Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen. Jeg tror det var en kidnapping som gikk fryktelig galt. I det legger jeg at AEH satte seg kraftig til motverge, ("hun er sterk"). Det ble brukt mye mer vold enn det som var planlagt. Hun kan ha blitt kvalt til dde, eller rett og slett ftt et hjerteattakk. Hvis hun overlevde, ble hun fraktet bort i bevisstls tilstand, og jeg tror hun levde i forholdsvis kort tid. Kidnapperne stod da i et scenario de ikke hadde forestilt seg p forhnd. Basketaket har ndvendigvis medfrt redsel for ha avsatt DNA og andre spor. Dette forklarer panikkartet vasking, og hvorfor de tok med seg vaskebtta(med fingeravtrykk og kanskje blod fra kidnapperne). Hvis AEH dde p stedet, mtte kidnapperne ta henne med fra S4. Hadde hun blitt liggende igjen, ville politiet straks funnet DNA fra kidnapperne. Og hvis AEH dde i S4, eller p et annet sted etter kort tid, er dette forklaringen p at kidnapperne ikke kunne legge frem livsbevis. Opplegget var godt planlagt, med blant annet dette kryptoopplegget, men det svikta fatalt i den viktigste delen, selve kidnappingen. Og hvorfor skulle TH betale, uten noen form for livsbevis? Politiet frardet dette, og det finnes knapt nok politi i andre siviliserte land som oppmuntrer til betale i en lignende situasjon. Mye tyder p at det var brutale brdhuer som utfrte selve kidnappingen, det lukter steuropa av hele greia. Jeg fr assosiasjoner til bortfringen i Bergen. Det har selvsagt skjedd uforutsette ting under andre kidnappinger, men hvor ofte har offeret vrt en 70-ring? Et 70-rig offer, som uventet satte seg s kraftig til motverge?
Jeg ser saken p samme mte. Det er ikke vanskelig forst at vaskebtten mtte bort, hvis GM kom i en situasjon som medfrte at spor mtte fjernes.
Dette kan vre en kidnapping som gikk galt.
Jeg fr en flelse om at AEHs beiler og eks-svogeren er samme person.
Eventuelt kan beileren og eks-svogeren vre av samme ulla - to sauer som har latt seg villede av hverandre.
La det siste vre i et lite parentes!
Kanskje var TH og eks-svogeren bitre fiender, lenge fr AEHs og THs ssters tid;
- at eks-svogeren har brukt bde AEH og THs sster som vpen/verkty mot TH, og har snn sett aldri hatt en ekte relasjon til disse to kvinnene
- at det var barn inni bildet var ingen hindring
Dette tegner et svrt usympatisk bilde av eks-svogeren, men det rimer faktisk med lydbildet i VG-podden. Eks-svogeren fremstr som svrt utspekulert, en som er villig til bruke alle middel. Ergo en sleip l,* som er totalt fri for samvittighet.
Hvis eks-svogeren i tillegg er kryotoekspert, s kan vel politiet (med sin nye vri) snart anse saken som lst.
Det er vanskelig tro at politiet ville lekket opplysninger fra avhr, hvis de ikke hadde ryggdekning for gjre det;
- ingenting tyder p at politiet har beviser for at TH har drept AEH
- men 20.000 sider i THs dagbker, kan kanskje bevise at TH ikke gjorde det
- at politiet har en mediestrategi er et faktum
- mye tyder p, at den politiet egentlige mistenker, ikke er nevnt med navn enn