Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numbawan
Idiotisk gissning, men det vet du såklart själv. De kommer få fleråriga straff.

Vad är idiotiskt? Och vad betyder ”fleråriga” egentligen, mer än ett år? Hur långt ”straff” tror du Amin El Hani kommer att få, tror du han öht får tillbringa en minut i fängelse?🤔
Citera
2020-11-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numbawan
Idiotisk gissning, men det vet du såklart själv. De kommer få fleråriga straff.

Stämmer och efter fängelset utvisas dom.
Citera
2020-11-18, 19:53
Medlem
Är det någon som begärt ut fup?
Citera
2020-11-18, 20:06
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Då lär du gissa fel. Tyvärr.
18 års fängelse är det ju knappt det blir tal om ens vid mord. Då ska det vara grymt
utöver det vanliga för att det ska komma i fråga.

Nej, i detta fall är nog det troligaste att det blir högst 4 år för den äldste i duon och
sen hälften av det för den andre då. Det är att vara realistisk.
Må vara att det är livstid i straffskalan för människorov, men det kommer man att gå runt
på nåt vis om jag känner de som sitter och dömer i våra nuvarande svenska domstolar rätt.
Man kommer nog att vilja ha ut dom här två odjuren så snart som möjligt så de kan få
fortsätta med sina kriminella karriärer...fortsätta med sina bidrag till att göra Sverige
till ett så spännande och händelserikt land...

Kände inte till att det var (upp till) livstid för människorov i straffskalan. Har det någonsin delats ut undrar man?
Citera
2020-11-18, 20:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaee
Skulle också vilja veta det.
Citera
2020-11-18, 20:31
Medlem
"Vi (föräldrarna) är mest besvikna på vår son (den äldre våldsverkaren) att han inte kom hem i tid som han lovat" sa gubben i intervju i Aftonbladet några dagar efter dådet.
De båda pojkarna kom i tredje hand.
När sonen är ute om 5 år efter rabatten blir det öppna famnen från familjen, som det blir för Wilmas mördare när denne är ute om 10 år.
Vilket förakt för offer, svenskar eller inte, och samtidigt så snara att förlåta sina egna monster till barn dessa "kulturer" är.
Citera
2020-11-18, 20:47
Medlem
vitvalens avatar
Vad är det med arabbögarna som alltid ska hålla på och penetrera anus med föremål eller micropenisar? Måste vara en starkt kulturellt betingad företeelse.
Citera
2020-11-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Stämmer och efter fängelset utvisas dom.

Stämmer inte och hur ofta utvisas svenska medborgare?
Citera
2020-11-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annaee

Ja, men den delen som handlar om det som berörs i den här tråden är tydligen sekretessbelagt.
Citera
2020-11-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Om vi ser till fysisk storlek mellan BO och GM så är väl detta svårt att veta. Men jag kan ge mig fan på att de svenska killarna lätt skulle ha kunnat gett dom en bra fight om de bara vågat.
Minns i skolan hur invandrare ofta provocerade och skrämde svenska hockey killar som var för rädda för att göra något. Sanningen är tyvärr att de säkert var fysiskt starkare och hade en överlag bättre fysik än många invandrare som bara var stora i käften.
Vet när en svensk kille i plugget till slut fick nog av en kaxig irakie, jävlar vad stryk han fick.
Han tog han i kragen och slängde runt han som en vante och matade sparkar och slag.
Synd att fler svenskar inte vågar slå tillbaka.
Rent krasst rankar jag välbyggda svenska män rätt högt i min egen rank av råstyrka/gener.
Ryssar och öst-statare har dock hittills de sjukaste råstyrkan jag personligen stött på, även vissa finnar och svenskar är inte långt där efter. Men fighting sitter i huvudet, det många saknar.

Det spelar väl ingen roll om du är fysiskt starkare om du har skäl att misstänka att den andra är beväpnad/lätt får tag på vapen.
Citera
2020-11-18, 21:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Kände inte till att det var (upp till) livstid för människorov i straffskalan. Har det någonsin delats ut undrar man?
Kan faktiskt inte påminna mig ett enda sånt fall där så skett.
När det nån gång utdömts livstids fängelse för människorov/kidnappning så har det också
funnits med mord i bilden.
Som här: https://www.svd.se/dom-i-uppmarksammat-hedersbrott

"Straffet för människorov är fängelse i mellan 4 och 18 år, eller livstid."
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskorov

Nej, nån livstid kan vi glömma gällande aktörerna i trådens bestialiska fall, likaså
några arton år. Landar det för den äldste i paret i mer än 4 år så blir jag själv
överraskad.
På goda grunder befaras ett resonemang från rättens sida enligt följande:
Det är unga killar, 21 respektive 18, de har gjort hemska saker mot sina offer förvisso,
men det är ändå synd att utdöma alltför hårda straff när det är pass unga människor.
De dog ju inte, offren, de klarade sig ju. Då kan vi inte vara för stränga.
De måste få en chans att rehabiliteras och bli goda samhällsmedborgare,
därför bör vi undvika att ta till för hårt med straffen.

Det är väl antagligen en sedvanlig samling med vänsterliberala, ack så "humana", rejält
värdegrundshjärntvättade ledamöter som ska befatta sig med ärendet.
Om inte kanske i tingsrätten så möter väl slika typer upp i den högre rättsinstansen för
ett överklagande lär väl knappast utebli oavsett vad utgången blir vid den första rundan.
Senast redigerad av Grandioso 2020-11-18 kl. 22:07.
Citera
2020-11-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det spelar väl ingen roll om du är fysiskt starkare om du har skäl att misstänka att den andra är beväpnad/lätt får tag på vapen.

Nej visst har du väldigt rätt i det om vi tänker oss redan två skrämda killar.
Det finns folk där ute som skiter i om du håller i en kniv och springer rakt på dig och vevar.
High risk, absolut men en krigare funkar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in