Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Trump har kanske inte sagt s mycket som kan generera positiva nyheter?
Jag lste fr ngra r sedan att han fuskar nr han spelar golf. Den typen av mnniskor kanske har svrt att bli positivt omnmnda.
Vad tycker du Trump har sagt som br omnmnas positivt i svensk media?
Trump har hllit mnga bra tal och gjort bra mediaframtrdanden men jag har aldrig sett positiva tolkningar som man ser i princip varje gng Obama, Hillary eller Biden talat eller gjort ngot.
De enda nyheterna som dyker upp r negativa.
Varfr ser vi inga nyheter om att Biden r en senil peddogubbe som gillar att pussas med smbarn?
Men vi har sett fakenews om att Trump i hemlighet samarbetar med Ryssland.
Aldrig sett ngot om att arbetslsheten i USA under Trump var den lgsta p 50 r innan Corona slog till.
Eller det positiva i Trumps uttalanden om att Kina r den strsta konkurrenten och att Trump r nationalistisk och stter USA och USAs vlstnd frst.
Eller det positiva i att Trumpadministrationen velat infra strre rttsskerhet nr det kommer till att vldtktsanklagelser p universitetet. S att en anklagelse inte r tillrckligt fr att ngon ska bli utsparkad.
Eller ngot positivt om att Trump kallar Antifa fr en terroristorganisation och BLM fr en rasistisk och marxistisk organisation.
Han har tidigare sagt mycket bra om att han inte vill skapa samma situation i USA som i Europa med islamisk terrorism och bland annat drfr infrde han resefrbud frn ett antal lnder. Tolkningen i media blev att mnga kritiserar Trumps resefrbud som rasistiskt mot muslimer.
Samma nr Trump vill argumentera fr att stoppa den illegala invandringen frn Mexiko och sger att de som invandrar illegalt inte r Mexikos bsta och att bland dem finns brottslingar och vldtktsmn. D blir medias tolkning att "folk kritiserar Trumps uttalanden om att Mexikaner r vldtktsmn".
Det r inte s mycket att jag vill ha en positiv spinn utan mer att de br rapporta neutralt och sanningsenligt. Istllet har media fultolkat exakt allt Trump sagt och medvetet missfrsttt fr att utmla honom som dlig.