Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-15, 21:45
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Herregud! Här handlar det knappast om din längd utan ditt svage psyke som du uppvisar. Det, om något, är avtändande om du tänker på att fixa tjejer.
Citera
2020-11-15, 22:44
Medlem
Allting är ju relativt.
Om jag hänger med ett basketlag så är jag ju också kort, men om jag åker till ett asiatiskt land är jag istället lång.
Citera
2020-11-15, 22:49
Medlem
neuron-drones avatar
Killar har blivit så fjolliga. Det enda de tänker på är deras eget utseende.

Vart tog det vägen att vara en bra och hederlig människa?

Eller tacksamhet för att man är frisk?

Folk som avviker från normen med så lite som några cm i längd gnäller. Eller folk som gör helt onödiga skönhetsoperationer medan andra behöver äkta sjukvård.

Tänk dig istället att vara född som äkta dvärg, en del former av dvärgväxt är väldigt grym, ingen av dem är helt fysiskt frisk men vissa former innebär smärtor för livet.

Folk är så himla bortskämda, de som haft sådan tur i livet klagar på småsaker.
Citera
2020-11-15, 23:25
Medlem
vet du vem bobby lee är? korea-amerikans stå up komiker.. lyssna lite på hans podcast. om han kunde få den tjejen så kan du säkert träffa någon du med
Citera
2020-11-16, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort.....

Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. ....

Det är uppenbart att många av dem som svarat i din tråd är på samma utvecklingsnivå som du själv är och har en ganska självcentrerad syn på världen, där längd, storlek, utseende i allmänhet och synnerhet och andra fysiska attribut betraktas som de redskap man har med sig här i livet för att lyckas nå sina mål, vilka verkar vara:
*att "få" fitta
*att "få" tjejer, och kanske
*att få nåt slags anseende

Några bra och kloka svar glimtar fram i massan, men väldigt mycket är väldigt barnsligt och bidrar antagligen bara till att stärka din förtvivlan.

Såhär är det, om man tittar på din längd i ett större perspektiv så är det en mycket mycket liten grej, så liten att den knappast är av intresse för så värst många andra än dig själv och möjligen enstaka andra på samma mognadsnivå. Det är kroppslängd vi pratar om- snälla rara, det är bara ett mått på din fysiska ram, det fodral som omsluter den person som du är!
Vi har alla olika "fodral", vi är långa, korta, tjocka, har stora snoppar, läppar, näsor, eller tvärtom, vi har blont hår, mörkt hår eller nåt mittemellan. När människan kommer i puberteten förändras kroppen och detta sätter igång en rad funderingar kring hur den egna kroppen egentligen ser ut. Man jämför sig med andra och kommer ofta fram till att just ens egen näsa, röv, vänstra tumme eller vad det nu kan vara är helt otroligt missbildad och något som hela den övriga världen givetvis måste se och tänka på hela tiden, precis som man själv gör.
Du skriver att du är trettio plus, så jag antar att du kan se tillbaka på din tonårstid och med ett litet leende minnas hur du själv eller någon kompis tex. vägrade gå till skolan på grund av en stor röd finne som man tänkte att alla skulle skratta åt. I verkligheten hade förstås alla fullt upp med att bekymra sig över sina egna komplex och avvikelser, och hade knappast tid att bry sig om andras.

Nu är du "vuxen", men har fastnat i detta med att din längd skulle vara ett hinder för dig i livet. Kan du redogöra lite närmare för VAD det är som din längd hindrar dig från? Du skriver om "relationer och sex"- men vad är det egentligen som du menar att kroppslängden har med dessa två saker att göra? Har du någon sjukdom som gör att du är extremt stel och inte kan röra normalt på kroppen? Saknar du armar och ben, eller har du tex. så korta armar att du har svårt att sköta din egen hygien, krama någon eller smeka din egen eller andras kroppar?

Du fick tidigare svar av en lång kvinna som berättade om sina tidigare partners med kort kroppslängd, och jag är själv en lååång kvinna som har haft en hel rad partners som varit både 10 och 20 centimeter kortare än mig. Det bereder inte precis något större "besvär" än att ha en partner som är 10-20 centimeter längre än en själv- man kanske får böja sig lite hit eller dit, men är man normalt mobil vet jag inte vad problemet med det skulle vara? Det är inte ens nåt man tänker på, kära du!

Visst är det så i tonåren och kanske tidiga tjugoårsåldern att människan ofta är ett ganska enfaldigt djur med enbart sig själv för näsan, och som man känner sig själv känner man andra. Eftersom man själv är fixerad vid sitt utseende värderar man andra på samma sätt. Sedan är det dock så att man dels börjar åldras, och dels får fler erfarenheter av livet. Detta gör att man för det mesta mognar och får sundare perspektiv. Man börjar fatta att världen inte kretsar kring en själv, ens lilla eller stora penis, ens långa eller korta kropp, ens fula näsa eller what the fuck. Istället inser man att det är helt andra saker som betyder nåt när allt kommer omkring. Vad som finns inuti fodralet och bakom fasaden. Du kan inte ha sex enbart med din kroppslängd. Din kroppslängd är inget användbart verktyg eller attribut i en relation. Inte heller en stor kuk eller ett vackert ansikte!

Du är redan över trettio, så nu är det verkligen dags för dig att släppa taget om din fixering. Du vet ju redan att din kroppslängd är som den är, den får du vackert leva med. Är det extremt viktigt för dig att se lång ut, så visst, köp ett par platåskor, men jag är säker på att du hajar exakt hur mycket det kommer påverka dina möjligheter här i livet. Livet, relationer, sex- för att lyckas med sådana saker krävs mognad, insikt, att känna sig själv och sina egenskaper och tycka om sig själv för det man är. Att vara nyfiken på andra och att vara intresserad av att dela sig själv med andra. Utifrån din trådstart låter du som en kille som bara har en sak på agendan, och det är ett FEL dessutom- en kort längd! Wow, vilken intressant människa, honom vill jag verkligen prata med samt ha sex med!

Våga nu att släppa taget om den lilla sköld att gömma dig bakom som din längdfixering har blivit. Våga kika fram bakom skölden och se vad du ser där bakom. Vem gömmer sig där? Vad har denna person för egenskaper?
Kanske är du rädd att dina inre egenskaper inte ska vara nåt att ha och håller därför upp din "kroppslängdssköld" som skydd mot världen, men kom igen nu! Antingen fortsätter du med detta och dör ensam, bitter och antagligen ännu kortare (man krymper med åren vettu!), eller så tar du tag i dig själv nu, medan du ännu är ung och har massor av liv kvar och massor av härliga upplevelser att se fram emot! Börja med att tänka ärligt en stund på huruvida andra människors längd VERKLIGEN skulle påverka vad du tyckte om dem. Skulle du tacka nej till att gå på date med någon för att denna var lång/kort? Skulle du välja bort att vara vän med någon för att denna var lång/kort? Jag hoppas du fattar grejen!

Lycka till!
Citera
2020-11-16, 05:27
Medlem
Jag är jävligt kort och det ÄR definitivt något som försvårar.
Jag har varit med om det du beskriver, alltså tjejer som direkt nobbar pga. längden och familjemedlemmar som ser negativt på det.
Men jag har ändå haft perioder då jag haft sex var och varannan månad med någon ny (när jag var yngre och kände ett behov av att bevisa för mig själv, löjligt som fan, gillar inte ens casual sex).

Det har varit sämre på förhållandefronten men jag har inte varit helt lottlös.
Är några år yngre än dig.
Det första du måste göra är:
1.Sluta grina, du är för fan 30 + år och borde veta vid det här laget att livet inte är rättvist. Ingen BRYR sig om det heller, fatta det! Grina hjälper inte.
2.Acceptera att din längd gör dig mindre attraktiv för MÅNGA tjejer, men inte ALLA.
3.Inse att det är ännu mer orättvist för killar med extremt fula ansikten, killar med svårare autism, killar som sitter i rullstol eller har andra handikapp. Dom är ännu mer körd än dig, men ingen bryr sig om deras otur heller.

Nu vet jag inte hur lång du är, men låt säga att du iallafall är 155 - 168 cm, i detta spann är det ett märkbart problem men du kommer fortfarande ha ca. 20 - 50 % som ärligt talat inte bryr sig så mycket om längden.

Jag har haft tur och är extrovert, det går inte att fejka. Under vissa perioder har jag varit deprimerad, då har jag verkligen haft noll chans (undantag med tjejer jag känt sedan tidigare).
På senare år har jag även blivit snyggare i ansiktet, dels beroende på att jag gjort det jag kan för att förbättra saker och för att jag hade tur med "åldrandet". Har börjat fått mycket kommentarer för detta, men jag har inte dejtat så mycket på senaste åren så har inte tagit vara på detta än.
Inget snack om att detta är plus i kanten, det ökar också självförtroende!
Det hjälper även om du är relativt framgångsrik med något, men gör något som du tycker om och överdriv inte med att skryta om du blir framgångsrik.

Om du är genomsnittlig vad gäller socialt, ansiktsmässigt och karriär/övriga intressen så kommer du självklart ha mindre att välja på och få utstå mer nobbar än genomsnittliga män.
Utsett dig inte för massa nobbar med tjejer du just har träffat om du inte för tydliga intressesignaler, det kommer bara göra dig mer deprimerad.

Du kommer vara helt körd om du går runt och grinar över att du är kort, den saken är klar.
Om det känns helt hopplöst så kan du alltid flytta till ett land där folk är kortare, det är typ den enda praktiska utvägen om du tror du är körd. Men om du flyttar så bör du även stanna där, framförallt om det är ett fattigare land pga. tjejer som söker en lätt väg till ett rikare land. Finns ju iofs rika länder där folk är kortare, alltså t.ex länder i Östasien.

Edit:
Såg nu att du var 166cm, det är verkligen på gränsen till att det ens ska vara något problem.
Du är klart längre än mig.
Sluta va sån fjant, du skämmer ut dig och andra korta män.

Det kan hända att du är körd, men längden är endast en (antagligen inte ens den främsta) förklarande faktor till ditt misslyckande.
Om du inte vill flytta så får du skaffa husdjur om du känner dig ensam och skapa något bra för världen innan du dör.
Som sagt, livet är inte rättvist, sluta hoppas på att det skall vara så.
Senast redigerad av flakflak 2020-11-16 kl. 06:18.
Citera
2020-11-16, 05:45
Medlem
Pungsvings avatar
Du kan stoppa in förlängning i benen i form av PVC rör. Svårt att göra detta med ryggraden, men värt att prova. Behåll armarna korta så du endast når bröstvårtorna. Försök få roller i Hollywoodfilmer.
Citera
2020-11-16, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HAFS
Jag som 2m lång =) Har en sak att säga till dig, kör sten hårt på dieten och 4-5 dagar gym i 6 månader. Du har en fördel som alla över 185 önskar att dom hade, du bygger massa bra mycket snabbare. Det kommer öka din självkänsla och din testoron i kroppen kommer må toppen. Det är inte så jobbigt att gymma som många kan få det att låta eller bara går runt och tror, själv tycker jag det är 100% ren terapi för insida som utsida. Kan tillägga att min gamla kollegor är kortare än medel och det går ingen nöd på dom grabbarna, klär upp sig stiligt och skrattar och ler mycket så skördar dom damer

Var din egna VD, hakan upp och axla mängden ba, kör hårt

Alltså vad fan är det med folk. Det finns massor med saker att utforska i livet. Mängder!!!! Men allt handlar ta mig fan bara om längd och kukstorlek. Allt handlar om att knulla och knulla. Får man inte det tillräckligt så ska hela livet tillbringas på gymmet. Alltså va fan. Fatta att ni träffar ingen kvinna som vill ha er om ni håller på så här. Vuxna men med så dåligt självförtroende som styrketräna dygnet om. Relax lite. Köp en motorcykel och kör genom okända ryska städer och njut. Det finns annat än gym och knulla. Det senare kommer lösa sig om du gör intressanta saker
Citera
2020-11-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Alltså vad fan är det med folk. Det finns massor med saker att utforska i livet. Mängder!!!! Men allt handlar ta mig fan bara om längd och kukstorlek. Allt handlar om att knulla och knulla. Får man inte det tillräckligt så ska hela livet tillbringas på gymmet. Alltså va fan. Fatta att ni träffar ingen kvinna som vill ha er om ni håller på så här. Vuxna men med så dåligt självförtroende som styrketräna dygnet om. Relax lite. Köp en motorcykel och kör genom okända ryska städer och njut. Det finns annat än gym och knulla. Det senare kommer lösa sig om du gör intressanta saker

Huvudet på spiken!

“We're all going to die, all of us, what a circus! That alone should make us love each other but it doesn't. We are terrorized and flattened by trivialities, we are eaten up by nothing.”

-Charles Bukowski
Citera
2020-11-16, 12:50
Medlem
finns inget att se ner på.. jag menar, kolla på Kevin Hart. jävligt kort men även jävligt framgångsrik. så ta ett lån eller två och sluta klaga!!
Citera
2020-11-16, 12:59
Medlem
Jag är 155,5cm. Så du ska nog inte klaga. Är dock tjej, men ändå
Senast redigerad av Barajag02 2020-11-16 kl. 13:04.
Citera
2020-11-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Herregud! Här handlar det knappast om din längd utan ditt svage psyke som du uppvisar. Det, om något, är avtändande om du tänker på att fixa tjejer.

Extremt sant, jag som tjej skulle aldrig vilja dejta någon med svagt psyke. Typ nedvärdera sig själv till folk, det är oattraktivt som fan. Typ komma med kommentarer "jag är så kort.. jag är en tönt.. jag är inte alls fin". Det är dock inte attraktivt med överdrivet självförtroende heller, typ "jag är snyggast och bäst". Neutral är helt klart det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in