2020-11-27, 21:34
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nei, man trenger ikke varmt vann. Og, i forbindelse med et strre strmbrudd p Hadeland, var det kunder som opplevde at strmmleren hadde registrert strmforbruk under perioden med strmbrudd.

Det er jo ikke noe rart. Det var sikkert igjen en del strm p linja, spesielt om det er langt til nrmeste trafo
Citera
2020-11-27, 21:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis TH skulle vre skyldig, s kunne det ha vrt avtalt p forhnd at et bestemt tegn betyr "Planene endres. Kom tilbake om 1 time". Et slikt tegn kunne f.eks vre at et bakhon l godt synlig utenfor huset eller at et utelys p huset var sltt p.

du har det bsta svaret hr utan tvekan
det kan ocks finnas brist p tecken/signal som fick den frsta bilen att komma och kra igen...
Citera
2020-11-27, 21:37
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Blod lses best i kallvatten, se tvttrd.

Hva med avfring (bajs)? Ville du brukt kaldt vatten da ogs?
Senast redigerad av Farkosten 2020-11-27 kl. 21:38. Anledning: tillegg
Citera
2020-11-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det kan ocks finnas brist p tecken/signal som fick den frsta bilen att komma och kra igen...
Takk! :-)

Evt oppreist stige betyr "1 times utsettelse"?

Evt stigen er ikke reist opp betyr "(jeg har sovnet av). 1 times utsettelse"?

Ja, mangel p tegn hres sannsynlig ut.

Mest sannsynlig tenker jeg at det er at TH er uskyldig, og at GM kjrte videre fordi GM s at THs bil fremdeles sto p grdsplassen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-27 kl. 21:45.
Citera
2020-11-27, 21:47
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hva tenker du om bil kl 07.56 og 08.56? Var dette en tilfeldig bil?

Nei, etter tidspunktene dmme, tyder det mer p en rutebil.
Kan det hende at uber/pirat-taxi-folkene har utvidet tilbudet med piratbuss?
Eller kan det hende at sjfren var av eldre type, med klokke som ikke justerte for sommertid, og dermed bommet p en time?
Citera
2020-11-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
[ .... ]
Kan det vre s enkelt at han ble brsint og drepte henne, kjrte vekk liket, og engasjerte en "fikser" for vaske og rigge stedet?

der er vel nok av ting som indikerer lang tids planlegging.

Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Glem ikke at han dro hjem tidlig og "bekymret", lette i 2. etasje, kjeller, 1. etasje uten sette spor etter seg, fr han ringte politiet.

Antar du mener fotspor her (?)
vanskelig vurdere hvor sterkt det indisiet her.
Citera
2020-11-27, 21:49
Medlem
Citat:
Belysning i garasjen = 1 times utsettelse? Hvis jeg husker rett er det sm vinduer verst p den garasjeveggen som vender mot hekken og gangveien. Det vil kanskje vre lett synlig for den som kommer?
Citera
2020-11-27, 21:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Takk! :-)

Evt oppreist stige betyr "1 times utsettelse"?

Evt stigen er ikke reist opp betyr "(jeg har sovnet av). 1 times utsettelse"?

Ja, mangel p tegn hres sannsynlig ut.

Mest sannsynlig tenker jeg at det er at TH er uskyldig, og at GM kjrte videre fordi GM s at THs bil fremdeles sto p grsdplassen.

tror inte p stegen r signalen, den stod upprtt mer n 5 dagar fre 31...
men en signal av ngot slag kan naturligtvis ha varit gardiner eller ngot synligt frn cykelvgen...
bilen till TH kan vara en signal...
dr hller jag inte med dig, men oenighet r en frutsttning fr diskussion
Citera
2020-11-27, 21:52
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Alle brikker fra media = dekkhistorien (for det meste) = villedning.

Skjnner ikke at noen sitter og terper om og om igjen p den samme villedningen. Er det et slags forsk p hjernevask.

Uansett hva hensikten er, s finner jeg det plagsomt med stadige repetisjoner av villedninger.

Kan sttte meg til den.
Brukere som sier de er keen p lse saken, og samtidig kategorisk utelukker alle spor som peker p den siktede, kan vel vanskelig forklares med annet enn at de har en agenda?
Citera
2020-11-27, 21:55
Medlem
Citat:
tror inte p stegen r signalen, den stod upprtt mer n 5 dagar fre 31...
men en signal av ngot slag kan naturligtvis ha varit gardiner eller ngot synligt frn cykelvgen...
bilen till TH kan vara en signal...
dr hller jag inte med dig, men oenighet r en frutsttning fr diskussion
Stigen l p bakken noen f dager fr den 31.10. En fotograf leverte et fotografi til politiet og fotografiet fra 27.10.2018 viser at stigen l p bakken. Se sitat under og link til artikkel. Ja, du har rett i at et signal kan ha vrt f.eks noe av det du foreslo.

Citat:
Jeg har forsttt det slik at den stigen m ha blitt satt opp mot balkongen ganske nylig fr forsvinningen.
Hndtverkerne var ferdige med arbeidet p Hagens hus den 25.10.2018.
P fotografi av huset fra 27.10.2018, ser man at stigen ligger p bakken foran huset til venstre (p baksiden av huset). Et vitne s stigen st inntil huset opp mot balkongen 31.10.2018.

Ja, jeg tenker at stigen kan ha blitt brukt av GM.

I dagene fr Anne-Elisabeth Hagen ble bortfrt, arbeidet det et innleid renhold- og vedlikeholdsselskap p taket og i oppkjrselen til ekteparets hus p Fjellhamar i Lrenskog kommune.
NRK fr bekreftet at selskapet arbeidet p stedet frem til 25. oktober. Dette er i den samme perioden som politiet mistenker at Anne-Elisabeth, boligen og arbeidsstedet til Tom Hagen kan ha blitt holdt under oppsyn.

https://www.nrk.no/norge/vedlikehold...hor-1.14376407

27. OKTOBER: Katrine Aanensen tok naturbilder av Langvannet og fikk med seg huset til Hagen p 18 bilder. Hun har sendt dette til politiet.
https://www.nrk.no/norge/disse-bilde...pse-1.14382469

Nabo til TV 2: Lang stige gikk opp til balkongen den morgenen Hagen forsvant.
TV 2 har snakket med en nabo som var hjemme den morgenen Anne-Elisabeth Hagen ble borte.
Han har blitt avhrt i saken, men naboen sier at han ikke husker ha sett eller hrt personer som kan vre interessante i forbindelse med selve forsvinningen.
Imidlertid gjorde han en observasjon p baksiden av Hagen-familiens bolig den dagen hun forsvant.
Jeg husker at det sto en lang stige p baksiden av huset. Denne gikk fra bakkeplan og opp til en balkong andre etasje.

https://www.tv2.no/a/10974093/

Ca midt i denne artikkelen er det foto av huset med stigen stilt opp.
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Dette bildet, som er tatt av Aftenposten 19. november, viser at det sto en stige og et stillas inntil huset 20 dager etter forsvinningen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/L...orsvinningssak
Citera
2020-11-27, 21:55
Medlem
Citat:
Det r inte vad jag frgade dig
Mitt svar var gott nog.
Du skrev
Men hur kunde han lta fraren av bilen veta att planen hade ndrats?
nd har ingen gett ett bra svar p det
Citera
2020-11-27, 21:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Belysning i garasjen = 1 times utsettelse? Hvis jeg husker rett er det sm vinduer verst p den garasjeveggen som vender mot hekken og gangveien. Det vil kanskje vre lett synlig for den som kommer?

ja kanske TH var p ClasO och kpte kontakt med fjrrkontroll som en del av planeringen, trevligt att gmma fjrrkontrolln ngonstans AEH skulle inte ville leta efter den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in