2020-11-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Har du en link som bekrefter din pstand om innlogging p Ipad 09:08?
Mange aviser har omtalt dette med innlogging, men jeg har forelpig ikke funnet en nyaktig tidsangivelse.

Det var tidlig opplyst at TH logget p sin iPad 09:08. Om info var korrekt, kunne det ikke vre noen tvil om tidspunktet. Derfor har jeg festet meg ved tidspunktet.

Nettavisene har senere redigert sine artikler. Uansett hvilket tidspunkt TH ble logget inn p sin iPad, s er tidspunktet ubestridelig korrekt. Enten det var TH selv som logget seg inn, eller om noen andre logget seg p for han.

Det burde ikke hefte noen tvil ved tidspunktet da TH ankom Futurum. Likevel gjr det det.

Politiet har oppgitt at bilen til TH befant seg i kamerasonen p Futurum 09:10 - 09:15. Videobeviset fra Futurum ble lagt til grunn som alibi for TH, og frte til at lagmannsretten lslot TH fra varetekt. Det m vre korrekt.

Det hres usannsynlig ut at TH skal ha stoppet bilen i kamerasonen i fem minutter fr han parkerte. Jeg antar at bilen til TH har befunnet seg i kamerasonen en gang i lpet av disse fem minuttene. Og at TH deretter skal ha parkert bilen og har gtt inn i kontorlokalene etterp.

Da m opplysningen om at TH ankom Futurum 09:08 falle vekk. Og som nevnt tidligere, jeg oppfattet tidspunktet som bekreftet og nyaktig, fordi det opprinnelige hva knyttet til plogging p hans iPad.
Citera
2020-11-14, 13:09
Medlem
N begynner det skje ting i pressen. Motivet begynner bli klarere for offentligheten. Det et bra for oss som nsker oppklaring. Desto hyere temperatur desto nrmere at politiet m arrestere.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-14 kl. 13:11.
Citera
2020-11-14, 13:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var tidlig opplyst at TH logget p sin iPad 09:08. Om info var korrekt, kunne det ikke vre noen tvil om tidspunktet. Derfor har jeg festet meg ved tidspunktet.

Nettavisene har senere redigert sine artikler. Uansett hvilket tidspunkt TH ble logget inn p sin iPad, s er tidspunktet ubestridelig korrekt. Enten det var TH selv som logget seg inn, eller om noen andre logget seg p for han.

Det burde ikke hefte noen tvil ved tidspunktet da TH ankom Futurum. Likevel gjr det det.

Politiet har oppgitt at bilen til TH befant seg i kamerasonen p Futurum 09:10 - 09:15. Videobeviset fra Futurum ble lagt til grunn som alibi for TH, og frte til at lagmannsretten lslot TH fra varetekt. Det m vre korrekt.

Det hres usannsynlig ut at TH skal ha stoppet bilen i kamerasonen i fem minutter fr han parkerte. Jeg antar at bilen til TH har befunnet seg i kamerasonen en gang i lpet av disse fem minuttene. Og at TH deretter skal ha parkert bilen og har gtt inn i kontorlokalene etterp.

Da m opplysningen om at TH ankom Futurum 09:08 falle vekk. Og som nevnt tidligere, jeg oppfattet tidspunktet som bekreftet og nyaktig, fordi det opprinnelige hva knyttet til plogging p hans iPad.
Jeg tror det var feil av politiet vektlegge s sterkt at siste kjente livstegn var kl. 0916 i begrunnelsen for skjellig grunn til mistanke i forsket p varetekt.

Hadde de vrt pne for at denne samtalen kunne vre falsk, hvilket jeg tror, ville ikke alibiet til TH ha sttt seg og han hadde sittet i varetekt.

Tillit holder ikke som bevis i slike saker, og snnen kunne absolutt ftt vite av TH hva samtalen med lnn inneholdt.

Edit: TH sto i bakgrunnen under lnnssamtalen, og kunne for alt vi vet tatt opp samtalen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-14 kl. 13:27.
Citera
2020-11-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror det var feil av politiet vektlegge s sterkt at siste kjente livstegn var kl. 0916 i begrunnelsen for skjellig grunn til mistanke i forsket p varetekt.

Hadde de vrt pne for at denne samtalen kunne vre falsk, hvilket jeg tror, ville ikke alibiet til TH ha sttt seg og han hadde sittet i varetekt.

Tillit holder ikke som bevis i slike saker, og snnen kunne absolutt ftt vite av TH hva samtalen med lnn inneholdt.

Edit: TH sto i bakgrunnen under lnnssamtalen, og kunne for alt vi vet tatt opp samtalen.

N er du inne p at 09:14-samtalen kan vre falsk.

Da kan vel lnnssamtalen 08:45 til 08:56 ogs vre forfalsket?
Citera
2020-11-14, 13:48
Medlem
Citat:

Jepp, hun snakker ferdig med lnn. Han kveler henne, ringer snn fra hennes tlf og melder at n har jeg gjort det, iverksette rydding som avklart, kanskje kjapt referere telefonsamtalen AEH hadde. TEH sin drlige samvittighet i avhr for at han var brysk til sin mor i telefon er en vridning av sannheten rundt hans drlige samvittighet for at han har deltatt i ugjerningen. Han vet hva far kan gjre og vil ikke prate. Synes dog han sender signaler med bildevalg p Facebook. Han med den rde nesen dela et juleselskap og drepte det familire; jula /nissen, alvene/flyvende apene sitter delagt tilbake.
Citera
2020-11-14, 13:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
N er du inne p at 09:14-samtalen kan vre falsk.

Da kan vel lnnssamtalen 08:45 til 08:56 ogs vre forfalsket?
Nei, jeg mener det er et hav av forskjell p de samtalene.

Det skal noe helt annet til for f en utenforstende til hjelpe seg enn en nrstende.
Citera
2020-11-14, 13:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
Jepp, hun snakker ferdig med lnn. Han kveler henne, ringer snn fra hennes tlf og melder at n har jeg gjort det, iverksette rydding som avklart, kanskje kjapt referere telefonsamtalen AEH hadde. TEH sin drlige samvittighet i avhr for at han var brysk til sin mor i telefon er en vridning av sannheten rundt hans drlige samvittighet for at han har deltatt i ugjerningen. Han vet hva far kan gjre og vil ikke prate. Synes dog han sender signaler med bildevalg p Facebook. Han med den rde nesen dela et juleselskap og drepte det familire; jula /nissen, alvene/flyvende apene sitter delagt tilbake.
Enig, men jeg tror det var andre som tok over etter at AE var drept og TH hadde reist til Futurum.
Citera
2020-11-14, 14:01
Medlem
Citat:
Nei, jeg mener det er et hav av forskjell p de samtalene.

Det skal noe helt annet til for f en utenforstende til hjelpe seg enn en nrstende.

Jeg har tidligere listet opp mange forskjellige grunner til at folk lyver, blant annet at de selv tror de snakker sant.

Og s kommer alibisamtalen 09:14 og bilen til TH p kamera p Futurum, samtidig. Hvem hjalp han med arrangere disse to hendelsene samtidig. Og hvordan ble det gjennomfrt.
Citera
2020-11-14, 15:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg har tidligere listet opp mange forskjellige grunner til at folk lyver, blant annet at de selv tror de snakker sant.

Og s kommer alibisamtalen 09:14 og bilen til TH p kamera p Futurum, samtidig. Hvem hjalp han med arrangere disse to hendelsene samtidig. Og hvordan ble det gjennomfrt.
Som jeg har skrevet fr var det geniale ved planen flytte drapstidspunktet etter alibiet og ikke motsatt.

En involvering av utenforstende ville for alltid innebre en hy risiko, hvor vedkommende kunne risikere bli dmt til 21 rs fengsel, i tillegg til at de frreste ville flt seg trygge av beskytte en drapsmann.

Derfor tror jeg de som deltok hadde selvstendige motiver knyttet opp mot TH, hans liv og virke. En slags ndrettshandling: Enten sttter de han, eller det svikefulle nullet som vil skilles med trusselen om at TH og familien mister kontroll p 850 millioner.
Citera
2020-11-14, 15:14
Medlem
Hagen beskriver rene i ekteskapet som vanskelige og lurer i dagbkene p om han skal foreta seg noe.

Ikke noe bra bevis, men det bekrefter mitt inntrykk av en mann uten sterk nok selvkontroll til skjule denne forbrytelsen.

Se vg.no
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-14 kl. 15:20.
Citera
2020-11-14, 15:24
Medlem
Ganske spesielt det med bursdagskortene fra AEH. Hevngjerrig type det der, skulle kanskje skilt seg i 93..
Citera
2020-11-14, 15:25
Medlem
Citat:

Han har nok en ond tvilling/kopi Det er den eneste muligheten jeg kan se dersom hans ankomst til Futurum skulle vrt gjennomfrt av noen andre. opplysninger om hans ankomst til arbeidsplassen er bekreftet bde av videokamera, vitner p arbeidsstedet og sannsynligvis er ipaden som han logget seg p etter han ankom arbeidsstedet, (mer enn den gamle nokiaen) mulig finne posisjonen til. Ikke at jeg vet om politiet har gjort det, i henhold til opplysninger om andre opplagte ting de ikke har gjort, overrasker det meg ikke om det ikke har blitt gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in