Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Et godt eksempel p hvor vanskelig det er bryte ut av dette miljet. Greens organisasjon gjr en god jobb og fortjener sttte. Det jeg har stilt sprsml ved, er hvorvidt medlemmene fortsatt er lovlydige. Mange av de kriminelle er rusmisbrukere. De kan vre lovlydige i perioder, men gr de p en sprekk, er ikke veien lang til ny kriminalitet, bl.a. for skaffe penger til rus. I denne perioden er det lett pdra seg narkogjeld, noe som kanskje frer ny kriminalitet for tilbakebetale betale gjelda.
Gjeld som forflger dem, selv om de blir rusfrie igjen.
Noen lever sikkert et dobbeltliv, ved at de utad er medlemmer i denne organisasjonen, men fortsatt driver med kriminalitet. Alle som har vrt i kontakt med en rusavhengig, vet hvor uplitelig de kan vre. Lfter om bot og bedring sitter lst. Like lst som hos mange som er lslatt etter ferdig sonet dom.
Tror det er naivt ikke se dette perspektivet.
Jeg ser ingen grunn til tvile p Michael Greens troverdighet. Syntes utsagnene og intervjuene var megainteressante.
Det var et mrkeligt mde. Der var mange ting ved den sag, der ikke stemte, siger Michael Green.
Nr vi mder folk, der er blevet truet med at f skret fingrene af, s er de rigtig bange. Adrenalinen krer p dem. Tom Hagen var helt rolig. Det syntes jeg var meget mrkeligt, fortller Michael Green.
Jeg havde forventet at mde et nervevrag, men jeg sad over for en mand, der var rolig og jovial. Hvis min kreste eller hustru var blevet kidnappet, ville jeg ikke vre s nonchalant, siger Michael Green
https://www.bt.dk/krimi/dansk-eks-ro...ede-nonchalant
Men det udviklede sig aldrig til et egentligt samarbejde. TBM foretog noget research, men da det kom til stykket viste Tom Hagen ikke interesse for, at foreningen skulle g videre
Han virkede ikke som en mand, der reelt havde brug for hjlp. Vi lste ogs det her trusselsbrev, og jeg m sige, at jeg oplevede det som meget iscenesat. Det var jo ikke et brev. Det var nrmest en bog. Der var otte eller ni sider, husker Michael Green.
https://ekstrabladet.dk/112/eksrocke...rkelig/8103908