2020-11-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
LGNER! Jeg redigerte innlegget kl. 08.58, og du siterte det innlegget kl 09.09.

Nr du siterer et innlegg, hvorfor skriver du ikke et svar som er relevant for saken og det som jeg spurte om, som bl.a. dette?! :

Jeg spurte deg: "Du kan kanskje fortelle om hvorfor sporene p skjorta ikke var et spor allikevel?"

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har kun lest VGs dekning avsaken. Nettutgaven og VG+, ikke papirutgaven. Det som slr meg, er VG har en veldig god, og ikke minst objktiv dekning. P videoen uttrtykker Mill* og Li*r h*rst, at de tviler p at politiet har veldig mye sl i bordet med, men m selvsagt legge til at det kan dukke opp nye ting. VG viser til indisier, men ppeker at flere av disse er svake. S svake at de ble avvist av retten, eller at politiet har vurdert disse s svake, at de ke kan legge det frem for retten.
For de som har bastante meninger om skyldsprsmlet, m dette ha vrt nedslende lesning. Noen spdde at politiet og media kanskje ville komme med nyheter. Det som er nytt, er AEHs kjrlighetserklring til ektefellen, Og at en venn av TH, nrmest utelukker at TH kan vre skyldig. Det siste har jeg ikke lest, er det publisert kun i papirutgaven?

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Flere som s smile/latter-rykningen?

Dupers delight kalles det. Han skjulte det fort, men det var der. Og dagsrevyen kjrte det frem i starten av sendingen.

Patetisk fyr.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon! :-) Det er trist at det er s mange egenerklrte "spesialister" p kroppssprk og diagnoser m.m. her i diskusjonen som tolker alt som TH gjr og alt som TH ikke gjr som tegn p at han er skyldig. Det er veldig bra at TH har venner og familie som tror p han og som sttter han.
Tror du at politiet snart kommer til fornuft og begynner etterforske mer i andre retninger, slik at det kan bli mulig oppklare denne saken?
Vi kan inte se detta video med TH i Sverige d de sprrade. Me ser att vldigt mnga anser att han r skyldig efter ha sett intervjuerna. Jag r enig med dig att s mnga kroppssprk experter vi har i forumet.
Citera
2020-11-01, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Havhest, som forvrig ikke visste at en psykopat er en narsissist, sa at hun hadde sykdom som flge av ha blitt utsatt for en narsissist. Jeg ppekte at psykisk sykdom kan utvikle seg til fysisk sykdom.
S snnsett har det ingenting si om hun hadde nevrose eller nevropati.
Folk som blir utsatt for psykopater fr som oftest frst depresjon som utvikler seg til posttraumatisk stressyndrom osv. Det er jo ikke slik at om man blir utsatt for en psykopat i flere r, s plutselig en dag vkner man opp og har vondt i kneet eller storta, det skjnner du ogs. Det starter psykisk. Poenget var ikke om hun hadde nevroser eller nevropati slik dere har hengt dere opp i, men at hvordan hun kan forsvare TH, nr hun vet hva AE har vrt gjennom. Men jeg fikk n et svar fra en annen da. Stockholmsyndromet. Det som gjr at damer kan forelske seg i menn som Psykopatiske tyranner som Ubt-Madsen, Breivik og TH.
Det er p tide at du holder snavla n! Du kakler og kakler som en hodels kylling. "Havhest har sagt" , sier du. Nei du Felvatnet, det har aldri Havhest skrevet!
Du lyver rett og slett - som vanlig fosser det ut den ene usannheten etter den andre.
Det kan jo bare forklares med at du er stokk dum.
Citera
2020-11-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vi har konkrete ting og forholde oss til. For eksempel at politiet har gitt TH alibi, vi i kjenner til tdsspunktet da TH ankom hjemmet, og vi vet nr han kontaktet politiet. Vi kjenner innholdet i trusselbrevet, og kontaktene med motparten. vi har oversikt over mobiltelefonsamtaler i lpet av dagen AEH forsvant.

Ut fra dette lanseres hypoteser hvor barna, VE, RU, GHH, Br*W og og sikker flere, tildeles en rolle som mitenkt i saken. Lnnsansvarlig er et nkkelvitnet, og navnet er blitt lagt ut.
Absolutt ingen har betenkeligheter med dette, jeg har selv deltatt. Alt dette er er hypoteser basert p spekulasjoner.

Eks-svogeren er et vitne. Men for finne ut om han kan vre mer enn et vitne, m vi vite hvem han er. Saken str i stampe, da kan man ikke bastant utelukke at eks-svogeren kan ha en rolle. Nettopp derfor er det relevant kjenne til eks-svogerens sivile status, hans konomiske situasjon, har han et rulleblad, bor han i Lrenskog?

Frst nr man har alle relevante opplysningener, kan man finne et eventuelt motiv. Eller konkludere med at han ikke er interessant - dette er et et blindspor. Jeg er helt sikker p at politiet har sjekket dette, men det kan vre opplysninger som kun han og AEH kjenner til. Jeg skjnner ikke denne motviljen mot underske et eventuelt motiv, jeg synes det er ulogisk.

hva er greia med eks-svogeren? det er vel han som mistenker th i podcastintervjuet? det virker som det er spilt inn mye mer av dette materiellet, men at man velger ikke sende det ettersom th ble lslatt like etterp. Mener dere han kan ha et motiv? han hrtes sjalu ut, og som en som synes aeh var spesielt flott, i alle fall nr hun var ung. Jeg er ikke oppdatert p hvorfor dere mener han kan ha en rolle? jeg trodde det var han som ble truet, og at den som truet kan vre den personen som startet i ny jobb p futurum for noen r siden. mener det var spekulasjonen en gang her.
Citera
2020-11-01, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette var en stor overraskelse. Intervju med Tom Hagen. Hjemme i S4. P NRK.

La merke til at TH hadde sko p, mens journalisten og kameramennesket var i sokkelesten.

Som andre har nevnt, hva skal vre den tenkte logiske sammenhengen mellom et bakhon diagonalt p trappen, og at AEH kunne ha ftt hjerteinfarkt? Er det uvennlig klipping, eller snakker TH s usammenhengende.

Det er trist, men jeg synes heller ikke at TH virket troverdig. Jeg synes han smilte for mye. Flashet sine ekte smil til journalisten. Stadig vekk.

Kilde nrk.no i dag https://www.nrk.no/norge/xl/_-jeg-ha...sta-1.15223540

VG kom omsider med artikklen der Hagens anonyme stttespiller gir sin sttte. Anonymt ? Ja.
" Hvis Lisbeth virkelig ville g, kunne hun bare ha gjort det. Personer som har kommet p kant med Tom Hagen i nyere tid, har han i ettertid bevisst forskt ha et godt forhold til, og lykkes med det, sier stttespilleren.
Og snn var det ikke tidligere. Personer som hadde kommet p kant med Tom Hagen i tidligere tider, gjorde han ingen forsk p ha et godt forhold til. Nei. Det har vi hrt rykter om. At Hagen er langsint og hevngjerrig.

Kilde VG i dag
Hagen-stttespillerens oppgjr med politiet: − Fullstendig skivebom

det registrerte jeg ogs, i nyere tid hehe. forskjell p dele halve formuen med kona da. en lite reflektert uttalelse hvis den var ment hjelpe hagen. hagen mener rettferdigheten seirer til slutt, og da tenkte jeg at han frst og fremst tenkte p at han ikke dmmes, og at det er rettferdigheten. Jeg synes ikke han virket nervs, men det var ikke noe intenst intervju. Han virket heller ikke srlig glad i kona, og sa noen rare ting om at man mtte ha litt kjrlighet innimellom for ha et liv.
Citera
2020-11-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vi kan inte se detta video med TH i Sverige d de sprrade. Me ser att vldigt mnga anser att han r skyldig efter ha sett intervjuerna. Jag r enig med dig att s mnga kroppssprk experter vi har i forumet.
Prv denne linken. Den funket for meg.
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/2...3120/avspiller
Citera
2020-11-01, 09:35
Medlem
I intervjuet sier han "hvis DET er i live"
Citera
2020-11-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Skulle vrt utrolig interessant ftt en ekspertvurdering fra Peter Hyatt p dagens intervju/hjemmebesk hos TH. Tips til mediehusene kanskje?

Peter Hyatt er statement analyst, og jobber med avhrsanalyse, kroppssprk, tolkning av ordvalg og setningsoppbygging i forhold til skyld/uskyld.

Han underviser bl.a ved FBI Academy Behavioral Science Unit

https://www.hyattanalysis.com/

ja, hva du vet, kanskje du kan kontakte han? du vet jo alt du
Citera
2020-11-01, 09:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
I intervjuet sier han "hvis DET er i live"
Nullet...
Citera
2020-11-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
kan du komme med en analyse? jeg klarer ikke se at det er lgn, men det virket litt ptatt at han ikke klarte lese trusselbrevet og begynte grte med en gang. Han er verken sint, ivrig, bitter eller spesielt flink til snakke fritt, eller oppfordre oss til bidra, men han ser jo lei seg og sliten ut, og det er helt tydelig at han drikker, de store posene under ya. Veldig mye rart i den familien synes jeg. Hvem legger skilsmissepapirer i hjemmet p den mten?
Han nikker tydelig nr han svarer nei p spm om han er skyldig, klr seg mye i ansiktet, flakker med blikk osv. Jeg lurte ogs p om han var full, men kanskje jan bare har drlig diksjon. Dette er MITT inntrykk, ser at andre mener noe annet.
Citera
2020-11-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
ANGENDE TH'S UPPRINGNINGAR TILL AEH,
TH'S MINNE OCH FAKTA TIMELINE STMMER INTE

I dette intervju, mellem 4:18 och 5:25 i videoeb siger Tom Hagen :
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/2...3120/avspiller

S dro jeg ca kl 9 p job...
Hade lovet Lisbeth at ringe kl 10...hun tok ikke telefon...

S frst kl 12 begynte jeg at ringe igen...s vit jeg husker n da,
och s gik det en gang, och hun tok ikke telefonen,
och jag blev urolig for hun hade ikke taget telefonen tidligere ,
och s ringte jeg jeg, jeg vet ikke hvor mange gange,
men flere gange kanske 3-4 gange... men hun tok ikke telefonen.

Da sknte jeg allrede sn intuitivt, dette var ikke likt henne.
Da kastet jeg mig i bilen och dro hit
(alts hjem)

S hr sger TH alts att det gik 2 timmar frn att han ringde AEH kl 10
till han kl 12 brjade ringa igen.

Men...det var redan kl 11:13 att han brjade ringa igen, :3 gnger med f minuters mellanrum
Och... s igen kl 13.06 , igen 3 gnger med f minutes mellanrum:

09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)

10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart

13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum

Jag mste sga att det frkommer ganska mrkligt
att Tom Hagen's minne omkring denna sista dag
med hans hustru r S drligt.
Jag tycker det inte r s mrkligt att han sger vid 12 tiden d spannet r mellan 11.13 till 13.08, I en sn hr intervju gr man oftast inte in i detaljer.
Citera
2020-11-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Nr han leser brevet og tar sats for grine. Samtidig som stemmen hans er sterk og glassklar tross trene.

tittet p dette n igjen. enig der. og det stemmer faktisk at han nevner at han la merke til bakhonet og s sier han at han trodde hun kunne ha ftt hjerteinfarkt. det ser ikke bra ut. hvis det er klippet slik, har de jo bevisst fremstilt han som skyldig da denne uttalelsen ikke henger p grep. jeg ser det er tydelige tegn p klipping, bl.a. da han liksom nesten begynte grte da han leste trusselbrevet, for da kom det ingen trer, og stemmen var jo klar etterp. jeg synes dette intervjuet er veldig drlig satt sammen og drlig klippet, og det er drlige sprsml og feil/drlig intervjuer (de burde brukt en som virkelig er kjent for gode intervju, men s har vi ingen oprah winfrey i norge ), antar ellers det er satt klare rammer for hva det skal snakkes om da ingen av bevisene som taler imot hans uskyld er tema, han kunne f.eks. blitt bedt om forklare fingeravtrykkene p brevet, og hvordan det kan ha seg at det er avsatt kun p de sidene han hevder han ikke leste s nye, og han har pnet konvolutten uten sette fingeravtrykk, det er godt gjort det! intervjueren er ganske nedlatende nr han stiller sprsmlet om han regner med at vi tror p han nr han hevder han er uskyldig. og hvorfor m vi se kameramannen i intervjuet? jeg synes slikt er veldig amatrmessig. jeg liker proffe settinger, og dette var et amatrmessig intervju.
Citera
2020-11-01, 10:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Han nikker tydelig nr han svarer nei p spm om han er skyldig, klr seg mye i ansiktet, flakker med blikk osv. Jeg lurte ogs p om han var full, men kanskje jan bare har drlig diksjon. Dette er MITT inntrykk, ser at andre mener noe annet.
Jeg opplever det samme.
I tillegg registrerer jeg en forskjell i kroppssprk og vremte nr han snakker om:

1) kona og dagen hun forsvant (stivt og kunstig, og flakkende- han veier sine ord)
2) seg selv og sine flelser (uanstrengt og naturlig)

At han omtaler AE som det er ufattelig, men forstelig p et vis; det kalles distansering. Et klart tegn p skyld. Sjelden man er vitne til et s tydelig lrebok eksempel som dette, dog.

Et helt, langt intervju i beste sendetid uten en eneste innstendig oppfordring til kidnapperne- det ville vrt min frste, instinktive tanke, en inderlig bnn:
Vr s snill- fortell oss hvor Lisbeth er s vi kan f henne hjem!

Interessante og reflekterte betraktninger fra NRK/Rnneberg etter intervjuet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in