2020-11-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jgg717
vs
flere personers beretning om AEH som "grt og ga uttrykk for ha det vanskelig i ekteskapet".
Uthevet og forkortet av meg: ja, det er bare totalt ignorere dette. Hun hadde det penbart helt fantastisk, elsket mtte kjpsl p klr p kjpesenteret, og hun kunne jo bare ha kjpt eller leid seg en leilighet hvis hun ville ut, fordi TH er jo som alle menn, han ville jo NATURLIGVIS ha stttet henne bde konomisk og menneskelig. S det siste vitnemlet er nok bare tull og tys (sarkasme).
Citera
2020-11-22, 15:57
Medlem
Nottelitens avatar
klippt frn den hr artikeln :

https://www.tv2.no/nyheter/11790417/ :

Venninnen snakket med Anne-Elisabeth bare noen f dager fr hun forsvant 31. oktober i 2018. Enkelte vitner har forklart at hun virket fortvilet i ukene fr hendelsen.
Hun var kjempeglad da jeg snakket med henne. Jeg husker samtalen godt. Hun var ute og luftet valpen sin. Vi snakket i rundt 40 minutter, og det virket ikke vre noe i veien.
Hadde dere et fortrolig forhold?
Ja, det opplevde jeg at vi hadde.
Hva med de som sier at hun var fortvilet?
Det er riktig at hun var bekymret, men det handlet om at en person hun kjente var rammet av sykdom. Jeg hrte aldri noe om bekymring for ekteskapet, sier vennen.
Citera
2020-11-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jgg717
Heh, her gjelder det klamre seg til halmstret om at alt var i den skjnneste orden. Skilsmissepapirene, google-historikk, sammen med flere andre vitneberetninger indikerer jo rimelig greit at akkurat dette "vitnet" ikke hadde den snreste peiling p hva som egentlig foregikk i Slv 4.

"Jeg hrte aldri noe om bekymring for ekteskapet"
vs
flere personers beretning om AEH som "grt og ga uttrykk for ha det vanskelig i ekteskapet".

Jss, her tok det dryt 30 minutter fr frste bruker er p banen.
Man klamrer seg fast i gamle opplysninger, og avviser kontant nye vitneutsagn. Ny bruker, men alt er ved det gamle.
Denne brukeren vet s mye bedre enn det nye vitnet, som alts har kjent AEH i mange r.
Nei, jeg er ikke overrasket over dette, dette er programmatisk, ren refleks.
Citera
2020-11-22, 16:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jss, her tok det dryt 30 minutter fr frste bruker er p banen.
Man klamrer seg fast i gamle opplysninger, og avviser kontant nye vitneutsagn. Ny bruker, men alt er ved det gamle.
Denne brukeren vet s mye bedre enn det nye vitnet, som alts har kjent AEH i mange r.
Nei, jeg er ikke overrasket over dette, dette er programmatisk, ren refleks.

h det tog mer n 1 timme innan det frsta motsvaret...
Citera
2020-11-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kvinnen som bedyrer THs uskyld uttaler til TV2 i dag:
- Dessuten er jeg helt sikker p at de hadde lst en eventuell skilsmissediskusjon over en kaffekopp.

https://www.tv2.no/nyheter/11790417/
Tross alle kaffekoppene gjennom 25 r s bestod ektepakten.
I et notat betegner TH alle rene fra 1993 til 2018 som vonde.
Jeg er helt sikker p at den kvinnen kjenner AE og TH mye bedre enn du kjenner AE og TH.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-22 kl. 16:17.
Citera
2020-11-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
klippt frn den hr artikeln :

https://www.tv2.no/nyheter/11790417/ :

Venninnen snakket med Anne-Elisabeth bare noen f dager fr hun forsvant 31. oktober i 2018. Enkelte vitner har forklart at hun virket fortvilet i ukene fr hendelsen.
Hun var kjempeglad da jeg snakket med henne. Jeg husker samtalen godt. Hun var ute og luftet valpen sin. Vi snakket i rundt 40 minutter, og det virket ikke vre noe i veien.
Hadde dere et fortrolig forhold?
Ja, det opplevde jeg at vi hadde.
Hva med de som sier at hun var fortvilet?
Det er riktig at hun var bekymret, men det handlet om at en person hun kjente var rammet av sykdom. Jeg hrte aldri noe om bekymring for ekteskapet, sier vennen.

Vanligvis finnes fortrolighet p forskjellige omrder og i forskjellige grader, og i forhold til forskjellige mennesker og grupperinger av mennesker.

Jeg synes ikke det er noen grunn til mistro denne venninnen. Det fortrolige forholdet mellom AEH og denne venninnen eksisterte innefor en viss ramme, og i dette spesifikke vennskapet var det ikke rom for ekteskapsproblemer. Det var jo opp til AEH selv hvem hun valgte betro seg til.

Men det er heller ingen grunn til mistro foreningsvenninnene. Det kan noen ganger vre lettere betro seg til mennesker man kjenner godt og har ftt tillit til gjennom mange rs bekjentskap, men som ikke tilhrer den aller nrmeste kretsen.

Spesielt nr det gjelder et s srt tema, som den langvarige og deleggende konomiske undertrykkelsen AEH har lidt under. S kan foreningsmtet ha vrt riktig sted og riktige personer for AEH betro seg om den konomiske undertrykkelsen i ekteskapet.
Citera
2020-11-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vanligvis finnes fortrolighet p forskjellige omrder og i forskjellige grader, og i forhold til forskjellige mennesker og grupperinger av mennesker.

Jeg synes ikke det er noen grunn til mistro denne venninnen. Det fortrolige forholdet mellom AEH og denne venninnen eksisterte innefor en viss ramme, og i dette spesifikke vennskapet var det ikke rom for ekteskapsproblemer. Det var jo opp til AEH selv hvem hun valgte betro seg til.

Fetad: Hva vet du om det? Den venninnen har tydeligvis ftt vite at det var tft p 90-tallet:
"En kvinne som kjenner ekteparet Tom og Anne-Elisabeth Hagen, forteller at hun vet at det var tft p 90-tallet"

"Vennen sier at hun er kjent med at det var en tff periode i ekteskapet p 90-tallet"

https://www.tv2.no/a/11790417/
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-22 kl. 16:26.
Citera
2020-11-22, 16:24
Medlem
Citat:
- Dessuten er jeg helt sikker p at de hadde lst en eventuell skilsmissediskusjon over en kaffekopp.

Nettopp:
VG fr opplyst at Tom Hagen i et notat fra 2018 beskriver 1993 som et veiskille i ekteskapet: Tiden fr oppsummeres som bra, mens rene etter og helt frem til 2018 betegnes som vonde.

Han berrer ogs rene som ligger foran ham, men som han stiller et sprsmlstegn ved. Hagen skriver at han m foreta seg noe, fr VG opplyst.
Mye man fr klort ned p 17.000 sider.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-om-konflikter
Citera
2020-11-22, 16:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Men det er heller ingen grunn til mistro foreningsvenninnene. Det kan noen ganger vre lettere betro seg til mennesker man kjenner godt og har ftt tillit til gjennom mange rs bekjentskap, men som ikke tilhrer den aller nrmeste kretsen.

Spesielt nr det gjelder et s srt tema, som den langvarige og deleggende konomiske undertrykkelsen AEH har lidt under. S kan foreningsmtet ha vrt riktig sted og riktige personer for AEH betro seg om den konomiske undertrykkelsen i ekteskapet.

Men det nmns att en familjemedlem var sjuk i oktober 2018, ngon som vem vem och vad r det hr?

< Hva med de som sier at hun var fortvilet?

Det er riktig at hun var bekymret, men det handlet om at en person hun kjente var rammet av sykdom. Jeg hrte aldri noe om bekymring for ekteskapet, sier vennen. >
Citera
2020-11-22, 16:26
Medlem
Citat:

Den frste jeg tenkte p nr jeg leste artikkelen var ordfreren i Lrenskog
Citera
2020-11-22, 16:28
Medlem
Citat:

Hun er ogs venn med th siden hun virker kjenne han. Tror man virkelig at aeh skulle penbare seg for denne venninnen med fare for at hun gikk til th med det. Hres nesten ut som mb dette.
Citera
2020-11-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Nettopp:
VG fr opplyst at Tom Hagen i et notat fra 2018 beskriver 1993 som et veiskille i ekteskapet: Tiden fr oppsummeres som bra, mens rene etter og helt frem til 2018 betegnes som vonde.

Han berrer ogs rene som ligger foran ham, men som han stiller et sprsmlstegn ved. Hagen skriver at han m foreta seg noe, fr VG opplyst.
Mye man fr klort ned p 17.000 sider.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-om-konflikter

Kvinnen som uttaler seg til TV2 i dag gjengir helt sikkert sine inntrykk etter hva hun har opplevd.

Men det sprs om AE ville ha skrevet under p dette. Tror neppe hun ville redusert denne saken til et sprsml om en kaffekopp. AE valgte nok nye hvem hun betrodde seg til, slik vi alle gjr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in