2020-11-02, 10:59
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varfr vill Demokraterna att Iran ska ha krnmedel i sitt land? Varfr s desperata ver att Iran ska skriva p ett krnavtal?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/m...nd-med-ledarna

Varfr just Iran? Varfr inte annat land?

Fr att sanktionerna, som de r utformade nu, antingen leder till krig - eller driver Iran djupare in i den sino-ryska sfren. Det r helt klart ett logiskt giltigt beslut i ett lngsiktigt perspektiv
2020-11-02, 10:59
Medlem
Om jag har frsttt det rtt s har Biden en ledning i vissa stater fr tillfllet. Men d de flesta republikaner rstar p valdagen betyder inte detta srskilt mycket fr mig.

Jag har trott att Trump kommer att vinna nda sedan kampanjen startade, och jag tror det fortfarande. Det skulle heller inte frvna mig det minsta om han vinner the popular vote.

Mnga misstnker att det finns en stor andel registrerade demokrater som kommer att rsta p Trump, d mnga av dem gr till hans rallyn. Republikanerna ser ocks ut att f den strsta siffran frn svarta och hispanics ngonsin. Ca 20% svarta och 40% hispanics skulle jag tippa p, kanske mer.

Men jag r inte den som r den. Skulle Trump frlora kommer jag omgende erknna att jag hade kraftigt fel. Men jag ser inte det hnda. Det finns ingenting annat n mtningar frn media som tyder p att han skulle frlora, och vi vet redan hur lite medias ord betyder. De som rstade p Trump 2016, kommer med strsta sannolikhet att gra det igen. Varfr skulle de inte gra det? Mjligtvis pga all smutskastning angende covid-19, men jag tror att de ser igenom det. Dessutom har Joe Biden gjort bort sig kraftigt nr det gller svarta och hispanics.
2020-11-02, 11:00
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Kanske att republikanernas krngliga vallagar biter dem i arslet...

Man fr, trots att diskussionen i allmnhet gr emot allt vad sannolikhetslra sger, tacka flashback fr att gra valet spnnande iaf!
Om jag inte hngt i den hr trden hade jag nog knappt tittat d jag r sker p Bidenseger.

Nu r det samma knsla som i kvartfinalen i fotbolls VM 2018 - Ryssland/Kroatien
Sannolikhetslran r i allmnhet fri frn aktrers bias och vilja att pverka utfallet, och det r ju inte riktigt fallet hr . Jag tror man ska ta pollsen med en nve salt, de r tydliga aktrer i valet. Andra aktrer, med en annan agenda, kommer till andra slutsatser. Det r helt klart ovisst. En spnnande natt nrmar sig.
2020-11-02, 11:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varfr vill Demokraterna att Iran ska ha krnmedel i sitt land? Varfr s desperata ver att Iran ska skriva p ett krnavtal?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/m...nd-med-ledarna

Varfr just Iran? Varfr inte annat land?

Personligen tror jag att Biden hoppas p "big bizznis" fr amerikanska fretag med Iran, i lngden. Dock tror jag att Iran fredrar att gra affrer med Frankrike och Ryssland.

Sedan r det ju grejen med USA`s nra relation till Israel, som hnger som ett mrkt moln ver det hela.
2020-11-02, 11:09
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag att Biden hoppas p "big bizznis" fr amerikanska fretag med Iran, i lngden. Dock tror jag att Iran fredrar att gra affrer med Frankrike och Ryssland.

Sedan r det ju grejen med USA`s nra relation till Israel, som hnger som ett mrkt moln ver det hela.

Trumps fjskande fr Israel r ett starkt minus fr honom. Demokraterna r mer frvntade att de ska hlla p s ven om det finns en anti-israelfalang bland de icke-vita.
2020-11-02, 11:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte att kra p andra eller fr den delen lgga upp p Facebook att man har kpt ett vapen menat fr att dda meningsmotstndare

Hr du sett filmen frn hndelsen?
Det r den vita bilen med demokraten som inte hller sig i sin fil. De vita strecken i vgbanan har ett syfte. Pinsamt att ngon grter ut ver hndelsen. Fr vrigt vldigt underhllande att kamelen fick eskort ut ur Texas.
2020-11-02, 11:11
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det finns en film som visar att den vita bilen lg och pressade den andra bilen mot vgrenen. Den visas dock inte.
Japp. Det r kul att se hur det vinklas.
Delar av den hr tjejens klipp anvnds flitigt. Ser man hela klippet r det tydligt att det r den vita bilen som kr som dre och prejar sig fram och tillbaka ver krflten.
Den vita bilen framfrs av folk frn demokraterna.

https://youtu.be/XwVHRpLPuxg
2020-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Mycket luft i den meningen.

r det cnn som sagt att Trump sagt det?

Vilket ansvar och vilka beslut har Trump haft ansvar fr?

Vad har delststerna haft ansvar fr och varfr r inget deras fel men allt r Trumps fel?

Vilka frslag har demokraterna kommit med som hade minskat ekonomiska krisen eller smittan i USA?

Du sger:
"Fundamentalt ska en president kunna ta kritik"

-Samtidigt fr Joe Biden knappt ngon kritik frn etablissemanget och journalisterna.

Man behver inte f CNN eller Fox News bild av honom fr att stlla en diagnos. Kolla p hans tal och intervjuer.

Som president av vilket land som helst br man ta ansvar fr mycket- inklusive Pandemins utstrckning. Snubben sa att han inte tar ngon ansvar fr det Covid-19 har stllt till med. Och menar att det r Kinas fel?

S de 236K som har dtt hitills r Kinas fel och inte hans.

Ingen har sagt att allt r hans fel. Men han har skapat ett vi mot de samhlle dr Demokraterna inte ens ses som Amerikanska medborgare.

Min pong r att Vad som n hnder- Trump kommer aldrig erknna att han har gjort fel eller att allt som har hnt de senaste 4 ren har varit allt annat n en dumpster fire.

Sen r jag inte ett fan av Biden heller, men anledningen fr varfr Trump fr s mycket mediautstrckning r pga tv anledningar- Han r presidenten. Och det han sger r 100x mer kontroversiellt n det Biden sger. Strre delen av det han sger r falskt. Biden ljuger med men inte till samma niv.

Sen kan jag inte tnka mig att det finns ngot Biden kan sga som kan vcka aggression och ilska mot honom. Fr vi lever i en vrld dr Trump har lagt grunden till det kontroversiella, och det finns nog ingen Politiker i vrlden som han komma i nrheten av det.

Sen en annan grej; jag frstr inte varfr du inte ser genom det han str fr? Han frsker skapa osmja mellan partierna och mnniskor genom att dra paralleller mellan det demokratiska partiet, terrorism och kommunism.

Hans f.d. stab sitter antingen inne eller har blivit sparkade. Alla som var nra honom vittnar om hur allt r fake.
2020-11-02, 11:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Trumps fjskande fr Israel r ett starkt minus fr honom. Demokraterna r mer frvntade att de ska hlla p s ven om det finns en anti-israelfalang bland de icke-vita.

Det r nog ocks realpolitik bakom det hela ifrn Trump. Slpper man in Iran i vrmen och lttar p sanktioner.., s betyder det Iransk olja p vrldsmarknaden. Och det har nog betydelse fr debet/kredit fr inhemska oljebolag..
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
fattar du inte att lngt fler frtidsrstat denna gng....

Allts det kommer inte vara en majoritet som rstar p valdagen denna gng. Bara 35% av alla rster terstr idag och det frutstter att 100% av alla registrerade rstar. USA har alldrig haft 100% valdeltagande. Det kommer troligtvis vara hgst 20% som rstar p valdagen. Att ta in en 5% ledning med 20% av rsterna kvar innebr att dom mste f 75% av resterande rster. Finns inte en chans.

Folk dr jag bor r trtta p Trump och hans tjafs. Demokraterna r mycket mer motiverade och Sanders suppotrarna kommer inte avstnd att rsta denna gng.

Som sagt North Carolina r Trumps om vi gr p data.
Du verkar ju inte kunna det hr, ingen majoritet behver rsta p valdagen, faktum r att lngt frre n 2016 behver rsta p valdagen, bara R & D fljer varandra i paritet med 2016 utfall s vinner ju Trump nd med strre marginal n d.

Fljande stater ligger i lge fr Trump att vinna sedan de senaste dygnen:

...Nevada
...Minnesota
...New Mexico
...New Hampshire
...Pennsylvania
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Fr att sanktionerna, som de r utformade nu, antingen leder till krig - eller driver Iran djupare in i den sino-ryska sfren. Det r helt klart ett logiskt giltigt beslut i ett lngsiktigt perspektiv

Du tror inte att om Iran fr tillgng till krnbrnsle, s kanske dom tillverkar fr att hlla juden under hot?
2020-11-02, 11:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Fr att d kommer Iran destabilisera regionen nnu mer. Framfrallt Israel. USA blir ven de frsvagade. Samt risken fr ett krig kar. Precis dessa saker demokraterna vill.

D vill ha krig i mellanstern? Fortstta med M-krigen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in