt misbrukt et barn p adresse ved en hytte ved Kvitfjellanlegget, gammelsetersen 11, postnummer:2634.
Eller jeg kan skrive at han er anmeldt for alvorlige trusler mot den eller den personen, og at han brukte en Beretta 92 9x17mm halvautomat pistol, stjlet fra Tingelstad Skytterlag. Eller jeg kan skrive at han hadde et heimbrentsapparat som han fikk inndratt i 1976, og at det ble beslaglagt 17.000 kroner som stammer fra salg av ulovlig sprit.

Jeg har bedt deg finne eksempler p der Rune Fardal lyver, men der kommer du ikke langt.

Dette er oppsiktsvekkende! Jeg har hengt p Flashback i kanskje 10 r. Der har jeg fulgt gruppene "Aktuella brott och kriminalfall" og "Domar och frunderskningsprotokoll (FUP)". Jeg har aldri opplevd at noen har stilt sprsml om hvorvidt en dom er ekte. Aldri!
Og hvis dommen er falsk, noe den selvsagt ikke er, hvorfor skulle da Fardal innrmme at han jukset med vitnemlet? Farda* fossrodde, og pstod at han hadde jukset for vise hvor enkelt det var jukse. Det var selvsagt ingen i retten som trodde p dette.

Tilbake til Wikipedia. Ja, artikler kan redigeres av folk med onde hensikter. Men dette blir jo avslrt av brukerne, og deretter korrigert. Hvorfor har ikke Fard*l grepet inn? Fordi han vet at opplysningene er riktige!
Fard'l har oppfrt seg som en vaskeekte stalker. Han har flere ganger lagt ut bilder p nettet av barnevernsatte. Ikke bare ansatte, men ogs bilder av den ansattes familie. Dette er en del av et milj som er rabiate og lider av konspiranoia. Det legges ut "svartelister", med oppfording om plage barnevernansatte.

Senest i 2019 ble Fard*l dmt for reskrenkelser. Jeg har gtt gennom flere nettsteder for finne ut av dette. Det er flere artikler i Bergensavisene, men de ligger bak betalingsmur. Det som gr igjen, er Fard*ls hang til fjerndiagnostere motstandere. Narsissime og psykopatidiagnosene henger srseles lst, og blir brukt som en av flere hersketeknikker. Nei, jeg har ikke noe lre av Fard*l, men du har tydeligvis lrt mye av hans kvasikunnskaper.

Jeg viser til dine fantasifulle eksempler p hva du kan legge ut av kompromitterende opplysninger om TH. Jeg tviler ikke p din fantasier, du har jo til fulle demonstrert dine evner tidligere i trden. Og i disse konspimiljene er dette akseptert.
"Et dokument der det str at Tom Hagen f.nr. 14.04.50. i 1995 ble dmt for ha seksuelt misbrukt et barn p adresse ved en hytte ved Kvitfjellanlegget, gammelsetersen 11, postnummer:2634."
Dette er et klassisk eksempel, og det florerer av dem p lugubre nettsteder. Man stempler motstandere som pedofile, narsissister og psykopater.
Nei, jeg lytter ikke til verken Fard*l eller Reiker*s. Men du har tydeligvis svelget dette rtt.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-01 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in