2020-11-22, 13:16
Medlem
"Tre uker fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant skal hun ha pnet seg om ektepakten med Tom Hagen."
"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok p et mte i Lrenskog med flere personer. 68-ringen grt og ga uttrykk for ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, iflge personer som selv deltok og har vrt i politiavhr i forbindelse med forsvinningssaken."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-forsvinningen
8 dager fr forsvinningen: "Denne formiddagen skriver Anne-Elisabeth meldinger med venninnen Esther."
"Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien"

https://www.vg.no/spesial/2019/loren...ingen-ett-aar/
Jeg leste at noen synes at det var merkelig at AE gledet seg til hyttetur med tanke p det som AE sa p det mtet. Jeg tenker at det ikke trenger vre merkelig, og at det kanskje kan hende at AE har tenkt og flt ulikt tre uker fr og 8 dager fr forsvinningen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-22 kl. 13:22.
Citera
2020-11-22, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det er ikke problematisk at udokumenterte rykter blir skrevet.
Det som er problematisk er om man da sier det som en sannhet. Familien kallet henne Nullet, i stedet for Familien kallet henne angivelig for Nullet

Helt greit med rykter, s lenge man ikke pstr de sanne fr de er bekreftet.

Det er akkurat dette jeg har prvd ppeke. De som ynder bruke kallenavnet "nullet", er meget bevisste i sitt ordvalg. Jeg synes dette er uredelig, men de fr bare holde p med dette. Det svekker troverdigheten, og viser i tillegg at disse brukerne har et sterkt behov for styre debatten i nsket retning. Hvis andre brukere stiller sprsml, og viser til linker som rokker ved deres hypoteser, blir man beskyldt for spamming.
Litt ironisk at dette foregr p Flashback, som ellers fremstilles som ytringsfrihetens fyrtrn i Norden.
Citera
2020-11-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ikke helt snn....

Men jeg ser ikke bort fra at TEH og RU sammen har lekt seg med tanken om hvordan de skulle skvise TH for penger. Kanskje valget fallt p AEH fordi hun var den TH ikke ville klare seg uten?

Jeg tror nok ogs at familien er/var dysfunksjonell, og at TH er en dritt av en fyr.
Jeg tror p ryktene om at de alle var glad i en fest, og at det ofte gikk en kule varmt i de forbindelser, utelukker heller ikke vold.
Jeg tror p ryktene om at AEH var en trivelig dame, men ogs at hun til tider slet med alkohol, legemidler og depresjon. At det var perioder hun ikke svarte p meldinger, telefoner.
Jeg ser heller ikke bort fra at det var snakk om aa mter, den aktuelle foreningen.
Jeg tror p rus, psykiatri problematikk hos snnen, uten at TEH av den grunn er snse som tung rusmisbruker.

I dette plottet tror jeg RU tok seg av planleggingen og utfring av krypto.
Jeg tror RU var pdriveren og manipulatoren.
Eventuelt at begge disse unge menn, hadde rotet seg opp i illegale konomiske forpliktelser de ikke fant veien ut av.
Jeg tror TEH tok seg av det praktiske, sjekket hvem dom var hjemme, ikke hjemme.
Jeg tror AEH satt seg sterkt til motverge, og mistet livet. Pga de fysiske funn.
Jeg tror ikke at TEH og kompisen, mente for henne til d.
Jeg tror de kan ha akseptert risikoen for dette.
Jeg tror ikke hun fremdeles er i livet, men utelukker det heller ikke.

Jeg tror de var/er temmelig miljskadd alle i familien. Tyrannen TH, den kuede AEH, og de to yngste barna er nok mest delagt, og var yngre da de voksnes problemer eskalerte. De har nok opplevd mer av velstanden enn hun som er ddt tidlig p 70 tallet.

Jeg er selv fdt p 70 tallet, og kjenner aldersgruppen godt. Jeg husker jappetid, jeg husker nedgangstidene p starten av 90 tallet. Jeg vet hvordan det var vre ung og barn, oppdragelse, skole, etc. Tror de to yngste var bortskjemte.
Jeg tror ogs det kan ha vrt kjrlighet i familien, ikke bare mrkt.

Jeg tror i s tilfelle familien har skjnt det var TEH og holder kjeft. Stakkars lille TEH m ikke ta ansvar?

Dette er bare teorier, og ikke et svar. Jeg er ikke lst til dette som eneste mulige.
Som sagt jeg er oen gor felles innsats for dekke til et affekt drap p natten. Det passer heller ikke helt.

Store luftige teorier, med staging ser jeg p som tvilsomme.
Om s er relevant, er det fordi vitne observasjonene er riktige, og da passer det inn, og det er sjanse for at AEH lever.
De funn som foreligger gjr det umulig at hun lever. Spor som utskilles ved kvelning. Rusavhengige gjr det meste for penger s det kan selvsagt vre et mulig plott. Kjente han sin far ville han dog forst at han ville nektet betale. th betalte frst nr han ble mistenkt selv. Han vet tydeligvis hva som er skjedd uavhengig av hvem gm er.
Citera
2020-11-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Tre uker fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant skal hun ha pnet seg om ektepakten med Tom Hagen."
"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok p et mte i Lrenskog med flere personer. 68-ringen grt og ga uttrykk for ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, iflge personer som selv deltok og har vrt i politiavhr i forbindelse med forsvinningssaken."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-forsvinningen
8 dager fr forsvinningen: "Denne formiddagen skriver Anne-Elisabeth meldinger med venninnen Esther."
"Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien"

https://www.vg.no/spesial/2019/loren...ingen-ett-aar/
Jeg leste at noen synes at det var merkelig at AE gledet seg til hyttetur med tanke p det som AE sa p det mtet. Jeg tenker at det ikke trenger vre merkelig, og at det kanskje kan hende at AE har tenkt og flt ulikt tre uker fr og 8 dager fr forsvinningen.
Kunne hun utsette hytteturen en dag uten konferere med hytteeier. Den travle strmhaien.
Citera
2020-11-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
De funn som foreligger gjr det umulig at hun lever. Spor som utskilles ved kvelning. Rusavhengige gjr det meste for penger s det kan selvsagt vre et mulig plott. Kjente han sin far ville han dog forst at han ville nektet betale. th betalte frst nr han ble mistenkt selv. Han vet tydeligvis hva som er skjedd uavhengig av hvem gm er.

Har ikke politiet sagt mest sannsynligvis drept, pga disse rettsmedisinske funn, men kan ikke utelukke hun lever?
I s tilfelle kan vel ikke vi vanlige ddelige utelukke at hun lever?

Jeg personlig tror nok hun er drept, dessverre.
Citera
2020-11-22, 14:09
Medlem
Citat:
Kvinnen ble kjent med ekteparet i forbindelse med en jobb hun gjorde tilbake i 2007. Et halvt r etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, var hun selv inne til avhr i saken.

Jeg er sikker p at Tom ikke har noe med dette gjre, sier kvinnen, som nsker vre anonym.

Avviser pstander om Anne-Elisabeth
Venninnen snakket med Anne-Elisabeth bare noen f dager fr hun forsvant 31. oktober i 2018. Enkelte vitner har forklart at hun virket fortvilet i ukene fr hendelsen.

Hun var kjempeglad da jeg snakket med henne. Jeg husker samtalen godt. Hun var ute og luftet valpen sin. Vi snakket i rundt 40 minutter, og det virket ikke vre noe i veien.

Hadde dere et fortrolig forhold?

Ja, det opplevde jeg at vi hadde.

Hva med de som sier at hun var fortvilet?

Det er riktig at hun var bekymret, men det handlet om at en person hun kjente var rammet av sykdom. Jeg hrte aldri noe om bekymring for ekteskapet, sier vennen.
https://www.tv2.no/nyheter/11790417/
Citera
2020-11-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ikke helt snn....

Men jeg ser ikke bort fra at TEH og RU sammen har lekt seg med tanken om hvordan de skulle skvise TH for penger. Kanskje valget fallt p AEH fordi hun var den TH ikke ville klare seg uten?

Jeg tror nok ogs at familien er/var dysfunksjonell, og at TH er en dritt av en fyr.
Jeg tror p ryktene om at de alle var glad i en fest, og at det ofte gikk en kule varmt i de forbindelser, utelukker heller ikke vold.
Jeg tror p ryktene om at AEH var en trivelig dame, men ogs at hun til tider slet med alkohol, legemidler og depresjon. At det var perioder hun ikke svarte p meldinger, telefoner.
Jeg ser heller ikke bort fra at det var snakk om aa mter, den aktuelle foreningen.
Jeg tror p rus, psykiatri problematikk hos snnen, uten at TEH av den grunn er snse som tung rusmisbruker.

I dette plottet tror jeg RU tok seg av planleggingen og utfring av krypto.
Jeg tror RU var pdriveren og manipulatoren.
Eventuelt at begge disse unge menn, hadde rotet seg opp i illegale konomiske forpliktelser de ikke fant veien ut av.
Jeg tror TEH tok seg av det praktiske, sjekket hvem dom var hjemme, ikke hjemme.
Jeg tror AEH satt seg sterkt til motverge, og mistet livet. Pga de fysiske funn.
Jeg tror ikke at TEH og kompisen, mente for henne til d.
Jeg tror de kan ha akseptert risikoen for dette.
Jeg tror ikke hun fremdeles er i livet, men utelukker det heller ikke.

Jeg tror de var/er temmelig miljskadd alle i familien. Tyrannen TH, den kuede AEH, og de to yngste barna er nok mest delagt, og var yngre da de voksnes problemer eskalerte. De har nok opplevd mer av velstanden enn hun som er ddt tidlig p 70 tallet.

Jeg er selv fdt p 70 tallet, og kjenner aldersgruppen godt. Jeg husker jappetid, jeg husker nedgangstidene p starten av 90 tallet. Jeg vet hvordan det var vre ung og barn, oppdragelse, skole, etc. Tror de to yngste var bortskjemte.
Jeg tror ogs det kan ha vrt kjrlighet i familien, ikke bare mrkt.

Jeg tror i s tilfelle familien har skjnt det var TEH og holder kjeft. Stakkars lille TEH m ikke ta ansvar?

Dette er bare teorier, og ikke et svar. Jeg er ikke lst til dette som eneste mulige.
Som sagt jeg er oen gor felles innsats for dekke til et affekt drap p natten. Det passer heller ikke helt.

Store luftige teorier, med staging ser jeg p som tvilsomme.
Om s er relevant, er det fordi vitne observasjonene er riktige, og da passer det inn, og det er sjanse for at AEH lever.

Dette var et godt innlegg, og her ser vi hvor fornuftig det kan vre tenke litt alternativt. Men du m vre forberedt p bli angrepet. Dette rokker ved oppfatningen til som forlengst har oppklart saken, for dem gjenstr det jo bare noen f detaljer, s er alle brikkene p alle p plass. Din teori er ikke drligere enn andres, men det er klart man kan diskutere deler av den. Jeg tror det er svrt sannsynlig at AEH forlengst er dd. Jeg heller mot at dette var en kidnapping som gikk forferdelig galt. AEH satte seg kraftig til motverge, og jeg tror hun enten ble kvalt, eller at hun kanskje fikk et hjerteinfarkt. Drapsmennene, det har nok vrt 2-3 personer i aksjon, s seg ndt til ta med hennes kropp, de kunne ikke la henne bli liggende igjen p stedet. Hvis hun derimot overlevde, ble hun fraktet bort i bevisstlst tilstand, og hun dde trolig i lpet av forholdsvis kort tid. Og dermed stod man i den situasjonen at man ikke kunne bevise at AEH levde, det er vel vanskelig tenke seg en verre situasjon for kidnappere.
Citera
2020-11-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kunne hun utsette hytteturen en dag uten konferere med hytteeier. Den travle strmhaien.
AE og TH hadde ikke bestemt at de skulle reise den dagen og de hadde ikke bestemt om de skulle reise sammen eller ikke (i samme bil eller i forskjellige biler). De skulle snakke om dette p telefonen.

Jeg vet ikke grunnen til at det ble skrevet i den 9.10-sms-en at hytteturen var utsatt. Jeg nevnte noen teorier om det tidligere i dag.

Eventuelt kan det kanskje hende at AE ombestemte seg angende hvilken dag hun nsket reise p hyttetur, og at hun hadde tenkt informere TH om det p telefon senere den dagen?

"Nettavisen blir fortalt at Tom Hagen har forklart at hun hatet planlegge og at hun er spontan."
https://www.nettavisen.no/nyheter/sl...424023829.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-22 kl. 14:35.
Citera
2020-11-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det tar nok ikke lang tid fr man begynner mistenkelig gjre dette vitnet. Man kan ikke over tid ensidig forholde seg til utvalgte vitneutsagn.
Enkelte skrsikre besserwissere, har skapt en utrolig stor fallhyde.
Det kan faktisk hende man m revurdere sine "vanntette hypoteser".
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-22 kl. 14:25.
Citera
2020-11-22, 14:54
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, som om hun bryter sammen fordi hun liksom skal slutte i foreningen. Diskreditering av det AE pner seg opp om, og ikke minst, det alarmerende i det AE sier. All grunn til spisse rer mht disse englebarna.

Men det r en trevlig historia, ser det hr i forumet att den fungerar bra den

nu det med AEHs googling om skilsmssa som TH snabbt placerar som ngot hon gjorde efter att de lste i tidningen om nya regler fr skilsmssa,
och andra r personerna frn freningen, alla detaljer i vad den / de sa till VG som r rtt frbises medan uttalandet om ett av barnen och TH hller med om vad det handlade om tas fr sanningen...
Citera
2020-11-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det tar nok ikke lang tid fr man begynner mistenkelig gjre dette vitnet. Man kan ikke over tid ensidig forholde seg til utvalgte vitneutsagn.
Enkelte skrsikre besserwissere, har skapt en utrolig stor fallhyde.
Det kan faktisk hende man m revurdere sine "vanntette hypoteser".

Heh, her gjelder det klamre seg til halmstret om at alt var i den skjnneste orden. Skilsmissepapirene, google-historikk, sammen med flere andre vitneberetninger indikerer jo rimelig greit at akkurat dette "vitnet" ikke hadde den snreste peiling p hva som egentlig foregikk i Slv 4.

"Jeg hrte aldri noe om bekymring for ekteskapet"
vs
flere personers beretning om AEH som "grt og ga uttrykk for ha det vanskelig i ekteskapet".
Citera
2020-11-22, 15:47
Medlem
Kvinnen som bedyrer THs uskyld uttaler til TV2 i dag:
- Dessuten er jeg helt sikker p at de hadde lst en eventuell skilsmissediskusjon over en kaffekopp.

Tross alle kaffekoppene gjennom 25 r s bestod ektepakten.
I et notat betegner TH alle rene fra 1993 til 2018 som vonde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in