2020-11-01, 16:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Senaste pollsen pekar i alal fall p att Biden strker sin ledning nationellt och i viktiga delstater om n med pminnelse om den dr oberkneliga felmarginalen som alltid kan spka till det.
Biden verkar ha ett vinnande koncept, kvalit i sina framtrdande fre kvantitet i antalet hrare, och det verkar tilltala allt fler vljare.

Oj..det fetade r jag oenig med dig, och jag tror t.o.m jag kan bevisa att dems valstrateger ven erknner det, och har tnkt om.

1) Fr en mnad sedan sg man Biden i munbind och solglasgon p sina rallies..
2) Sen frsvann solbrillorna men munbindet blev kvar..
3) Nu har munbindet frsvunnit..

Det r ingen slump. Bgge kandidater blir "ner-mejslade" med vilken slips, frisyr som passar p tv och allt annat. Dems fick inte den responsen de vntade med en Biden bakom mask och solglasgon. Med masken blir det ju ven svrare att hra vad han pratar om..

Det r jag helt vertygad om.
2020-11-01, 16:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja enig. Gldjande att tidningar skiftar till ett konservativt fokus !

"Kunden har alltid rtt"..
Mste svida ordentligt hos Bildt.

Men de behver inte ha svngt t ngot hll utan bara blivit realister. Det r bttre fr Pittsburgh med Trump helt enkelt.
2020-11-01, 16:57
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Finns mnga klipp med aktivt valfusk. En hel del r samlat i en annan trd jag har. Men det r fr omfattande, det lcker som ett sll hela valfuskorganisationen och deras planer r ju infiltrerade. Inte en chans att Biden fr ta hem detta. Det kommer bli inbrdeskrig. Trump borde, det frsta han gr, beordra militren att sl ut CNN och de andra giftmedia som hjrntvttar idioterna i USA. Sedan infra lagar p att media mste ta upp alla typer av nyheter, ingen censur fr frekomma. Partiskt media mste vara ett minne blott..

Men vem skter detta i Sverige dr alla r kpta redan? 100% vnsterliberal media hr, frutom alternativmedia som alltfr f bryr sig om..

S du fresprkar att gra USA till en DIKTATUR som tar militren till hjlp fr att utva sin makt. r du kanske ocks fr att Trump kan frlnga sitt Presidentskap, utver de tv mandaten och kanske till och med att bortse frn den maktdelningsprincip som USA och de flesta demokratier r byggda p, dvs den Verkstllande, den lagstiftande och den dmande? Kanske r det, enligt dig, lika bra att Trump utvar all makt och att vi bortser frn Kongressen och domstolarna.

Det r drfr sknt att vi kommer att slippa hra frn dig och dina QAnnon kompisar efter den 3/11. D har du krupit tillbaka under den sten frn vilken ni kom.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 17:01
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Tror inte det, ser mycket bra ut fr Trump i Pennsylvania. Jag repeterar ser mycket bra ut

https://www.breitbart.com/politics/2...towards-trump/

Breitbart? Tvek. Jmfr pollsen nu fr Biden och fr Hillary fyra r tillbaka.

Biden nu:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/pa/pennsylvania_trump_vs_biden-6861.html

Hillary 2016:
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/pa/pennsylvania_trump_vs_clinton-5633.html

Det var betydligt jmnare d, och Trump vann med otroligt lite. Jag ser inte hur han ska kunna vinna dr. Hans hopp r att det r lika fel i Michigan, Wisconsin som sist eller att han tar Minnesota.
2020-11-01, 17:03
Medlem
Media har skrivit ner Trump hela tiden och det var samma visa senast ocks. D skyllde demokraterna p valdeltagandet och ansg att mnga inte rstade fr att dom trodde det var klart. Rapporter nu om hgsta deltagandet i manna minne s stmmer demokraternas analys frn senast s skall ju Biden vinna detta enkelt. Tror inte det r s enkelt fr demokraterna som att bara valdeltagandet blir hgt s vinner dom utan det r bara en drm dom har. Utflyttningen frn Kalifornien kanske pverkar mer d dom som flyr nd lr fortstta rsta p demokraterna. Kalifornien r vl USA:s smsta delstat och alla som kan lr vl fly drifrn kommande ren s blir ju en form av invandrare dom. Texas har man redan brjat protestera i form av don't california texas trjer och klistermrken men fler delstater lr f samma problem kommande ren i takt med den inhemska invandringen.

Biden r ju inte mycket att hnga i granen s vinner han s beror det nog mest p att Trumpen r som han r som mnniska n som politiker. Svrt att tnka mig att USA skulle m bra av att vara demokratiskt ven om inte Trump kanske r den strsta republikanen s har han levererat bra resultat. Coronan gick t helvete fr honom men det hade det nog gjort fr Biden eller Clinton ocks. Skillnaden r vl att dom hade reagerat mer politiskt och fablat omkring tills dom visste bttre medans Trump bara sltade ver skiten. Kinas fel att C19 spridit sig r det ju hur som helst och dom har vl ocks mest att vinna p att Trump frsvinner.
2020-11-01, 17:04
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Tror inte det, ser mycket bra ut fr Trump i Pennsylvania. Jag repeterar ser mycket bra ut

https://www.breitbart.com/politics/2...towards-trump/

Tror Trump frlorar bde Pennsylvania och Florida, mjligen Arizona ocks.
Det ska s mycket till fr att en republikan ska vinna vid hgt valdeltagande - och det ska nog nnu mer till fr att Trump ska lyckas verkomma ett hgt valdeltagande

Breitbart r vldigt partisk - dock ska de ha cred fr att de gr valet spnnande.
Men det ser ytterst mrkt ut fr Trump
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-11-01 kl. 17:07.
2020-11-01, 17:05
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
https://twitter.com/tbonier/status/1322879299926532097

Asian Americans vertrffar alla frvntningar ocks...r ingen expert p den gruppen, men frn det jag lst s lutar de t Biden.

Det lilla jag knner till och har lst r att det inte r en enhetlig grupp. Kommer- eller stammar man frn Vietnam hatar man generellt Kina och rstar drfr Trump. Men generellt r den hr gruppen pro-Biden.
2020-11-01, 17:06
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
1. En ny ung generation som inte fick rsta 2016 r nu rstberttigade. Dessa r i hgre utstrckning "progressives", "woke", BLM etc. Frdel Biden

2. En stor grupp som rstade 2016 r nu antingen dda eller fr gamla fr att orka rsta. Dessa r(var) i hgre grad konservativa, dvs en republikansk (netto) vljarbas. Att de r borta ger Frdel Biden

Ltintelligent inlgg. Sorry.

Det du skriver hr hnder precis varje val. Hade det inte varit s att lika mnga som dr ocks blir ldre och vxer ur vnstertnket s hade det ju varit 100% vnsterrster varje val vid det hr laget, d alla konservativa hade dtt ut fr lngesedan.
Medlem
Snapcounts avatar
Ett par till saker, som jag syns att visar att "Biden camp" r oroliga :

-Man tar in parhsten Obama nu i sista stund. Biden kan inte fixa valet sjlv.., iallafall icke hos de svarta rsterna..
-Droppandet av munbindet. Vljarna inte lika bekymrade fr covid som Biden. Dvs ingen valvinnar-frga..

-
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
S du fresprkar att gra USA till en DIKTATUR som tar militren till hjlp fr att utva sin makt. r du kanske ocks fr att Trump kan frlnga sitt Presidentskap, utver de tv mandaten och kanske till och med att bortse frn den maktdelningsprincip som USA och de flesta demokratier r byggda p, dvs den Verkstllande, den lagstiftande och den dmande? Kanske r det, enligt dig, lika bra att Trump utvar all makt och att vi bortser frn Kongressen och domstolarna.

Det r drfr sknt att vi kommer att slippa hra frn dig och dina QAnnon kompisar efter den 3/11. D har du krupit tillbaka under den sten frn vilken ni kom.

#evictionnotice2020

#byebyeneveragain

Du inser inte att konservstism har aldrig varit s poppis som den r nu?

Vnstern har ju allierat sig med storfretagen enda anledningen varfr ni har makt i vstvrlden idag. Tror du p allvar att det r ett partnerskap som hller lngre.

Oavsett hudfrg s vnster s lurad av storfretagen och ni frstr det inte sjlva.

Konservativa vill knappast er vnsterfolk ngt illa.

Tror du bernie sanders folket kommer f ngt sagt alls med biden vid rodret?
2020-11-01, 17:10
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Trump har redan frklarat sig som frlorare.

I sitt senaste uttalande sger han;

"Jag kunde ha varit den strste... Det var en chans att gra ngot speciellt."

Trumpen talar i Imperfekt (dtid) om detta Presidentval.

Till och med den Orange inser nu att han r krd. Nr r det dags fr hans tangentbordskrigare och QAnnon-fr att ocks inse detta?

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 17:10
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Ja Hillary Clintons siffror gick mer upp och ner. Bidens har haft ett stabilt vertag i flera mnader. Han har ocks frdelen av att att han r gillad bde av demokrater och mnga independents. Hillary var ogillad av bde independents och rtt mnga demokrater.

Detta plus att alla opinionsfretag har rttat till den felaktiga viktningen frn frra valet gr att Trumps chanser r rtt sm.

Det finns typ ingen som gillar Biden. Han har frskt p att kra rally ngra gnger men det har kommit mellan 0-10 beskare (jmfrt med Trump som sljer ut arenor med 20.000 beskare).

Trump landslide.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in