2020-11-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ha ha ha... Jag fr ljuva minnesbilder av Svt valvaka 2016.

Haha, kommer ihg valvakan i New York nr Carina Bergfeldt sg ut som ett misshandlat luder.

SVT har redan ppnat champagneflaskorna, s det r fullt mjligt med en repris om Trump vinner.
2020-11-01, 21:32
Medlem
InvisiblePersons avatar
Vissa r tvrskra p att Biden vinner, andra r lika tvrskra p Trump. Det visar att vi inte har ngon som helst aning. Blir spnnande p tisdag, eller vilken dag vi nu fr reda p resultatet.
2020-11-01, 21:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag r ganska s verygad att Trump kommer att bli tervald, och jag blir inte frvnad om demokraterna och deras fljare gr p en nnu strre chock nu n vad de gjorde fr fyra r sedan.
2020-11-01, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Hoppas du lyckas! Men det tror jag inte. Ingen r nog s dum.. men dum fr lida.

Trump vinner garanterat.

Tror jag ocks. Huvudanledningen r hur Demokraterna vanstyr sina stder s att de rasat ned i nra nog inbrdeskrig.

Samtidigt som Trump tnjuter berttigat frtroende som den stora statsman han visat sig vara.
2020-11-01, 21:40
Medlem
Emolls avatar
De flesta analytiker p twitter som rknat rsterna frn "early voting" skriver att det knappt skiljer kandidaterna t i huvud-staterna ssom Florida tex. Drmed kommer Trump g om med stor marginal nr de fysiska rsterna rknas, dit trumps vljare kommer g p valdagen.
2020-11-01, 21:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Vissa r tvrskra p att Biden vinner, andra r lika tvrskra p Trump. Det visar att vi inte har ngon som helst aning. Blir spnnande p tisdag, eller vilken dag vi nu fr reda p resultatet.
Du behver inte stressa. Det hela avgrs inte tidigare n den 14:e december, d elektorerna ska rsta. Dessfrinnan kommer du f bevittna en kalabalik som sllan skdats efter ett val i en vsterlndsk demokrati. Frst ska de hinna med att rkna alla dessa postrster, vilket lr ta ngra veckor. Till detta fr du lgga det frvntade faktum att mngder, runt 10% av postrsterna, kommer ogiltigfrklaras p grund av diverse tekniskt strul. Det leder till diverse stmningar frn bda hll. Efter diverse turer ska SCOTUS till slut sga sitt och dr sitter ju republikanerna i majoritet s vi kan vara skra p att de fattar att opartiskt och lagmssigt oklanderligt beslut.

Jag tror detta val kommer bli ett historiskt misslyckande p alla fronter.
2020-11-01, 21:45
Medlem
Dilzoss avatar
Mnga glmmer vad Trump gjort fr att skydda och stabilisera mellanstern och hur han skapat frutsttning fr Israel att blomstra trots sin deprimerade omgivning.

Lgg sedan p att han mklat fred mellan Frenade Amiraten och Israel och stabiliserat det ytterligare.

Han har tagit hand om knda frbrytare, exempelvis iranske beflhavaren Qassem Soleimani.
Han har beviserligen frmjat demokrati.

Lgg det i en vgskl s kan man f gra lite andra misstag fr ingen r perfekt.
2020-11-01, 21:46
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du behver inte stressa. Det hela avgrs inte tidigare n den 14:e december, d elektorerna ska rsta. Dessfrinnan kommer du f bevittna en kalabalik som sllan skdats efter ett val i en vsterlndsk demokrati. Frst ska de hinna med att rkna alla dessa postrster, vilket lr ta ngra veckor. Till detta fr du lgga det frvntade faktum att mngder, runt 10% av postrsterna, kommer ogiltigfrklaras p grund av diverse tekniskt strul. Det leder till diverse stmningar frn bda hll. Efter diverse turer ska SCOTUS till slut sga sitt och dr sitter ju republikanerna i majoritet s vi kan vara skra p att de fattar att opartiskt och lagmssigt oklanderligt beslut.

Jag tror detta val kommer bli ett historiskt misslyckande p alla fronter.

Ibland har du onekligen humor

I vrigt har du skert rtt.
Senast redigerad av Slottsherre 2020-11-01 kl. 21:48.
2020-11-01, 21:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson

Skall inte stta en krona p det hela.

Det enda jag lovar r att om Trump vinner, s bor jag ngon natt p hans hotell efter covid r ver, och man kan resa igen.

(han r ju frdig fr fattighuset enligt ngra skribenter)
2020-11-01, 21:53
Medlem
Trump vinner p valnatten. Han kommer pst sig vara vinnare i valet och kommer att samarbeta tillsammans med republikanerna och de konservativa hgsta domstolarna i olika delstater samt scotus. I swing stater kommer de ogiltigfrklara s mnga mail in rster som mjligt fr att frhindra frndring om vem som vinner.
2020-11-01, 21:54
Bannlyst
Scoop: Trump's plan to declare premature victory
Citat:
President Trump has told confidants he'll declare victory on Tuesday night if it looks like he's "ahead," according to three sources familiar with his private comments.

That's even if the Electoral College outcome still hinges on large numbers of uncounted votes in key states like Pennsylvania.
Behind the scenes: Trump has privately talked through this scenario in some detail in the last few weeks, describing plans to walk up to a podium on election night and declare he has won.

For this to happen, his allies expect he would need to either win or have commanding leads in Ohio, Florida, North Carolina, Texas, Iowa, Arizona and Georgia.
Why it matters: Trump's team is preparing to falsely claim that mail-in ballots counted after Nov. 3 a legitimate count expected to favor Democrats are evidence of election fraud.

https://www.axios.com/trump-claim-el...fb47f613f.html
2020-11-01, 21:57
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
dom har exakt lika mnga % av sina registrerade vljare kvar.
64,7 % av Dem och Rep har rstat. Jag bor i NC. 35.3% terstr om 100% av registrerade rstar vilket inte finns en chans att det hnder. Sen rstar svarta traditionellt idag Sndag efter kyrkan och p valdagen.

2020: Demokraterna ha ett gap om +265.000
2016: Demokraterna ha ett gap om +310.000
Valutgng 2016: Republikanerna vann med 3.2 %

Hade vinstnivn varit 1% eller mindre hade ovan spelat mindre roll, men du fr faktiskt frst att frutom dessa extra 45.000 rster skall Demonkraterna nu ta igen dessa + hela 3.2% fr att sl 2016 siffror, med ett lgre antal svarta rster (vertag Demokratiska). D har vi dessutom en Mndag kvar dr Rep kan utka ytterligare.

----

Svarta rster
Vad gller svarta s frvntas dessa givetvis rsta i enlighet med historik, men man har gtt frn 22% med Hillary till ca 19% med Biden, det gller tidigare dagar man rknat och sledes ven idag efter kyrkan, dvs ett bortfall svarta rster. Hur skall Biden klara ett tapp p 3% svarta, samtidigt som Trump sannolikt tagit fler demokratiska svarta rster av de kvarvarande 19%-en, detta r en stark vljargrupp fr Demokraterna i North Carolina och i sig en garanti fr valfrlust i NC fr Biden om siffrorna som rapporterats stmmer.

Ber om urskt men North Carolina anser jag vara helt sker Republikanskt. Ingenting i siffrorna talar fr annat n lika eller strre vinst 2020 i NC.
https://joeisdone.github.io/northcarolina/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in