2020-11-01, 20:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Och med det tystnar all kritik mot globalism och alla sjunger internationalen och tillber nybyggda statyer av George Soros? Det krvs koncentrationslger fr att uppn det men ni har nog redan planerna nedskrivna.

Jag tror inte personen du svarade r amerikan.
2020-11-01, 20:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Glm inte "hjrntvttad av medier som finansieras av george soros" den r min personliga favorit.
Ngot tal om rupert murdochs inflytande p hgerkanten verkar aldrig existera. Ngon avvgning eller kritisk analys existerar aldrig.

Istllet r allt helt och hllet george soros fel.

populism kan vara livsfarlig ibland
Ja, vi IQ-befriade fascistiska sektmedlemmar, som stttar en massmrdare och narcissistisk psykopat, som dessutom r Orange, dum, elak och ful, kan vara lite udda p det sttet... Srskilt med tanke p att han r i maskopi med Putin, kommer utrota oss alla med krnvapen och har som yttersta ambition att stta p sin egen dotter. P s stt r han rent JVLA LIVSFARLIG!!!

Som tur r finns det vettiga svenska journalister som kan informera oss alla att de som bara vill d p.g.a. Trump faktiskt r vid sunda vtskor:

Citat:
Sen kom siffrorna. Donald Trump hade valts till USA:s president. Jag satt i Expressens tv-sndning och det mest bestende minnet r rdslan som spred sig, yngre medarbetare verkade p vg att drabbas av panik, herregud vad hnder nu, ldre ryckte p axlarna, han blir bra fr klicken.

Skrmen flimrade nr jag publicerade en krnika med slutorden Amerika har fallit.

Snovdret fortsatte skoningslst, det var omjligt att f tag p en taxi, till slut hittade jag en som var villig att kra mig hem till frorten fr ett par tusen kronor. Jag minns hur jag satt i bakstet, med mobilen i handen, desperat scrollande efter trst. Genom huvudet brusade vaga tankar om att det vore bttre att vara dd.
https://www.expressen.se/kultur/jens...helst-bara-do/

Ovanstende r INTE ett exempel p TDS, utan en SUND REAKTION p ett valresultat. Dden fre Trump!!!
Senast redigerad av Japhy 2020-11-01 kl. 20:52.
2020-11-01, 20:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Du fattar val att 265 000 roster ar skillnaden nu nar 95% av rosterna raknade 2016 har raknats. Det betyder att pa valdagen kommer mycket farre roster komma in. Dem och Rep har max 35% fler roster. Rep maste alltsa fa typ 65% av resterande roster.

Nej det stmmer inte. Tar du Republikanerna har de 87% av 2016 turnout (Demokraterna 90%) men de har ju hela 1 miljon rstberttigade kvar att sa ur mnga nya har tillkommit till 2020.

Utver detta fr du grna kommentera hur Biden skall hantera 4% lgre turnout av Svarta d han behver minst 23% fr att som Obama vinna i NC med 1%.

Som jag tolkar dig satsar du allts p att Trump-entusiasterna gr tvrtom i just NC och vljer att inte rsta i lokal p valdagen i samma eller liknande grad som 2016 ? Vi vet redan nu att Demokraterna kommer ha en lgre turnout, gller samma fr dem d enligt din teori ?

https://joeisdone.github.io/northcarolina/
2020-11-01, 20:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
96 miles bildemonstration till frmn fr Trump i Arizona:
https://mobile.twitter.com/redwins3_...99901747236867

Det hr borde ju ven Biden-fans kunna fixa, alla sitter ju i sina bilar=covid skert. Men de kanske inte har entusiasmen?

Inte ens en Stormufti i Mellanstern kan uppbringa en strre bilkaravan.

Jag tror vi ser en folkrrelse utan dess like.

En landslide fr Trump.
2020-11-01, 20:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Tom of Finlands prediktion Val 2020

Jag kommer kortfattat frklara varfr Biden vinner. Biden vinner inte fr att han r smst, dlig p tala, tuggar p sina ord eller har varit en riktigt dlig politiker sedan 90-talet och r inte alls uppskattad av ngon eller ens svarta.

Orsaken r Trump. Media har under 4 r baktalat exakt allt det Trump gr. ter Trump med gaffeln i vnsterhanden s kommer media dra paralleller mellan idioti och vnsterhand. Om Trump kper ett hus s kommer media peka p att kpa hus r dligt. Om Trump blockar invandring frn IS s kommer media hvda att detta r av ren ondska. Om Trump ger pengar till folket, s kommer media sga att Trump r fr snl och girig.

Detta har ftt fste inom varje amerikan just nu. Trots att Trump drar med sig enormt mycket folk, s r detta ett tecken p att folk knner sig hotade, n att ha vaknat upp.

Frn GOP's sida s r det mycket ltt att tro p underskningar som visar positivt fr Trump, men totalt neka underskningar som visar negativt fr Trump. Detta r fr att man lever i en sdan bubbla dr man tror att Deep-State kontrollerar exakt allt. En rdsla som gr GOP-vljare blinda.

Biden behver inte gra ngot. Det r drfr han kampanjar inte. Han kr bara ngra digitala mten ngon eller ngra dagar i veckan, sedan ker han hem. Biden vet om situationen att han lobbar bara fr vissa speciella fretag och en starkare och mer hierarkisk regering som ska skyddas av media och regeringen skyddar media. De hller varandra bakom ryggen. Biden vet exakt detta och drfr kommer Biden att vinna.

Frn GOP-vljare s verkar dom bara snurra in sig i siffror och statistik frn historian. Det som kommer hnda r att den s kallade Blue Wave kommer och sveper massiva stater och drmed s vinner Biden ltt och han behver inte gra ngot, frutom att vnta p att Kamala Haris ska ta ver posten. Det r helt omjligt att Biden ska vara president och det vet han ven sjlv.

Biden's ml r att avsluta sin karrir som att besegra Trumpismen, som handlar om att varje delstat ska bestmma sjlv. Biden's ml r ocks att dra igng militra krigskomplexet. Biden ville exempelvis invadera Irak 1997 men rstade fr det 2003 med hjlp av George Bush.

Amerikaner r ocks vldigt svagsinnade. Hellre en krigshk som talar gott och fint infr folket och rnar folket p pengar, n en sanningstalare som berttar den hrda sanningen men rnar inte folket och krigar inte. Detta r en politisk strategi fr folk VILL BARA hra det dom vill hra. Folk vill inte hra att det r kaos och vrlden r en arg plats.

Frn GOP-vljarens sida s verkar dom ropa gldje nr dom ser att Trump ligger under 5% innan valdagen i t.ex NC.

Gud hjlpte oss....
2020-11-01, 20:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har varit sker p North Carolina i en vecka ungefr, dremot r jag osker p hur Pennsylvania gr. Trump behver vinna dr. Det lutar just nu lite t China-Joe i Pennsylvania, men det kan vara felmtt i OU s klart.

Med 5 rallies i Pennsylvania nu samt Bidens miss i debatten att bertta att han mnar lgga ned fracking som har 1miljon arbetstillfllen i Pennsylvania tror jag att just denna stat r ganska sker Trump, med brasklappen att inget r skert frrn vi ser resultatet.

Notera att den strsta mngden Demokrater kommer frn stadsregioner kring Philadelphia, vi ser en minskad black vote turnout samt en del av dessa som gtt till Trump. Dessa r dessutom registrerade Demokrater.

Min konklusion: Frra gngen vann Trump p marginalen, denna gng kommer han vinna betydligt strre. Clinton var bttre motstnd.
2020-11-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det finns alltid torra, men fyndiga kommentarer :

-Biden just look like a angry old man waving his cane at the kids telling them to get out of his yard
-Joe Biden wife is in their car honking the horn for him

-"I chose a treachery over patriotism.., my family best over America's interest" - I'm Joe Chinen and I approve this
Lste en kommentar som jag dock inte hittar lngre, som ocks var vldigt trffande: "Grumpy old man yelling at the parking lot."
2020-11-01, 20:56
Medlem
All in Trump - tget lmnar snart perrongen.

2,75 tack gode gud fr gratis pengar. All in 💵
2020-11-01, 21:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Ljudet r alltid jttelgt vid Bidens tal. ven med ljudet p hgsta volym s r ljudnivn lg.

r det fr att dlja bakgrundsljudet av skanderande Trumpsupportrar?

Det r ett drive in mte.
Tutandet r Bidens egna supportrar i sina bilar.

Folk klagar p Trumps tal. Men de r ju trots viss avsaknad av sprklig skolning begripliga o engagerande.

Lnk Trump: https://youtu.be/V7qsm1hbi7Q
2020-11-01, 21:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Pennsylvania 12,8 miljoner
Philly Metro >4 miljoner i Pennsylvania
Pittsburgh Metro 2,4 miljoner

Exakt. Trump vann 2016 mot Hillary p dessa befolkningsnr, utan svarta rster, har mjligheten att vinna frbttrats eller frsmrats med China-Joe ?

Biden
- End Fracking (rural)
- Lock the Sons of bitches up, 1994 (metro)
https://youtu.be/-ADW8rcIsnc

Joe is done.
2020-11-01, 21:02
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohhh
Media r lngt ifrn felfri. Men denna president vgrar ta ansvar fr ngot och leker offer nr han fr kritik frn vilket hll som helst.

Fundamentalt ska en president kunna ta kritik. I en demokrati och en fri vrld ska man kunna hylla och kritisera vem som helst. Yttrandefrihet r en grej.

Han filtrerar det dliga om honom och vill bara se det goda, han vgrar lyssna p fakta och vetenskap.

Nr han sa att han inte tar ngon ansvar fr pandemin, s frlorade han i mina gon.

Han tar clown till en helt annan niv. Och det har inget och gra med vart man befinner sig politiskt stt. Om du r hger eller vnster.

Om du hade hrt ngon annan politiker sga bara en procent av allt skit han har slppt ur sig under ren s hade det varit slut p deras karrir.

Allt han anklagar andra fr gr han sjlv.

Mycket luft i den meningen.

r det cnn som sagt att Trump sagt det?

Vilket ansvar och vilka beslut har Trump haft ansvar fr?

Vad har delststerna haft ansvar fr och varfr r inget deras fel men allt r Trumps fel?

Vilka frslag har demokraterna kommit med som hade minskat ekonomiska krisen eller smittan i USA?

Du sger:
"Fundamentalt ska en president kunna ta kritik"

-Samtidigt fr Joe Biden knappt ngon kritik frn etablissemanget och journalisterna.
2020-11-01, 21:03
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Hrligt nr narcissisten Trump ker ut med huvudet fre.
Kommer att njuta i ren skadegldje.

Jaha, d vet vi. Men hade du ngot att tillfra vad gllde diskussionen? Eller tyckte du bara att vi borde veta att du kommer och st och klappa hnder som ett entusiastiskt Downs-barn om Biden vinner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in