• 1
  • 2
2020-12-03, 09:39
Medlem
druiddance1337s avatar
Visst, det kan la vara mysigt och skönt ibland, men vad är grejen med folk som inte kan gå några månader utan att ligga? Det finns ju så mycket roligare saker att göra, att jobba sig till en fet lön och kunna köpa något man länge velat ha, få bra betyg, lyckas bra med träning eller andra endorfingivare. Tycker det är så intressant med folk som klagar på att dom inte har sex, som om det vore det absolut bästa som fanns, om vi ska vara ärliga så slår de flesta runken de flesta one night standsen, och är det inte sjukt många som blir olyckliga i sina förhållanden tillslut?
Citera
2020-12-03, 09:42
Medlem
Kaffesmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Visst, det kan la vara mysigt och skönt ibland, men vad är grejen med folk som inte kan gå några månader utan att ligga? Det finns ju så mycket roligare saker att göra, att jobba sig till en fet lön och kunna köpa något man länge velat ha, få bra betyg, lyckas bra med träning eller andra endorfingivare. Tycker det är så intressant med folk som klagar på att dom inte har sex, som om det vore det absolut bästa som fanns, om vi ska vara ärliga så slår de flesta runken de flesta one night standsen, och är det inte sjukt många som blir olyckliga i sina förhållanden tillslut?

Vi är väl biologiskt drivna till att vilja ha sex minus biten med att ha barn numera, känns som individer som gnäller när de inte får ligga har antingen utvecklad ett beroende av endofiner eller tycket bara att det är coolt i dagens samhälle.
Citera
2020-12-03, 10:00
Medlem
Rozenkvartss avatar
För att sex är så mycket mer än bara sex. Det är närhet, pirr, bekräftelse. Hade nog blivit deppig om jag inte fick det under lång tid.
Citera
2020-12-03, 10:17
Bannlyst
Citat:
Det är väl som med allt annat missbruk. Tar man borts en blandmissbrukares piller i en vecka, så blir den knäpp. Människor idag är patetiskt veka. Så fort de tvingas hoppa över lunch eller får gå hundra meter längre till bussen, så blir de hysteriska.
Citera
2020-12-03, 10:23
Medlem
Jag behöver orgasmer för att må bra, och onani är värdelöst. Därför är sex så viktigt för mig.
Finns tillräckligt med tid och energi för att hinna med både sex och allt det andra som ger glädje i livet.
Citera
2020-12-03, 12:31
Medlem
Citat:

Sex tar igenomsnitt 15-30 min, så varför skulle man inte vilja ha sex är snarare frågan? Inte direkt att man måste boka in hela eftermiddagen och ställa in plugg/träning för att knulla lite. Plus så är ju en runk otroligt tråkigt i jämförelse med sex, inget samspel, ingen närhet, ingen kontakt med en annan person. Visst kan det vara skönt att onanera ibland, men tycker det är snarare konstigt att man hellre vill dra en runk än att ha sex, då onanin tar 5-10 min för killar och sen är man ensam igen efter man stängt ner porrsidan.
Citera
2020-12-03, 13:06
Moderator
Nospheratus avatar
Relationsakuten --> Erotik och sexualitet
/Moderator
Citera
2020-12-03, 13:14
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytte
Sex tar igenomsnitt 15-30 min, så varför skulle man inte vilja ha sex är snarare frågan? Inte direkt att man måste boka in hela eftermiddagen och ställa in plugg/träning för att knulla lite. Plus så är ju en runk otroligt tråkigt i jämförelse med sex, inget samspel, ingen närhet, ingen kontakt med en annan person. Visst kan det vara skönt att onanera ibland, men tycker det är snarare konstigt att man hellre vill dra en runk än att ha sex, då onanin tar 5-10 min för killar och sen är man ensam igen efter man stängt ner porrsidan.

Det är ju det som är skönt? Du kan kolla på vad du vill, om du vill ha en svart kvinna så är hon ett knapptryck bort, vill du ha två brudar samtidigt så är dessa också ett knapptryck bort, det är gratis och extremt effektivt. När du har kommit och behöver göra något annat kan du strikt fokusera på dig själv och behöver inte ta hänsyn till någon annan, du kan bara resa dig upp ur sängen, ta på dig träningskläder och gå och gymma eller vadsom annars som bara du själv vill göra, du behöver inte ta hänsyn till någon, inte oroa dig för könssjukdomar, du behöver inte anpassa dig efter vad den andra personen vill och du kan bara lägga all tid på dig själv och vad du själv vill göra. Det är just detta som är så konstigt, att man ska vara ensam om man inte har sex, man kan ju ha massa vänner och ha ett sjukt roligt liv men hellre föredra att runka än att ligga med någon brud bara för att ligga liksom
Citera
2020-12-03, 14:35
Medlem
Citat:
Det är ju det som är skönt? Du kan kolla på vad du vill, om du vill ha en svart kvinna så är hon ett knapptryck bort, vill du ha två brudar samtidigt så är dessa också ett knapptryck bort, det är gratis och extremt effektivt. När du har kommit och behöver göra något annat kan du strikt fokusera på dig själv och behöver inte ta hänsyn till någon annan, du kan bara resa dig upp ur sängen, ta på dig träningskläder och gå och gymma eller vadsom annars som bara du själv vill göra, du behöver inte ta hänsyn till någon, inte oroa dig för könssjukdomar, du behöver inte anpassa dig efter vad den andra personen vill och du kan bara lägga all tid på dig själv och vad du själv vill göra. Det är just detta som är så konstigt, att man ska vara ensam om man inte har sex, man kan ju ha massa vänner och ha ett sjukt roligt liv men hellre föredra att runka än att ligga med någon brud bara för att ligga liksom

Folk är helt enkelt olika, och det låter som att du har en väldigt skev bild av hur ett förhållande är. Snackar vi om ONS kan jag förstå vad du menar, det är kul att knulla runt, ett tag. Det blir poänglöst i längden.

Tänk dig istället att du har en partner som är din bästa vän, ni är på samma våglängd, ni kan prata om precis allt och ni vet allt om varandra. Lägg nu till att hon är en extremt vacker kvinna som är otroligt bra i sängen, väljer du ändå porren över henne?
Citera
2020-12-03, 16:50
Medlem
Ja säg det, fixeringen i samhället vid sex är enorm, som om det var allt i livet. Allt från musikvideos till det stora utbudet av porr som är lättillgängligt. Själv har man gått utan närhet och sex i 7 år då jag föredrog att vara singel och har helst inte sex utan känslor inblandade. Jag överlevde, en orgasm kunde man fixa om man så ville, med hjälp av fröken höger. Visst att alla har olika behov men det är ändå för stort fokus på det hela, vissa män som förväntar sig att ligga så och så många ggr i veckan i sina förhållanden.

Edit: detta året har dock varit udda för min del, då även jag träffat ett par personer och varit lite insnöad på ämnet närhet och sex. Men kan absolut ha självdisciplin nog för att klara mig utan under en period. Med undantaget om jag fått känslor för någon, då kan det vara svårt att gå utan närhet med personen flera veckor i sträck. Man kan ha djur som tar upp ens tid, jobb och andra intressen att lägga fokus på.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-12-03 kl. 17:41.
Citera
2020-12-03, 17:22
Medlem
Rasputin420s avatar
Jag tycker inte att det är värt att ha sex, så fort jag kommit vill jag bara därifrån. Runka är enklare, bara att kryssa ner taben när jag är klar. Jag kommer inte ha sex igen förrns jag är gift (eller träffat den jag vill gifta mig med). Det säkra före det osäkra helt enkelt.
Citera
2020-12-03, 17:26
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag behöver orgasmer för att må bra, och onani är värdelöst. Därför är sex så viktigt för mig.
Finns tillräckligt med tid och energi för att hinna med både sex och allt det andra som ger glädje i livet.

Jag behöver kaffe för att må bra och en joint ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in