2020-11-02, 20:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Blev det ngra pengar p Biden idag? Nej visst nej, du r ju en av alla dom som trots att du r vertygad om att Biden kommer vinna inte trs stta en spnn p det vilket frsts innebr att du egentligen inte alls r vertygad om att Biden kommer vinna eftersom om du vore det skulle du stta en slant p det.

Man spelar om man tror sig f en bra deal, samt om man r lagt t hllet att ta det risktagandet. Man ska inte spela fr att man knner ett "mste" att gra det, som ett sug.

Att placera pengar p en Trump-seger, som har 10% chans att intrffa men bara ger 2.7 ggr pengarna tillbaka tyder p ett okontrollerbart spelberoende.
2020-11-02, 20:25
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det hr r ju fr fan det mest bisarra jag har sett: https://twitter.com/realDonaldTrump/...34544272084998

Faaan vad bra!!!

Mste skaffa hst och bt.
2020-11-02, 20:26
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det blir fr flummigt fr de som inte frstr att man monterar ner fracking och beroendet av olja genom att gra det rent lngsiktigt, fokusera p att forska fram bttre frnyelsebar energi och sakta men skert byta ut olja mot vind, vg och solkraft
Men lilla vnnen. Det r ju det Donald Trump sger att man ska gra. Han tycker solkraft r jttebra men det rcker inte till med dagens teknik och kapacitet fr att USA ska vara sjlvfrsrjande av el.
China Joe vill lgga ner fracking direkt och kpa el och olja frn utlandet.
2020-11-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
En ansenlig del av Trumps vljare tror att jorden skapades fr 6000 r sedan. I Kentucky finns ett stort museum dr mnniskor har sadlat dinosaurier.

Dom frsker inte hjrntvtta hela vrlden med sina teorier iaf.

Ni vnster orienterade mnniskor kommer ngra att biden blev vald. Bttre att trump blivit vald d hade sanders vljar bas vxt n mer.

Blir 4 spnnande r med biden och kamala - jag gissar att mnga kommer ngra sitt val.
2020-11-02, 20:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Men lilla vnnen. Det r ju det Donald Trump sger att man ska gra. Han tycker solkraft r jttebra men det rcker inte till med dagens teknik och kapacitet fr att USA ska vara sjlvfrsrjande av el.
China Joe vill lgga ner fracking direkt och kpa el och olja frn utlandet.

Trump kr dock stenhrt p att subventionera kolindustrin.

Sedan s har du hans historia om vindkraftverk och cancer
2020-11-02, 20:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det blir fr flummigt fr de som inte frstr att man monterar ner fracking och beroendet av olja genom att gra det rent lngsiktigt, fokusera p att forska fram bttre frnyelsebar energi och sakta men skert byta ut olja mot vind, vg och solkraft
Jag har hyfsat bra koll p Amerikansk politik och jag ser inte mnga demokrater som p ett vettigt stt argumenterat fr en lngsiktig, ren och hllbar nedmontering av olja och fracking utan att kra ekonomin i botten. Det jag ser r Joe Biden som babblar om det utan att veta vad han pratar om samt AOC och hennes gelikar som skriker om Green New Deal och en tidsram p 10 r, som fr varje tnkande mnniska r ett absurt ihopskrap av galna utopiska ider som mer platsar i en Monty Python sketch.

Det hela blir ju nnu mrkligare att demokraterna skriker sig hesa om fracking nr det visat sig vara en enoooorm klla till energi och nya jobb tack vare ny teknik och de facto bidrar till lgre CO2 utslpp.

Det r som att ni vgrar acceptera att motstndaren har gjort schack-matt hur uppenbart det n r
2020-11-02, 20:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Trump vinner p valdagen. Det r glasklart nu efter att Hillary skriver p twitter att alla rster mste rknas klart innan man utropar en vinnare. De vet att de kommer frlora det r drfr dom med Kinas hjlp slppt ut Covid viruset fr att bde frstra Trump-ekonomin och kunna fuska p USA valet.

De nr sina tv strsta politiska ml med detta kaoset. S det r en vl planerad pandemi. Och ni alla rthjrnor som ni r hade inte knt igen en kommunistisk revolution om s Stalin och Mao reste sig ur sina gravar.

Ni fr skda det frsta frsket av den kriminella globala eliten att frstra den amerikanska republiken och infra deras totalitra och kommunistiska styre, som vi alla sett av i lnder som Sovjet, Venezuela, Nordkorea etc...

Ni hejar p Biden, men hoppas ni blir glada sen nr han frstr USAs konstitution, USAs ekonomi och vrldshandeln samtidigt som Kina och andra totalitra lnder blir stenrika. Och NI blir fattiga.

Hur dum kan man vara nr man serist hejar p Biden, nr idioten har frtjnat avrttning fr landsfrrderi och konspirerar tillsammans med Clinton, Obama och hel DC trsket att provocera fram ett inbrdeskrig? Det r en militr plan de har p att frstra USA och sedan mrda miljontals amerikaner i koncentrationslger.

S dumma snor ni r. Fyffaaan vad blsta folk kan vara.
Jag slogs precis av samma tanke nyss nr jag gick hem i ett sommarkvllsvarmt Stockholm. Vilka r det som rstar p den barnhrsniffande landsfrrdaren Biden som r gd av Kina? Som dessutom vill lgga ner en industri med 60 miljoner anstllda? Det gr mig ganska orolig ver hur det str till med USA:s befolkning nr man vljer att lgga sin rst p en sn.

Jag skulle bli vldigt frvnad om Biden vann.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-11-02 kl. 20:35.
2020-11-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det hr r ju fr fan det mest bisarra jag har sett: https://twitter.com/realDonaldTrump/...34544272084998

hh, gud! Gshud rakt igenom. Fy fan vad jag ser fram emot de nstkommande fyra ren. Arbeg 22 och en flaska dompa i kylen redo fr valvakan! WE LOVE YOU!
2020-11-02, 20:36
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Idag har oddset p seger fr DONALD TRUMP gtt frn 2.75 ner till 2.50 hos Unibet. Snart nere under 2.0

Antingen har du sett fel, eller s ha det rrt sig uppt igen.

Unibet
Biden 1,50
Trump 2,60

Dessutom, ocks just nu:

Betfair
Biden 1,44
Trump 2,88

Svenska Spel
Biden 1,47
Trump 2,73

Betsson
Biden 1,50
Trump 2,65

Oddsen snarare frsmras fr Trump, n vad du hoppas, att de frbttras. Spelbolagen r verens, Trump r en frlorare.

Till skillnad frn OI s frlorar ju Spelbolagen omgende p att stta fel odds, varfr de omedelbart r en viktigare indikator n OI. ven OI frlorar naturligtvis, men mer p sikt, om deras prognoser slr fel.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-02, 20:37
Medlem
Davys avatar
Avvecklar man fossila brnslen fort s blir man dessutom beroende av olja frn Mellanstern, vilket genast kar riskerna fr ett nytt krig.

S Biden vill ha och kommer f:
-Smre ekonomi
-Hgre arbetslshet
-Strre klyftor
-Nytt krig

Men visst, han r duktig p social distansering och anvnder sitt munskydd fredmligt. Nu kr vi!
2020-11-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Trump vinner p valdagen. Det r glasklart nu efter att Hillary skriver p twitter att alla rster mste rknas klart innan man utropar en vinnare. De vet att de kommer frlora det r drfr dom med Kinas hjlp slppt ut Covid viruset fr att bde frstra Trump-ekonomin och kunna fuska p USA valet.

De nr sina tv strsta politiska ml med detta kaoset. S det r en vl planerad pandemi. Och ni alla rthjrnor som ni r hade inte knt igen en kommunistisk revolution om s Stalin och Mao reste sig ur sina gravar.

Ni fr skda det frsta frsket av den kriminella globala eliten att frstra den amerikanska republiken och infra deras totalitra och kommunistiska styre, som vi alla sett av i lnder som Sovjet, Venezuela, Nordkorea etc...

Ni hejar p Biden, men hoppas ni blir glada sen nr han frstr USAs konstitution, USAs ekonomi och vrldshandeln samtidigt som Kina och andra totalitra lnder blir stenrika. Och NI blir fattiga.

Hur dum kan man vara nr man serist hejar p Biden, nr idioten har frtjnat avrttning fr landsfrrderi och konspirerar tillsammans med Clinton, Obama och hel DC trsket att provocera fram ett inbrdeskrig? Det r en militr plan de har p att frstra USA och sedan mrda miljontals amerikaner i koncentrationslger.

S dumma snor ni r. Fyffaaan vad blsta folk kan vara.
Jag hller med om varenda ord. Folk frstr inte att det r ett marxistiskt vertagande som hller p att ske, och som kommer att pverka resten av vstvrlden om det lyckas. Covid-19, protesterna ver George Floyd, r strategier frn kommunisternas sida att frstra fr Trump.
2020-11-02, 20:39
Medlem
Citat:

Men samtidigt r det viktigt, anser jag, att en "vrldsmakt" producerar sin egen olja och energi. Frackingen r ju sjlvreglerande, stiger oljepriset s lnar sig fracking, snks oljepriset s blir det ingen fracking.

Europa r ju mycket illa ute och i hnderna p Putin "frbaskade gasledningar" hur kunde ens Sverige tillta skiten, men OK urskta mig, det r off topic.

Jag har inget emot att man utnyttjar vind och sol, jag ville ha mycket mer krnkraft men ven det r off topic. Ren krnkraft.
Biden kan frlora Pennsylvania, vi fr se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in