2020-10-05, 10:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-...dna-1.15141596

Drlig av politiet ikke underske hunden..

Ja, det r inte bra alls. Det betyder vl ocks att man drjde med att misstnka TH. Ens utredningsmssigt.

Sknt att hunden till sist ftt ett ansikte i alla fall. Fr oss som svvat i ovisshet.
Citera
2020-10-05, 10:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Nu har jeg set udsendelsen. Der er ikke nogen nye oplysninger - mske bortset fra at de siger, at skilsmissepapirerne der blev fundet i huset var fra 2012.
Vinklingen stter sprgsmlstegn ved THs skyld.

Artikeln ger inte s mycket nej. Kanske nn psykolog kan f nnting ut av den. Th som, om ngot, passiv-aggressiv, oplitlig o kontrollbengen?

Danskarna anstrnger sig inte s hrt fr en konstruktiv vinkel, annat n att det r intressant i sig sjlv att ha hittat en kompis till TH. Detta verkar ju inte vara ngn affrskollega dock utan en granne/ortsbo el motsvarande.
Citera
2020-10-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen

Drlig av politiet ikke underske hunden..
Ja.
I husets andre etasje skal han ha lagt merke til at hunden hadde gjort fra seg p gulvet.
Hagen har forklart at han hrte pipelyder fra hunden fra et annet rom, og at han senere fant valpen innelukket i en av stuene i frste etasje.
Hva kan dette tyde p?
Hvor mange stuer er det i 1. etasje og hvor er de?
Kjkkenstuen er nr entreen ved ytterdren.
Den trappen som er fra 2. etasje til 1. etasje ender i dagligstuen i 1. etasje (se innlegg fra Adrtrt).
P et bilde er det bl.a. bokhyller med bker el.l. p et rom som har vinduer p baksiden av huset i 1. etasje. Jeg er usikker p om dette kan vre tv-stuen eller dagligstuen.
Her er det rommet som jeg tenker p, og man kan se bokreoler med bker el.l. her:
(p det bildet som kommer nr denne teksten kommer DET TREDJE ADVENTSLYSET )
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
I andre etg, rett utenfor badet, s er det vegg-vegg teppe p gulvet,etter hva jeg vet. S kommer det ganske umiddelbart en flislagt trapp, ganske bratt. denne gr ned i dagligstuen, ogs flislagt, litt mrke brune fliser (terracotta), flekker synes ganske godt p denne type flis. Man m gjennom dagligstuen og ut til entreen, den er ogs flislagt p samme mte, en dr skiller dem. Hvis de ville unng vinduer med noe som helst innsyn, s kan de ha gtt veien om tv-stuen, der er det vegg-vegg teppe. Denne har ogs dr rett inn til entreen. Fra entreen gr det vel en dr direkte inn til garasjen, man trenger ikke g ut ytterdren.
Jeg tenker at kidnapperne kan ha ftt litt hastverk, etter at alarmselskapet var der, det kan g ganske raskt f skiftet/oppgradert et alarmsystem, i tillegg skulle de p hytta. Jeg tenker mest p disse tettskrevne arkene p drlig sprk, de virker s hastig laget...
Har bde tv-stuen og dagligstuen vinduer mot baksiden av huset?
Hvor er de to stuene?
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-05 kl. 11:42.
Citera
2020-10-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Artikeln ger inte s mycket nej. Kanske nn psykolog kan f nnting ut av den. Th som, om ngot, passiv-aggressiv, oplitlig o kontrollbengen?

Danskarna anstrnger sig inte s hrt fr en konstruktiv vinkel, annat n att det r intressant i sig sjlv att ha hittat en kompis till TH. Detta verkar ju inte vara ngn affrskollega dock utan en granne/ortsbo el motsvarande.
Hva ble det fortalt om den kompisen?
Citera
2020-10-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Programmet er mere en opsummering af sagen og hvad der er sket. Hvis den er kritisk er det mest ift politiet. Det er primrt vennen TN (t#m N#elsen) og Millie fra Vg der bliver interviewet. Ellers er det Holden, en nabo, andre TH-venner og Lier. Millie er den eneste der ikke siger, at han tror TH er uskyldig. Der str til sidst, at de det sidste r har forsgt at f TH til at medvirke, og at politiet ikke nsker medvirke. Der er ikke noget i nogen af interviewene som ikke er sagt i norske medier.
Tnker ikke det er s mrkeligt, at de ikke har kunne finde nogen der nsker/tr stille sig frem og sige, at de tror TH er skyldig..
Citera
2020-10-05, 11:53
Medlem
Sikring av spor burde vrt elementrt. Hva politiet tenkte p her er ikke godt vite.

Hunden ble funnet innelst i et rom i 1. etasje, mens den skal ha gjort fra seg i 2. etasje - dvs fr den ble innelst.
Sprsmlet er hvorfor - kan hunden ha blitt skremt eller tyder dette p at det hadde gtt lang tid uten noen luftetur?

AEH pleide vel ha daglige morgenturer med hunden og det angivelige hendelsforlpet tyder ikke p at det var gtt lang tid fr den ble innelst. Eller kan dette sporet tyde p en helt annen tidslinje?

Citera
2020-10-05, 11:58
Medlem
Hundeinstruktr Kittil Haugen mener at sporene etter Tassen i huset ogs kan vre med p danne et bilde av hva som skjedde inne i huset p morgenen og formiddagen 31. oktober for snart to r siden.

Et annet sprsml er hvorfor den har gjort fra seg inne. Har den blitt skremt eller har den gtt lenge uten tilsyn, undrer han.
Hvorfor gjorde valpen fra seg p et annet rom enn det rommet der den ble funnet innesperret?
Jeg lurer p hva som er politiets teori angende de detaljene om valpen.

Mengden av avfring fra valpen som ble funnet p det rommet (og eventuell avfring p det rommet der valpen ble funnet innesperret), kan kanskje ogs si noe om valpen sannsynligvis hadde eller ikke hadde vrt ute og gjort fra seg den morgenen (fr kl 9), hvis de sammenlignet med hvor ofte den gjorde fra seg (og mengden av avfring) mellom kl 9 og ca kl 13.30 p de dagene den hadde vrt ute p morgenen og gjort fra seg? Slike detaljer kunne politiet ha spurt den/de som passet valpen om.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-05 kl. 12:17.
Citera
2020-10-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Nettopp. Jeg tror skytter aldri ble navngitt pga sikkerheten til familiene. I forb m AE, uansett hvem som str bak, er det skruppells som gjelder. En liten bremsesvikt her, overdose der, selvmord, etc. Metodene er mange. I det minste er det en stor personlig pkjenning vitne, spesielt hvis bevisene ikke holder, eller vedkommende slipper ut etter noen f r.

Det er jo dette som er hovedrsaken til at det er usannsynlig at TH str bak. Metodene er som du sier mange, men npr det gjald AEH valgte han den mest spektakulre metode han kunne finne p 🤔

Det henger bare ikke p greip.
Citera
2020-10-05, 12:19
Medlem
Nr det gjelder de usammenhengende og gjerne motstridende teoriene, tenker jeg det er hyttenkning sammen med etterforskerne. Ikke ndvendigvis gjennomtenkt.
Citera
2020-10-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Nr det gjelder de usammenhengende og gjerne motstridende teoriene, tenker jeg det er hyttenkning sammen med etterforskerne. Ikke ndvendigvis gjennomtenkt.
Hvilke av teoriene tenker du p? Mente du at politiet ogs har usammenhengende og motstridene teorier? Jeg forsto ikke helt hva du mente.
Citera
2020-10-05, 12:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Valpen bekrefter teorien om at AE ble angrepet i 2. etasje hvor det ble funnet hundebsj.

Jeg tror valpen ble skremt av angrepet mot matmor i 2. etasje ca.kl. 0900 og gjorde fra seg p gulvet i nrheten.

MGM som trolig ble kjrt til S4 0856 lste valpen inn i stua fr hen hentet den ryggende bilen p Andebrygga 0905.

Etter at AE l dd verst i trappa ble hun planmessig dyttet ned 0930, noe bevegelser i telefonen avslrte.
Citera
2020-10-05, 12:45
Medlem
Det hadde vrt interessant vite om politiet har funnet ut om AEs mobil var i bevegelse hele tiden mellom 8.56 og tidspunktet for det fallet i trappen og om disse eventuelle bevegelsene samsvarer med AEs normale bevegelsesmnster og om dette kan tyde p at hun hadde mobilen p seg eller ikke i den perioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in