2020-11-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Man mste ha med i berkningen 3 saker som rr demografin, 2020 vs 2016.

1. En ny ung generation som inte fick rsta 2016 r nu rstberttigade. Dessa r i hgre utstrckning "progressives", "woke", BLM etc. Frdel Biden

2. En stor grupp som rstade 2016 r nu antingen dda eller fr gamla fr att orka rsta. Dessa r(var) i hgre grad konservativa, dvs en republikansk (netto) vljarbas. Att de r borta ger Frdel Biden

3. Demografin r i ett vrre tillstnd fr vita idag, n 2016. Vita rusar allt nrmare mot minoritetsstrcket i vstvrlden. Blir MNGA importerade rster p demokraterna sledes. Frdel Biden

Summerat - 3 ggr Biden!

Visst, Trump ser ut att plocka Florida och Georgia. Men kolla alla swings states i norr. Biden lr plocka varenda(de flesta) elektorsrster i hela midwest. De r s jvla "woke" druppe.

20 jan nsta r svrs Biden in som USAs 46:e president. Mao, han vinner valet nu p tisdag.

/Tupo
Punkt ett och tv r bara en frlngning av punkt tre.

Mindre andel vita bland de yngre och strre bland de ldre. Allt handlar om vitas andel av vljarna.
2020-11-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinterstoisser
Breitbart? Tvek. Jmfr pollsen nu fr Biden och fr Hillary fyra r tillbaka.

Biden nu:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/pa/pennsylvania_trump_vs_biden-6861.html

Hillary 2016:
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/pa/pennsylvania_trump_vs_clinton-5633.html

Det var betydligt jmnare d, och Trump vann med otroligt lite. Jag ser inte hur han ska kunna vinna dr. Hans hopp r att det r lika fel i Michigan, Wisconsin som sist eller att han tar Minnesota.

M s vara, men knslan r att Trump tar den staten. Jag tror stenhrt p Trump, han r bra fr jobb och ekonomi samt endorsad av i princip alla polisfrbund.. Men men helt sker man ju inte vara.

Hr kllan

https://eu.desmoinesregister.com/sto...en/6061937002/
2020-11-01, 17:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinterstoisser
Breitbart? Tvek. Jmfr pollsen nu fr Biden och fr Hillary fyra r tillbaka.

Det var betydligt jmnare d, och Trump vann med otroligt lite. Jag ser inte hur han ska kunna vinna dr. Hans hopp r att det r lika fel i Michigan, Wisconsin som sist eller att han tar Minnesota.

Genom att Biden bjd in han i matchen igen, de sista 5 minuterna i sista debatten med sitt "anti oil". Fracking r stort, spec i Pennsylvania.

"Om" Trump vinner valet, s sger jag att de "5 minuterna" var det som beseglade Bidens de.
2020-11-01, 17:14
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Trump har redan frklarat sig som frlorare.

I sitt senaste uttalande sger han;

"Jag kunde ha varit den strste... Det var en chans att gra ngot speciellt."

Trumpen talar i Imperfekt (dtid) om detta Presidentval.

Till och med den Orange inser nu att han r krd. Nr r det dags fr hans tangentbordskrigare och QAnnon-fr att ocks inse detta?

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Klla?
2020-11-01, 17:15
Medlem
konstigt att Trump ser ut som frloraren just nu, men vad betyder det fr USA ifall Biden vinner valet? vilka stora frndringar kommer vi se?
2020-11-01, 17:16
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Klla?

https://www.expressen.se/kronikorer/...uktar-forlust/

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 17:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Trumpfansen frstr helt enkelt inte att icke-vita fr rsta. De frstr heller inte att fr vldigt mnga vita amerikaner r Demokraterna det bsta alternativet av olika mer eller mindre bra anledningar.

P ngot annat stt gr det inte att frklara deras beskrivningar av stmningslget i olika delstater.

Orkar man lyssna p Joe Biden s br man undra varfr demokraterna inte kan f fram en bttre kandidat.

Det r bara att klicka p lnken o lida: https://youtu.be/hh_NKsV59hY

Biden delivers remarks at a drive-in event in Detroit, Michigan
2020-11-01, 17:20
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Trumps chans r 10 procent. Det r nra den chans Truman hade nr han vann valet 1948. Det r 1 chans p 10 att det regnar i Los Angeles. Staden har 36 regndagar om ret. Det rcker med att valdagen r det samma som en regndag i Los Angeles. D vinner Trump.

Nu tror inte jag heller Trump vinner valet. Om han vinner beror det p

1 Valunderskningarna har strre fel n 2016 - Inte helt omjligt d vi har en pandemi. 2 Stark valvind fr Trump de sista dagarna som valunderskningarna missar 3 Juridiskt mumbo jumbo eller en konstitutionell statskupp.

1 och 2 finns med i de 10 procenten. 3 ligger utanfr 548 modell.

Valunderskningarna 2016 sa att Hillary hade 99% chans att vinna. Detta var typ precis innan valdagen ocks.

Vakna fr fan. Trump leder stort. Det r landslide p ingng.
2020-11-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Valunderskningarna 2016 sa att Hillary hade 99% chans att vinna. Detta var typ precis innan valdagen ocks.

Vakna fr fan. Trump leder stort. Det r landslide p ingng.
Klla p en underskning som sa dagen innan valet att Clinton hade 99% chans?
2020-11-01, 17:21
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
M s vara, men knslan r att Trump tar den staten. Jag tror stenhrt p Trump, han r bra fr jobb och ekonomi samt endorsad av i princip alla polisfrbund.. Men men helt sker man ju inte vara.

Hr kllan

Det dr r ju om en mtning i Iowa? Inte Pennsylvania. Iowa tar han nog. Men inte Pennsylvania (tror inte jag iaf). Men hoppas gr jag.
2020-11-01, 17:23
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Orkar man lyssna p Joe Biden s br man undra varfr demokraterna inte kan f fram en bttre kandidat.

Det r bara att klicka p lnken o lida: https://youtu.be/hh_NKsV59hY

Biden delivers remarks at a drive-in event in Detroit, Michigan

Ingen substans alls. Ser riktigt sjuk ut ocks.

Vinner Biden r det ju bara att ta exit frn brsen.

Ser framemot tisdagen!!
2020-11-01, 17:24
Medlem
Finns nstan ingen som gillar biden
Det handlar bara om att man ogillar trump

Det rcker fr att en hel del ska g ut och rsta p biden, men nr valet vger p bara ngra f procent s rcker det inte. Trump dremot, har vljarstd med stor passion, vilket gr att fler av potentiella rster gr till honom. Nr det gller bidens rster stannar fler hemma

Det handlar inte om undecided voters i slutndan, det handlar om vljarstd och rstningsdeltagandet

Trump vinner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in