Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Tittar p Expressen-TV som har en intressant specialsndning om valet imorgon.
Annars kan jag rekommendera Sveriges Radios intressanta podd-serie, ni kan hitta den i SR-appen och ni sker p "USA-podden".
Det r ju alltid bra att frska hitta olika vinklar p nyhetsskeden. Som en del av er kanske vet s var jag fast en destruktiv Internet-bubbla fr ett antal r sedan, och sttet jag tror mig ur den var att inhmta olika perspektiv. D hade jag ocks en del problem/stress som nu r borta och livet leker numera.
Hade detta varit 2010 s tror jag att jag hade skrivit ungefr som en del "halvnazzar" hr i trden...
Jag applderar dig fr detta. Bland det svraste man kan gra. Snyggt jobbat. Du borde fundera ver praktiska rd fr liknande i samma situation. Det sorgligaste jag lste hr hittills var ngon som kallade sig "Flashback-krigare". Hur r ens liv i vrigt d?
Angende fracking jag sett diskuteras: bilden r inte alls s klar som mnga vill f den till. Ftalet som drar nytta av arbete r frsts glada, men metoden r inte ndvndigtvis populr.
Det var bland annat en olycka i Chester county, PA orsakat av en fracking-olycka dr ver 10.000 gallons av "drilling mud" frgiftade en lokal sj. Tnk "not in my backyard" mer n kulturkrig vad gller fracking.
Dessutom r en majoritet av PA-bor emot fracking.
https://www.pghcitypaper.com/pittsbu...t?oid=17800496