Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-12-11, 17:06
Medlem
NamnlosBarns avatar
Har läst och sett att en del flyttar in i hus och lägenheter där någon dött eller blivit mördad. Hur vågar man göra det? Även om man inte tror på det andliga. Är det inte äckligt? Vet att en tjej ensam flyttat in i huset i bjärred där en hel familj har dött. Hur vågar man?
Brukar ni tänka pä det när ni flyttat? Vem som bott där tidigare ? Om det har skett någon mord eller självmord där ni bor?
Citera
2020-12-11, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Har läst och sett att en del flyttar in i hus och lägenheter där någon dött eller blivit mördad. Hur vågar man göra det? Även om man inte tror på det andliga. Är det inte äckligt? Vet att en tjej ensam flyttat in i huset i bjärred där en hel familj har dött. Hur vågar man?
Brukar ni tänka pä det när ni flyttat? Vem som bott där tidigare ? Om det har skett någon mord eller självmord där ni bor?

Tjae... det är nog vanligare än du tror. Nånstans ska ju folk dö, och det är väl oftast hemma.
Citera
2020-12-11, 17:18
Medlem
Zoofs avatar
Om man renoverar så är det väl okej tycker jag.
Kan tänka mig att huspriserna är lägre om folk nyligen blivit mördade där så kan man lägga lite extra på att fräscha till stället. Vänta tills folk glömt mordet, sen sälja med vinst.
Citera
2020-12-11, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn

Så länge dessa någon som dött har dött av radioaktivstrålning eller liknande så finns väl inget att vara rädd för egentligen?
Citera
2020-12-11, 17:22
Medlem
xposures avatar
Nog väldigt många som dött i sina hem.
Bäst att du granskar nybygget så att det inte byggts på nån gravplats.
Citera
2020-12-11, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Nog väldigt många som dött i sina hem.
Bäst att du granskar nybygget så att det inte byggts på nån gravplats.

Some old indian burial ground... micmac indians! PaxCow e farlig!
Citera
2020-12-11, 17:30
Medlem
HeddonBorborellos avatar
I min lägenhet hade de två som bodde här innan avlidit med ett halvår mellan, ingen av dom har gått igen.

Gatan där Axmyr dubbelmördade i Gävle bytte dom namn på efteråt för att det inte skulle påminna om morden. Annars har jag aldrig hört talas om att dom gör något med lägenheter där folk dött.

Däremot är det lite olika hur dom gör innan lägenheten blir ledig, hur långt det går innan den läggs ut igen. Naturlig död sex månader och självmord ett år, det är när de döda fått bäras ut, kortare tid om den avlidne gick bort på sjukhus. Hur det är vid mord har jag aldrig reflekterat över,
Citera
2020-12-11, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
I min lägenhet hade de två som bodde här innan avlidit med ett halvår mellan, ingen av dom har gått igen.

Gatan där Axmyr dubbelmördade i Gävle bytte dom namn på efteråt för att det inte skulle påminna om morden. Annars har jag aldrig hört talas om att dom gör något med lägenheter där folk dött.

Däremot är det lite olika hur dom gör innan lägenheten blir ledig, hur långt det går innan den läggs ut igen. Naturlig död sex månader och självmord ett år, det är när de döda fått bäras ut, kortare tid om den avlidne gick bort på sjukhus. Hur det är vid mord har jag aldrig reflekterat över,

Jag har hört att brutala mord som skett i hus och sånt kan dra ner priset rejält. Det blir ju ändå förknippat med en dålig plats och kanske har sen innan en vis publicitet, sen vanliga dödsfall är väl inte samma sak.
Hyreslägenheter tror jag knappast får billigare hyra.
Citera
2020-12-11, 17:47
Avstängd
Halloween2s avatar
Radhuset jag växte upp i var det mord + självmord några år innan mina päron flyttade in.
Citera
2020-12-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello

Nja, jag flyttade in i en lägenhet som blev ledig exakt en månad efter en person dog där. Kommunal hyresrätt.

Det kändes lite speciellt den allra första tiden, särskilt med tanke på att det var riktigt dåligt städat och jag hittade saker glömda kvar. Säkert pga att de anhöriga knappt hade nån tid på sig att tömma. Men ganska snart tnkte jag inte mer på det.
Citera
2020-12-11, 18:03
Medlem
Om en lägenhet eller ett hus är äldre än femtio år, så har antagligen någon dött på platsen.

Om inte annat så kanske ett par personer blivit slaktade på platsen där huset byggdes.

Döden är en del av livet. Så njut så länge det varar.
Citera
2020-12-11, 18:31
Medlem
Huset i Bjärred kommer nog alltid att förknippas med de fyras död och allt omkring det liksom huset i Dalby där en militär avrättade sin familj.

Men husen i sig är inte sämre efter att spåren är borta. Det dör människor överallt i bostäder av fullt normala skäl och det handlar om döda så är det samma. Kan man bli opererad på samma bord och sal där någon dött?

Men historien om vad som hänt där finns ju alltid kvar och den kan nog i vissa fall vara väldigt stark. Vet även att det finns hus som kallas för skilsmässohuset då alla som bott där har skilt sig! Är det för att huset är hemsökt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in