• 1
  • 2
2020-11-09, 15:18
Medlem
Custom_mades avatar
Hades har 10/10 på Steam. Typ bara positiva reviews.

Laddade ner det, kopplade in PS-dosan.

Och hatade det.

Otroligt platt gameplay, fåniga fiender. Trött story. Lite humor ibland. Men GUD vad fienderna är fula.
Känns som en blek kopia av otroligt många andra spel.
Särskilt fienderna störde jag mig på, trötta, fula... vi ska vara i underjorden liksom.

Någon som spelat det mycket? Blir det bättre? Eller har jag dålig smak. Skulle nog inte ta upp det igen även om jag fick betalt.
Citera
2020-11-09, 16:08
Medlem
XaoqcHs avatar
Det är nog inte din genre. Jag gillar Supergiant Games som studio men enda spelet jag har spelet är Bastion. Ibland är det okej att inte gilla spel som andra anser är ett mästerverk.
Vad spelar du annars för kul?
Citera
2020-11-09, 21:40
Medlem
Det är gameplay som är spelets behållning. Spelsättet varierar stort mellan runsen beroende på vapen och vilka bones du får. Jag tycker det är det bästa rougeliket sen Dead Cells.
Citera
2021-02-17, 00:15
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Det börjar lite "segt" och jag var inte heller jättenöjd i början. Nu har jag spelat närmare 100 timmar och klarade nyligen huvudstoryn. Orkade knappt bry mig om storyn i början heller och hoppade snabbt igenom konversationerna för jag ville spela vidare men storyn är bra den med. Det växer och blir kul när man lär sig hur man ska försöka bygga sin build. Att kalla det en kopia av andra spel är rätt komiskt då det verkligen är one of a kind och enormt mycket arbete måste ha lagts ner på spelet.

9,5/10 från mig. Trots att det blir lite segt att döda Lernie för sjuttielfte gången. Fantastiskt spel.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2021-02-17 kl. 00:17.
Citera
2021-05-06, 13:52
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det börjar lite "segt" och jag var inte heller jättenöjd i början. Nu har jag spelat närmare 100 timmar och klarade nyligen huvudstoryn. Orkade knappt bry mig om storyn i början heller och hoppade snabbt igenom konversationerna för jag ville spela vidare men storyn är bra den med. Det växer och blir kul när man lär sig hur man ska försöka bygga sin build. Att kalla det en kopia av andra spel är rätt komiskt då det verkligen är one of a kind och enormt mycket arbete måste ha lagts ner på spelet.

9,5/10 från mig. Trots att det blir lite segt att döda Lernie för sjuttielfte gången. Fantastiskt spel.

Håller med dig om recensionen.

Klo krent med att bli tråkigt att döda lernie haha
Citera
2021-12-28, 18:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
300t in och mitt 9,5/10 är uppe i 10/10.

Det jag skrev ovan stämmer fortfarande dock, att det blir lite tröttsamt med samma fiender. En eventuell ju uppföljare (tror de gör nåt annat dock, nordiska mytologin hade varit guld!) kan vara att Hades byggt om vägen upp med nya fiender och bossar.

Ett av de bästa spelen någonsin. Så roligt att bara dra igång och köra en runda
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2021-12-28 kl. 18:49.
Citera
2022-08-31, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
300t in och mitt 9,5/10 är uppe i 10/10.

Det jag skrev ovan stämmer fortfarande dock, att det blir lite tröttsamt med samma fiender. En eventuell ju uppföljare (tror de gör nåt annat dock, nordiska mytologin hade varit guld!) kan vara att Hades byggt om vägen upp med nya fiender och bossar.

Ett av de bästa spelen någonsin. Så roligt att bara dra igång och köra en runda

Har MYCKET MER story och spelmässig variation än andra Roguelikes.
Superb kontroll
Bra soundtrack.
Citera
2022-08-31, 05:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Hades har 10/10 på Steam. Typ bara positiva reviews.

Laddade ner det, kopplade in PS-dosan.

Och hatade det.

Otroligt platt gameplay, fåniga fiender. Trött story. Lite humor ibland. Men GUD vad fienderna är fula.
Känns som en blek kopia av otroligt många andra spel.
Särskilt fienderna störde jag mig på, trötta, fula... vi ska vara i underjorden liksom.

Någon som spelat det mycket? Blir det bättre? Eller har jag dålig smak. Skulle nog inte ta upp det igen även om jag fick betalt.

Lättdrivet spel. Du behöver inget "bra" grafikkort för att spela det. Kanske kan förklara en del i alla fall?
Citera
2022-08-31, 07:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-fire-eyes
Har MYCKET MER story och spelmässig variation än andra Roguelikes.
Superb kontroll
Bra soundtrack.
Yep. Klarat alla vapen på level 20 nu. Finns fortfarande grejer att göra med gemstones osv. Men börjar tröttna lite (men bara lite) nu typ 600t in. Men helt klart ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Det jobbiga är att när storyn är över så har jag ingen lust att spela något annat än Hades. Går att dra på en podcast exempelvis och spela Hades samtidigt då. Så alla andra spel har hamnat i skymundan.
Citera
2022-08-31, 11:22
Medlem
ifkejeofidkdkjwusls avatar
Förstår inte heller dess storhet. Älskade verkligen Bastion och tyckte Transistor var bra. Men tyckte båda Pyre och Hades vart sämre, för min del i alla fall.
Det bästa med de två sistnämnda är väl soundtracket, men ogillade verkligen allt annat.
Citera
2022-08-31, 12:13
Medlem
Smaken är som baken, men för mig är Hades nästintill ett perfekt spel som förtjänar 100/100
Citera
2022-08-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifkejeofidkdkjwusl
Förstår inte heller dess storhet. Älskade verkligen Bastion och tyckte Transistor var bra. Men tyckte båda Pyre och Hades vart sämre, för min del i alla fall.
Det bästa med de två sistnämnda är väl soundtracket, men ogillade verkligen allt annat.

Bastion är "weird" på ett härligt sätt, likaså Transistor. Skulle också placera Bastion (något) över Hades.

Gilar man inte upplägget med rogue så kommer man inte gilla Hades.

1. Bastion
2. Hades
3. Transistor
4. Pyre

Alla fyra har underbar musik och grafisk design.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in