2020-12-05, 14:26
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, her er det flere ting som virker irrasjonelt.

Dette er alts den samme familien som ivret for at TH skulle f flytte hjem og bo alene i S4.
I en bolig som nylig har vrt sted for en alvorlig kriminell handling og ukjente fortsatt gr ls.

Hvorfor er de tilsynelatende ikke lenger bekymret for sikkerheten?

Hvordan kan TH fle seg trygg i S4 i en snn situasjon. TH som selv har forklart at han har flt seg overvket og sett mistenksomme biler her og der, og mener at fremmede til og med har vrt p eiendommen hans. Samtidig som ukjente allerede har fortalt at de har fulgt med p S4 i lengre tid.

Hvorfor virker de ikke bekymret for dette?
Det er det siste stedet jeg ville flt meg trygg og oppholdt meg alene etter en slik hendelse.
En annen ting er dette med at han ville at politiet skulle komme til SV4 da han varslet. Jeg ville tenkt at det var viktig holde politiet langt unna huset, i tilfelle kidnappere overvket slik de truet med.
Du stiller et interessant sprsml om oppringninger til fasttelefon. Hvis det ikke ble gjort er det veldig merkelig. Det kunne jo vrt noe med mobilen hennes som hindret henne i svare. Noe s enkelt som at den sto p lydls kunne man fort forestilt seg.
Citera
2020-12-05, 14:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nej, det betyder bara att sms`n handlar om att beslutet har ndrats, om det r AEH ensam eller vem hon fattat beslutet med r vl oknt...
om TH inte visste om frndringen i planen har vi bara hans ord fr...
Man kan ha ulike hypoteser rundt hvorfor AEH avlyste hytteturen i SMS og at "TH's ord" var at hytteturen ikke var utsatt. Der var tydeligvis lnnsansvarlig sine ord ogs = (tyder p at AEH tok avgjrelsen selv)

+ dette var noe politiet brukte mye tid p finne ut av - om ekteparet skulle p hyttetur den dagen

Forklaring sett gjennom Gone Girl hypotese:

AEH/GM ville sette TH's forklaring i skelyset. AEH avlyste hytteturen i SMS til datter uten at TH viste om det = TH forklarte seg mistenkelig i avhr
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-05 kl. 14:53.
Citera
2020-12-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette har jeg ingen kilde p, men ryktene skal ha det til at hun hadde en avtale om mte en av dtrene senere p dagen.

Nr mor ikke dukket opp til avtalen og ikke svarte p telefonen ringte datteren til far som var p jobb, han prvde ogs ringe flere ganger uten f svar, s dro han tidlig hjem fordi de/han ble bekymret.
Er dette den samme datteren som ringte til fasttelefonen i S4 kl 13.40? Og er dette det familiemedlemmet som er nevnt i sitatet fra nrk-artikkelen under?

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
AEH hadde avtale om mte datter og ringeavtale med elektriker. Disse kunne ha stukket bortom for sjekke. Det hres altfor risikabelt ut komme hjem midt p lyse formiddagen for kvitte seg med et lik. Risikoen for bli sett av en nabo er veldig stor. Fravr fra arbeidsplassen kan eventuelt forklares hvis han hadde en medskyldig partner der, ellers er det vanskelig tro at ingen vil oppdage at han var forsvunnet noen timer. Dessuten s har vi politiets uttalelse om "gjerningsmenn med betydelig voldskapasitet". Det gjr at jeg tror sstedet brer preg av voldsbruk mot offer, og ikke stille forgiftning.

S ikke veldig sannsynlig etter min mening. Men jeg kan ta feil. Ingenting virker gjennomfrbart her, men vi vet jo at AEH er dd og borte.
Er dette den samme datteren som ringte til fasttelefonen i S4 kl 13.40? Og er dette det familiemedlemmet som er nevnt i sitatet fra nrk-artikkelen under?

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvem er det familiemedlemmet som er nevnt i nrk-artikkelen?
"Etter det NRK fr opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om ringes etter han kom p arbeidsplassen, for avklare noe som mtte gjres.
Ogs et annet familiemedlem skal ha prvd f tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte ogs hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, fr NRK opplyst.
"
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Edit: Hvis jeg husker rett s skrev en bruker i diskusjonen at det familiemedlemmet er den samme datteren som ringte p fasttelefonen kl 13.40, og hvis dette stemmer visste bde datteren og TH at den andre av de allerede var bekymret for AE.

Se avsnittet over. Det kan vre rsaken til at de ikke nevnte i 13.40-samtalen at de var bekymret. For de hadde allerede snakket sammen fordi de var bekymret.
Citat:
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte ogs hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, fr NRK opplyst
Det hadde vrt greit om bde VG og Minnimus kunne hatt med denne opplysningen i tidslinjen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 14:46.
Citera
2020-12-05, 14:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det er det siste stedet jeg ville flt meg trygg og oppholdt meg alene etter en slik hendelse.
En annen ting er dette med at han ville at politiet skulle komme til SV4 da han varslet. Jeg ville tenkt at det var viktig holde politiet langt unna huset, i tilfelle kidnappere overvket slik de truet med.
Du stiller et interessant sprsml om oppringninger til fasttelefon. Hvis det ikke ble gjort er det veldig merkelig. Det kunne jo vrt noe med mobilen hennes som hindret henne i svare. Noe s enkelt som at den sto p lydls kunne man fort forestilt seg.

inte bara det utan fr ngon som inte gillar publicitet och uppmrksamhet r det lite konstigt att vilja s starkt bo i ett hus som r s knt, bara tnka p audi`n och alla bilder i alla tidningar och TV-nyheter inte bara i Norge av det huset...
folk kan komma dit fr att ta bilder + journalister etc....
Citera
2020-12-05, 14:41
Medlem
Citat:

Ja, tror det er mange som ville ha bodd et helt annet sted etter en s dramatisk hendelse - spesielt nr ukjente gjerningsmenn fortsatt skal g ls. THs egne forklaringer om mystiske personer p egen eiendom taler ogs for en annen sikkerhetsvurdering. Det du nevner om at TH ville at politiet skulle komme til S4 underbygger det irrasjonelle her.

Dette med telefonen og anrop blir det interessant f belyst nrmere.

Det rasjonelle i en slik situasjon ville ha vrt ringe flere ganger til fasttelefonen ogs.
Tilslutt har vi sprsmlet om TH la igjen mobiltelefonen sin p kontoret da han dro hjem.
Citera
2020-12-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ja, her er det flere ting som virker irrasjonelt.

Dette er alts den samme familien som ivret for at TH skulle f flytte hjem og bo alene i S4.
I en bolig som nylig har vrt sted for en alvorlig kriminell handling og ukjente fortsatt gr ls.

Hvorfor er de tilsynelatende ikke lenger bekymret for sikkerheten?

Hvordan kan TH fle seg trygg i S4 i en snn situasjon. TH som selv har forklart at han har flt seg overvket og sett mistenksomme biler her og der, og mener at fremmede til og med har vrt p eiendommen hans. Samtidig som ukjente allerede har fortalt at de har fulgt med p S4 i lengre tid.

Hvorfor virker de ikke bekymret for dette?

Nei, si det.

Det henger ikke p greip.

Og kan kun forklares med nye og ukjente manipulative lgner. For meg ser det ut som om TH styrer de voksne barna sine gjennom utspekulerte manipuleringer og lgner.

Det ligger nok utenfor bde min forestillingsevne og fatteevne gjette hvordan han gjr det. Men jeg ser ingen annen forklaring.
Citera
2020-12-05, 14:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Man kan ha ulike hypoteser rundt hvorfor AEH avlyste hytteturen i SMS og at "TH's ord" var at hytteturen ikke var utsatt

= dette var noe politiet brukte mye tid p finne ut av (om ekteparet skulle p hyttetur den dagen)

Forklaring sett gjennom Gone Girl hypotese:

AEH/GM ville sette TH's forklaring i skelyset. AEH avlyste hytteturen i SMS til datter uten at TH viste om det = TH forklarte seg mistenkelig i avhr

ja, som det presenteras r detta en del av TH`s alibi, att AEH ndrade planen utan att TH visste ngot visar att TH inte pratade med AEH efter att hon ndrade planen, men det gller bara om vi tar THs ord fr sanningen ...
om inte r det intressant att AEH ndrade sig efter samtalet med MB och fre sms'n till dotter1...
hon kan ha pratat med TH om planfrndringen...
Citera
2020-12-05, 14:59
Medlem
"Rdt og hvitt lys.
Videoopptakene viser flgende observasjoner, iflge politiet:

1. Kl. 07:56:01 07:56:19 - Rdt lys som ikke beveger seg sett p gangveien. Kl. 07:56:30 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjrety.
2. Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjrety"

https://www.nettavisen.no/nyheter/ha...-95-3424035310
Er dette en bil som str i ro p gangveien (i nrheten av S4?) med bremselys p?

Og deretter kjrer den bilen (bort fra huset i S4) mot andematplassen?
Vedkommende ser ikke ut til ha hatt det travelt, ettersom bilen sto i ro og deretter bevegde seg minimalt mot andematplassen.

"Kl. 07:56:30 07:56:23 ", er dette trykkfeil? Hva skal det i s fall st?

Bil som ble kjrt snarvei over plenen i retning S4 (eventuelt i "rett yeblikk") kan kanskje ha vrt villedning for f det til se ut som om det var p det tidspunktet forbrytelsen skjedde?

Luemannen ("pingvinmannen") kan kanskje ogs ha vrt skuespill/villedning? Telefonmannen var kanskje en tilfeldig forbipasserende?

Kanskje sperresteinen ble fjernet i 7.56-tiden av sjfren til den observerte bilen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 15:28.
Citera
2020-12-05, 15:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, alle de 8 anropene det er snakk om gr fra mobiltelefonen til TH til mobiltelefonen til AE.
Hvorfor ingen anrop til fasttelefonen i S4 nr bekymringen forklares som meget stor og at det fryktes for livet.

Hvis TH i tillegg la igjen sin mobiltelefon p kontoret da han dro til S4, s er det naturlig at det blir enda flere sprsml.

Att lta mnga signaler g fram till en fasttelefon kan kanske vara lite nervst; om en granne tittat frbi utanfr. Sen att ev. spela in meddelande... beroende p var man sjlv d ocks i sjlva verket exakt befinner sig. Mobilen kan ju ha lagts i en byrlda fr att dmpa ringljudet...

Normalt sett skulle man ju ha ringt bda. Och farit hem.
Citera
2020-12-05, 15:17
Medlem
Citat:
En annen ting er dette med at han ville at politiet skulle komme til SV4 da han varslet.
Den detaljen hadde gtt meg hus forbi. penbart at han nsket tilgrising av sted da.

Samt en viss kontroll-flelse av vre den som eskorterer politimennene inn til forbrytelsen. Klassisk drapsmann i USA* som gjerne innsetter seg selv i etterforskningen.

* for oss som ser to-tre timer Investigation Discovery hver kveld
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-12-05 kl. 15:19.
Citera
2020-12-05, 15:17
Bannlyst
Citat:
Betongblokken er ikke s stor og br vre fullt mulig for 1-2 personer flytte p den.
Den str heller ikke midt i veien s man slipper skyve s veldig mye.

https://imgur.com/a/mC5fgSU

Hm, er det slik den str til vanlig p hsten? Ser jo nesten ut som at man kan klare komme seg forbi p siden. Det ser ut som at den er identisk med den som Ntteliten la ut bilde av fra en katalog. 1.2 meter lang. En vanlig bil er vel 1.7 meter bred. Ihvertfall ikke mye som skal til.
Citera
2020-12-05, 15:18
Medlem
Citat:
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fjernet hendelser vedr. hettemannen
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger p person str med ? bak.

06:57 Frste bevegelse av AEHs mobil
07:56 Rdt stillestende lys p gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset
08:15 TH str opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lnningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lnningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) p gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til snn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjrer hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH p fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydunderskelser.
14:00 TH ringer snnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av dtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH mter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Sk p ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget
Kan du ha med tidspunktene for lue-og telefonmannen og tidspunktene for vitneobservasjon i s, og tidsvindu for vitneobservasjon av bil over plen?
Og denne opplysningen? "Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte ogs hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, fr NRK opplyst."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in