Citat:
Han sier i hvert fall i intervjuet med NRK (4m50s) at: "Jeg hadde lovet ringe henne kl 10. [...] Og da tok hun ikke telefonen. Og da frst klokka 12 begynte jeg ringe p igjen, s vidt jeg husker n da. Og s ringte jeg n gang, og hun tok ikke telefonen, og jeg ble urolig ved frste telefon for hun hadde ikke tatt telefonen tidligere. Og s ringte jeg, jeg vet ikke hvor mange ganger, men flere ganger, 3-4 ganger. Hun tok ikke telefonen, og da skjnte jeg allerede da, snn intuitivt, det var s ulikt henne." (Min utheving.)
Fra Nettavisen (Mai i r), fr vi de tte faktiske oppringningene fra TH til AEH:
Mine bemerkninger:
TH har mye tykkere L-er nr han prater om oppringningene, men bruker stfolds-L nr han leser kidnappingsbrevet. Blir han mer stresset av fortelle om telefonoppringningene enn lese brevet (og dermed faller tilbake p sin ungdomsdialekt)?
Hvorfor sier TH at han begynte ringe igjen kl 12? Og rett etterp garderer seg med si "s vidt jeg husker n"? Det er ingen oppringinger kl 12, og han hopper over de tre oppringingene i 11-tiden. Har han ikke vrt i avhr med politiet og forklart seg grundig om dette? Har han ikke satt seg inn i de av sakens dokumenter som er tilgjengelige for ham? Leser han ikke aviser? Forberedte han seg ikke til NRK-intervjuet? At denne systematikeren av rang, som i revis har skrevet detaljerte notatbker om alt fra investeringer til ekteskapsproblemer, har et s slapt forhold til sakens fakta er pfallende. Eller er det tidligere forklaringer til politiet som binder ham n, slik at han ikke kan endre forklaring?
Nr TH sier at han ble urolig ved frste telefon fordi hun ikke hadde tatt telefonen tidligere, s er det veldig spesielt at han etter de tre oppringningene i 11-tiden lar det g nesten to timer fr han ringer p ny. En s bekymret ektemann som TH fremstiller seg som, ville satt seg i bilen og kjrt de knappe 10 minuttene det tar kjre hjem og sjekke om det gr bra med kona.
Fra Nettavisen (Mai i r), fr vi de tte faktiske oppringningene fra TH til AEH:
- 10.06, 10.07,
- 11.13, 11.14 og 11.17,
- 13.06, 13.08, og 13.18.
Mine bemerkninger:
TH har mye tykkere L-er nr han prater om oppringningene, men bruker stfolds-L nr han leser kidnappingsbrevet. Blir han mer stresset av fortelle om telefonoppringningene enn lese brevet (og dermed faller tilbake p sin ungdomsdialekt)?
Hvorfor sier TH at han begynte ringe igjen kl 12? Og rett etterp garderer seg med si "s vidt jeg husker n"? Det er ingen oppringinger kl 12, og han hopper over de tre oppringingene i 11-tiden. Har han ikke vrt i avhr med politiet og forklart seg grundig om dette? Har han ikke satt seg inn i de av sakens dokumenter som er tilgjengelige for ham? Leser han ikke aviser? Forberedte han seg ikke til NRK-intervjuet? At denne systematikeren av rang, som i revis har skrevet detaljerte notatbker om alt fra investeringer til ekteskapsproblemer, har et s slapt forhold til sakens fakta er pfallende. Eller er det tidligere forklaringer til politiet som binder ham n, slik at han ikke kan endre forklaring?
Nr TH sier at han ble urolig ved frste telefon fordi hun ikke hadde tatt telefonen tidligere, s er det veldig spesielt at han etter de tre oppringningene i 11-tiden lar det g nesten to timer fr han ringer p ny. En s bekymret ektemann som TH fremstiller seg som, ville satt seg i bilen og kjrt de knappe 10 minuttene det tar kjre hjem og sjekke om det gr bra med kona.
Citat:
Noen snakker med en annen dialekt enn de gjr til vanlig nr de leser fra et ark el.l. Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har inntrykk av at det ikke er uvanlig. For noen blir det da slik at de snakker tilnrmet bokml ved hytlesning fra f.eks et ark eller en bok, selv om de snakker en bestemt dialekt til vanlig. Kanskje det for noen har gjre med gamle vaner som man ble tillrt p barneskolen?
TH har mye tykkere L-er nr han prater om oppringningene, men bruker stfolds-L nr han leser kidnappingsbrevet.
Citat:
Han forteller det slik han husker det, og det ville jeg ogs ha gjort.
Hvorfor sier TH at han begynte ringe igjen kl 12? Og rett etterp garderer seg med si "s vidt jeg husker n"? Det er ingen oppringinger kl 12, og han hopper over de tre oppringingene i 11-tiden. Har han ikke vrt i avhr med politiet og forklart seg grundig om dette? Har han ikke satt seg inn i de av sakens dokumenter som er tilgjengelige for ham? Leser han ikke aviser? Forberedte han seg ikke til NRK-intervjuet?
Hvis det var meg og jeg ikke hadde notert meg hva klokka var alle de gangene jeg ringte, ville jeg ha sagt det slik jeg husket det selv om jeg hadde ftt vite hvilke klokkeslett politiet har funnet ut at det ble ringt fra min telefon. Det blir for meg feil si: "Jo, jeg ringte klokka 11.49 (fordi politiet sier at det var et utgende anrop fra min telefon kl 11.49)" nr jeg selv ikke kan huske nyaktig hvilket klokkeslett jeg ringte.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-02 kl. 17:36.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-02 kl. 17:36.