2020-12-11, 11:55
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg sverger til mark, med og uten dupp. Mark og magott til isfiske etter rye og rret, strre abbor foretrekker flue. Aldri garn eller oter.
Hadeland er et eldorado!

Ja, mange fine vann der.
Citera
2020-12-11, 12:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1: Nei, fordi du kompliserer langt mer enn ndvendig, og du har et nrmest romantisk forhold til egen selvhypnose.

2: Det er du det.
Du tror alts alt bygger p flaks og at manglende oppklaring skyldes inkompetente etterforskere fra Norge og utlandet, FBI, Scotland Yard etc.?
Citera
2020-12-11, 12:18
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du tror alts alt bygger p flaks og at manglende oppklaring skyldes inkompetente etterforskere fra Norge og utlandet, FBI, Scotland Yard etc.?

Ja, absolutt har man hatt flaks. Jeg er ingen politihater, men er litt redd for at de tok denne "kidnappingen" litt for serist litt for lenge. At f.eks. sppeldunken ikke ble sjekket, m vel kanskje kalles en juniortabbe? Kanskje de burde gtt mer konfronterende til verks allerede i innledende avhr, og ikke benyttet seg av den norske pusekattvarianten? Nr det er sagt, s har de nok n et klart bilde av hva som har skjedd. De jobber sikkert hardt med analysere funn og innhente ekspertise. Kan hende det finnes flere som vet noe, som ikke tr komme fram s lenge TH er en fri mann?
Jeg vet ikke helt, men jeg har som regel rett

*Over*
Citera
2020-12-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jaha, og hva baserer du det p? Er det fri fantasi eller har du noe som underbygger det?
Han vil ha oss te leita i lokalmiljet
Citera
2020-12-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Han vil ha oss te leita i lokalmiljet
Det springende punktet her er vel om man "kjper" trusselbrevet eller ei.
Vi m vel kunne vre enige om vre uenige i dette. Det virker som om folk her inne enten er 100% sikker p at det er ekte eller at man er 100% sikker p at det er fake.
Citera
2020-12-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen. Jeg tror det var en kidnapping som gikk fryktelig galt. I det legger jeg at AEH satte seg kraftig til motverge, ("hun er sterk"). Det ble brukt mye mer vold enn det som var planlagt. Hun kan ha blitt kvalt til dde, eller rett og slett ftt et hjerteattakk. Hvis hun overlevde, ble hun fraktet bort i bevisstls tilstand, og jeg tror hun levde i forholdsvis kort tid. Kidnapperne stod da i et scenario de ikke hadde forestilt seg p forhnd. Basketaket har ndvendigvis medfrt redsel for ha avsatt DNA og andre spor. Dette forklarer panikkartet vasking, og hvorfor de tok med seg vaskebtta(med fingeravtrykk og kanskje blod fra kidnapperne). Hvis AEH dde p stedet, mtte kidnapperne ta henne med fra S4. Hadde hun blitt liggende igjen, ville politiet straks funnet DNA fra kidnapperne. Og hvis AEH dde i S4, eller p et annet sted etter kort tid, er dette forklaringen p at kidnapperne ikke kunne legge frem livsbevis. Opplegget var godt planlagt, med blant annet dette kryptoopplegget, men det svikta fatalt i den viktigste delen, selve kidnappingen. Og hvorfor skulle TH betale, uten noen form for livsbevis? Politiet frardet dette, og det finnes knapt nok politi i andre siviliserte land som oppmuntrer til betale i en lignende situasjon. Mye tyder p at det var brutale brdhuer som utfrte selve kidnappingen, det lukter steuropa av hele greia. Jeg fr assosiasjoner til bortfringen i Bergen. Det har selvsagt skjedd uforutsette ting under andre kidnappinger, men hvor ofte har offeret vrt en 70-ring? Et 70-rig offer, som uventet satte seg s kraftig til motverge?
Jeg ser saken p samme mte. Det er ikke vanskelig forst at vaskebtten mtte bort, hvis GM kom i en situasjon som medfrte at spor mtte fjernes.
Dette kan vre en kidnapping som gikk galt.

Jeg fr en flelse om at AEHs beiler og eks-svogeren er samme person.
Eventuelt kan beileren og eks-svogeren vre av samme ulla - to sauer som har latt seg villede av hverandre.
La det siste vre i et lite parentes!

Kanskje var TH og eks-svogeren bitre fiender, lenge fr AEHs og THs ssters tid;

- at eks-svogeren har brukt bde AEH og THs sster som vpen/verkty mot TH, og har snn sett aldri hatt en ekte relasjon til disse to kvinnene

- at det var barn inni bildet var ingen hindring

Dette tegner et svrt usympatisk bilde av eks-svogeren, men det rimer faktisk med lydbildet i VG-podden. Eks-svogeren fremstr som svrt utspekulert, en som er villig til bruke alle middel. Ergo en sleip l,* som er totalt fri for samvittighet.
Hvis eks-svogeren i tillegg er kryotoekspert, s kan vel politiet (med sin nye vri) snart anse saken som lst.

Det er vanskelig tro at politiet ville lekket opplysninger fra avhr, hvis de ikke hadde ryggdekning for gjre det;

- ingenting tyder p at politiet har beviser for at TH har drept AEH

- men 20.000 sider i THs dagbker, kan kanskje bevise at TH ikke gjorde det

- at politiet har en mediestrategi er et faktum

- mye tyder p, at den politiet egentlige mistenker, ikke er nevnt med navn enn
Citera
2020-12-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Why is a bitter enemy a regular visitor to S4 until last?

Citat:

Putting pressure on TH, that is, quite obviously.
Citera
2020-12-11, 15:24
Medlem
Citat:
Jeg ser saken p samme mte. Det er ikke vanskelig forst at vaskebtten mtte bort, hvis GM kom i en situasjon som medfrte at spor mtte fjernes.
Dette kan vre en kidnapping som gikk galt.

Jeg fr en flelse om at AEHs beiler og eks-svogeren er samme person.
Eventuelt kan beileren og eks-svogeren vre av samme ulla - to sauer som har latt seg villede av hverandre.
La det siste vre i et lite parentes!

- at eks-svogeren har brukt bde AEH og THs sster som vpen/verkty mot TH, og har snn sett aldri hatt en ekte relasjon til disse to kvinnene

- at det var barn inni bildet var ingen hindring

Dette tegner et svrt usympatisk bilde av eks-svogeren, men det rimer faktisk med lydbildet i VG-podden. Eks-svogeren fremstr som svrt utspekulert, en som er villig til bruke alle middel. Ergo en sleip l,* som er totalt fri for samvittighet.
Hvis eks-svogeren i tillegg er kryotoekspert, s kan vel politiet (med sin nye vri) snart anse saken som lst.

Det er vanskelig tro at politiet ville lekket opplysninger fra avhr, hvis de ikke hadde ryggdekning for gjre det;

- ingenting tyder p at politiet har beviser for at TH har drept AEH

- men 20.000 sider i THs dagbker, kan kanskje bevise at TH ikke gjorde det

- mye tyder p, at den politiet egentlige mistenker, ikke er nevnt med navn enn

Ikke mye tilfye her, nei. I den siste tiden har politiet ofte tilfyd at de ikke avviser en kidnapping.
"Ikke avviser", kan i denne sammenhengen vre et kodeord for kt fokus p kidnappingshypotesen.
Citera
2020-12-11, 15:37
Medlem
Citat:
Det du skriver er ikke umulig.

Det stilles ogs sprsml i trden om hvorfor TH hadde risset pin-koden inn i glasset p mobilen.
- Jeg tror at rsaken er ganske enkelt at det er fordi TH er glemsk.

Jeg tror at det er av samme rsak at TH skrev notatbkene.
- Det er mulig at GM visste om dette, og hadde vrt vitne til at TH alltid benyttet/var avhengig av disse notatene ifm det meste han foretok seg.
- Jeg har en flelse om at det finnes opplysninger om GM i notatbkene som er borte.
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette er godt tenkt og det passer inn med at det er snakk om en 70 r gammel mann.

Det med notatbkene passer ogs inn i en hypotese der AEH/GM samarbeider. Hvis relasjonen mellom AEH/GM var nr kunne AEH ha gitt opplysninger til GM om hvilke notatbker som burde fjernes.

Hva tenker du kunne ha sttt i notatbkene som GM ikke nsket skulle komme frem?
Kunne det f.eks ha vrt snakk om uoverensstemmelser GM / TH hadde mellom seg?

Det er et sammentreff at VG publiserte en artikkel om noe av innholdet i notatbkene, kort tid etter at dere Havhest og Legokatt skrev dette om notatbkene (om det kan finnes opplysninger om GM i notatbkene), etter at jeg siterte ditt veldig gode innlegg her Havhest: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvis det skulle vise seg at den mannen som ble omtalt i den siste Vg-artikkelen er involvert, er det et oppsiktsvekkende sammentreff. (Noen har vrt ivrig med pst at journalister ikke leser denne og andre diskusjoner om saken. Men jeg har ingen grunn til tro at ingen journalister leser denne diskusjonen p FB).
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-11 kl. 16:04.
Citera
2020-12-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
1. Why is a bitter enemy a regular visitor to S4 until last?

2. Putting pressure on TH, that is, quite obviously.
1. Hvor mye vet vi om at vedkommende var jevnlig p besk i S4?

Visste TH noe om det, i tilfellet det var slik?

Ellers har jeg ikke svaret p det du spr om, men vet av egen erfaring, at "Persona non grata", kan vre vanskelig unng, om de tilhrer familien.
Det er dessuten vanskelig forklare til barna, at man ikke nsker kontakt med vedkommende, hvis rsaken er at mor har vrt utro.
Det kan jo vre at vedkommende utnyttet sistnevnte rsak, for alt det var verdt.

2. Ja, det er penbart, men det penbare er ikke alltid virkeligheten.

Jeg synes jeg ser en ny vri p strategien fra politiets side.

Kan det vre at vedkommende, som sist ble omtalt i media, har gjennom avhr, avslrt at han har lest i THs notatbker?

Har vedkommende rett og slett kommet med usannsynlig mange opplysninger om TH og ekteskapet?
Citera
2020-12-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er et sammentreff at VG publiserte en artikkel om noe av innholdet i notatbkene, kort tid etter at dere Havhest og Legokatt skrev dette om notatbkene (om det kan finnes opplysninger om GM i notatbkene), etter at jeg siterte ditt veldig gode innlegg her Havhest: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvis det skulle vise seg at den mannen som ble omtalt i den siste Vg-artikkelen er involvert, er det et oppsiktsvekkende sammentreff. (Noen har vrt ivrig med pst at journalister ikke leser denne og andre diskusjoner om saken. Men jeg har ingen grunn til tro at ingen journalister leser denne diskusjonen p FB).
Jeg tror lsningen ligger/l i notatbkene, og jeg tror samme bkene tetter hullene i THs alibi.
Citera
2020-12-11, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1, 3, og 4: Nei!

2: Jeg skrev: "2) Noen av de usannhetene er vist til tidligere i dag.", og hvis du har lest trden s har du vel lest hvilke usannheter som jeg nevnte. Skal man behve poste link til artikler for hver minste ting som alle som flger med p denne saken vet?
Det tar vel deg like f sekunder google etter artikler som det tar for meg?

1,3,4: jo

2: Siden du ikke vil si hva det er du mener at de har lyet om, s tolker jeg det som at det ikke er etterprvbare opplysninger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in