2020-11-02, 22:36
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det r ju alltid bra att frska hitta olika vinklar p nyhetsskeden. Som en del av er kanske vet s var jag fast en destruktiv Internet-bubbla fr ett antal r sedan, och sttet jag tror mig ur den var att inhmta olika perspektiv. D hade jag ocks en del problem/stress som nu r borta och livet leker numera.

Bara att gratulera! Vlkommen ut ur bubblan! Det finns lite mer syre hrutanfr.
2020-11-02, 22:36
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det r ungefr lika mnga registerade fr Dems som fr GOP i Florida. Dems har ngot mera rster, men det r inte mnga tusen mer.

Just nu ligger GOP under med ca 1% i Florida. Men D har snart slut p sina rster d de flesta D:are har redan rstat.

D har 39.12% av rsterna. GOP har 38.88% av rsterna.
D har 5.05% rster kvar. GOP har 13.42& av rsterna kvar.
Oberoende rstare kommer rsta 4.49% mer p D n R.

S om vi bara plussar ihop 39.12% + 4.49% + 5.05% = 48.66% och sedan jmfrt vi med GOP 38.88% + 13.42% = 52.3%

Detta r allts i Florida. Ska vi godknna att Florida gr till Trump? Vad tycker ni vriga?

Klla:
https://joeisdone.github.io/florida/

Florida kan sluta hursomhelst.Fall inte i fllan att utropa segrare pga siffertrixande. Det r jmnt nog att de oberoende avgr.
2020-11-02, 22:37
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdkakall
r du dum?

Hillary hade aldrig denna ledning i pollsen som Biden har. Hon hade 3-4% nationellt och inom felmarginalen i swingstaterna.

Hon hade en mycket strre ledning, jo.

https://www.independent.co.uk/news/w...-a7399671.html
2020-11-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Skrev liten chans. Men jag tror att flera stater vi inte trodde skulle komma i nrheten av Trump seger kommer vara ytterst nra, exempel 1. New Mexico, exempel 2. Oregon. Av olika orsaker men samma resultat, Trump hvar in rster. ven Kalifornien med sina man-made brnder, kontinuerliga strmbortfall, hgsta energipriserna i USA, Hga skatter och Dyra bostder gr att det inte finns s mycket att frlora, kan ngot bli smre ?
..Hur vnster mnniskor hr kan sitta och hoppas att resten av USA skall bli som Kalifornien r fr mig helt ofrsteligt, man tnker verkligen inte p the little man..

Vilka fler stater tror du att Trump vinner?

Det r ju alltid trixet med elektorerna dr, men vad tror du?
2020-11-02, 22:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det r ungefr lika mnga registerade fr Dems som fr GOP i Florida. Dems har ngot mera rster, men det r inte mnga tusen mer.

Just nu ligger GOP under med ca 1% i Florida. Men D har snart slut p sina rster d de flesta D:are har redan rstat.

D har 39.12% av rsterna. GOP har 38.88% av rsterna.
D har 5.05% rster kvar. GOP har 13.42& av rsterna kvar.
Oberoende rstare kommer rsta 4.49% mer p D n R.

S om vi bara plussar ihop 39.12% + 4.49% + 5.05% = 48.66% och sedan jmfrt vi med GOP 38.88% + 13.42% = 52.3%

Detta r allts i Florida. Ska vi godknna att Florida gr till Trump? Vad tycker ni vriga?

Klla:
https://joeisdone.github.io/florida/
Nej inte med den siten som klla!
Samt att det kommer inte avgras frns postrster r rknade!
2020-11-02, 22:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
When do the polls close in key battleground states?
7 p.m. ET -- Georgia, which is interesting at the presidential and Senate levels. Kentucky and South Carolina have key Senate races.
7:30 p.m. ET -- North Carolina and Ohio. There's a tight Senate race in North Carolina.
8:00 p.m. ET -- Florida and Pennsylvania. Maine has a key Senate race.
9:00 p.m. ET -- Arizona, Michigan, Minnesota, Texas and Wisconsin. There are also key Senate races in Arizona, Michigan, Colorado and Texas.
10:00 p.m. ET -- Iowa and Nevada

https://edition.cnn.com/2020/11/02/p...ide/index.html

Jag skulle vilja sga att spnningen brjar tidigare. T ex Ohio stnger vallokalerna redan kl 0130. Och Florida och Pennsylvania kl 02. S fort de stnger frmodar jag att det kommer exit polls. Vilka iofs kommer betyda mindre i r d frtids-/postrstningen r s omfattande.

Tack !

En uppfljande frga d till dig (eller ngn annan i trden) : Exit polls r ju polls, s hur pass plitliga r dessa d ?
2020-11-02, 22:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nixter du verkar ha bra koll.. Hur ser du ut i vriga nyckelstater infr valdagen?

Alla stater har inte data som Arizona. Men utan att terigen skicka fram alla data kan man i korthet sga s hr, de senaste 3-4 dagarna har Trump haft allt momentum. Alla nyckelstater drar just nu t Trump. Det skulle inte frvna mig om han inte vinner alla ruststates, men han behver ju inte detta fr att vinna.

10% av vljarna bestmmer sig "Nu" de kommer i stor utstrckning vlja Trump:

1. Sittande President
2. Proven track record
3. Positiv USA bild
4. Fr billig energi
5. En ekonomi som kade 33% sista kvartalet bttre n ngot annat land i Vrlden

Alternativet (just drfr dom faller tillbaka p Trump)

Summerat - Allt r ytterst oklart, tvivel har stts av Biden sedan den andra debatten som var mycket dlig fr Biden, d Trump lt honom tala till punkt.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-02 kl. 22:44.
2020-11-02, 22:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Florida kan sluta hursomhelst.Fall inte i fllan att utropa segrare pga siffertrixande. Det r jmnt nog att de oberoende avgr.

Sjlvklart inte ska jag falla i fllan. Jag vet nd att den tysta majoriteten av Amerikaner kommer rsta p Biden, bara fr att de r less p att Media hela tiden gnller p folket "Det var ditt fel! Gr din plikt och gr oss glada!"

Den vanliga amerikanen bryr sig sllan om utrikes, bara inrikes. Hellre att korruption och svek finns i landet, n att de ska behva hra och se den.
2020-11-02, 22:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag frutstter att det r ok med dig att vi frlgger ett slutfrvar p din innergrd.

Visst. Inga problem.
2020-11-02, 22:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack !

En uppfljande frga d till dig (eller ngn annan i trden) : Exit polls r ju polls, s hur pass plitliga r dessa d ?

Inte speciellt plitliga om du tittar p 2016. Man fortstter mrka. Vilket r intressant i sig och ocks bekrftar att MNGA inte gr ut med att de rstar p Trump.
2020-11-02, 22:42
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Ngon som har koll p om de som uppger "No Party Affiliation " under early voting traditionellt brukar vara republikaner eller demokrater? Tnker att republikaner i regel r mer blyga med vad de rstar p?

Early voting finns det mycket god statistik p vilka som GER sin rst (de som r registrerade per DEM/REP). Svrare att gra bland independents, och dessutom nstan omjligt att gra "bland vriga" (jo, det finns en sn kategori!).

"VAL-LOKAL-underskningar" p valdagen efter valet r avslutat i respektive delstat - dvs 3 NOV. kan man publicera i respektive delstat. Vilket r lite sjukt, med tanke p tids-zonerna.
2020-11-02, 22:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej inte med den siten som klla!
Samt att det kommer inte avgras frns postrster r rknade!

Om dom blir rknade. Trump kanske fuskar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in