2020-12-11, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis du hadde forhpninger om finne det sitatet p podcasten, tror jeg du blir skuffet.
Jeg hadde linket til artikkelen det i ett innlimt sitat. Det ser du om du gr tilbake til det innlegget som du siterte n. Her er det innlimte sitatet som er fra en artikkel i Nettavisen og link til artikkelen:

Her har du tatt ting ut av kontekst, og formet det som et sitat. Et sitat som ikke finnes.
Citera
2020-12-11, 16:58
Bannlyst
Citat:
Dette var jo fryktelig saklig. Du er flink til krydre med dine fantasier.

Fetad: Har du forslag til motiv for dette?

Og hvis dette hadde vrt p en podcast, mente du at jeg skulle lytte gjennom x antall minutter for deg for finne frem i hvilket sekund ting er sagt? Har du ansatt meg for lete opp ting for deg? Du mener at det passer bra at jeg skal gjre tjenester for deg som slenger rundt deg med personangrep og lgner og usanne pstander og beskyldninger?!

Link til artikkel i Nettavisen som sitatet er hentet fra:
(30.10.2020) "Hos politiet ligger det rapporter p avhrene han har gitt, etter totalt tre avhr over cirka seks timer.
Nettavisen har vrt i kontakt med vitnet, men han nsker ikke gi noen kommentarer til saken, heller ikke utdype hvilket motiv han kan ha for peke p Tom Hagen som mulig drapsmann."

https://www.nettavisen.no/nyheter/se...-95-3424037356

Det er ikke fantasi at TH nekter kommentere THs lgner.
Forslag til motiv? Han sa jo i podcasten hvorfor han mente at TH sto bak. Han hadde oppledvd et par episoder. Hvis man spr noen om hvilket motiv man har for mene at noen str bak, s er det et ledende sprsml. Han snakket jo om retferdighet osv. Vel, man kan kalle det for et motiv hvis man vil. Har du ansatt meg for lete opp ting for deg?, spr du. Nei jeg ville aldri ha ansatt deg, selv ikke hvis nav dekket lnnen din. Jeg trodde bare at du likte leite opp linker. For normalt fyller du jo opp side opp og side ned med masse linker.
Citera
2020-12-11, 18:09
Medlem
Disse korona-bedrageriene utfres mye av pakistanere, som kjper kryptovaluta for pengene de svindler til seg, noe Dagbladet har skrevet om. Hvorfor etterforskes ikke andre teorier enn TH?
Citera
2020-12-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Disse korona-bedrageriene utfres mye av pakistanere, som kjper kryptovaluta for pengene de svindler til seg, noe Dagbladet har skrevet om. Hvorfor etterforskes ikke andre teorier enn TH?
Fordi det dessverre ikke er spor eller ledetrder som peker bortfra th. Tvertimot gr sporene mot at th er involvert.
Citera
2020-12-11, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1

Det ble jo etterforsket rundt flere teorier i begynnelsen. Men s kom det jo frem at AE ville skilles, den skjeve ektepakten, terrorregimet hun levde under osv.
Citera
2020-12-11, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du m ikke legge vekt p det brukeren sier. Hen er stadig ut og desinformerer. Og som jeg har ppekt tidligere: Enten greier han ikke forst innholdet i en tekst, ellers s er det bevisst fordreining av sannheten! N pstr hen at jeg har uttalt at jeg bor p Hadeland. Dette stemmer ikke. Jeg bor p strekningen Lrenskog-Hadeland. Jeg har nr familie og omgangsvenner p begge steder. I over 30 r r har jeg fiska mye p Hadeland, og har kontakter i flere miljer. N venter jeg p ny omtale, hen er stadig ute og undrer seg om jeg er sint. Nei, jeg er ikke sint. Jeg er bare s lei av halvsannheter og hersketeknikker. Det er selvsagt opp til deg om du vil bruke tid p denne bruker, men du ser jo hvor hplst dette er.

Jo du skreiv det om Hadeland i forbindelse med jakt, men s redigerte du det rett etterp, og forandret det til Innlandet osv.
Du pstr liksom kjenne til folk og kjenne til at denne svogeren er forhatt av familien. Og samtidig etterspr du navnet p han. Henger jo ikke p greip. Du farer bare rundt med lgner og svada. At svogeren visste om drapet av AE fr at det var publisert i media, tyder jo p at han har god kontakt med familien.
Siste fra deg er at svogeren skal ha kidnappet AE. Like tullete teori som denne legokatten og Gone Girl teorien som hun repeterer hver dag. Grunnen til at AE ble drept, er at hun ville skilles. Og grunnen til at hun ville skilles er at TH hakket p henne i alle r. Psykisk terror.
Et ektepar har jo sagt til politiet at AE virket veldig redd fr forsvinningen. Og AE hadde knekt sammen under denne foreningssamlingen. TH prvde seg med at hun var s lei seg for at hun skulle slutte i foreningen, at hun plutselig knakk sammen i grt.
Citera
2020-12-11, 18:48
Bannlyst
Citat:
Det du driver med i disse tre innleggene er trolling, lgner, bortforklaringer, fantasier, flisespikkeri, beskyldninger, avsporinger, OT og personangrep.

Jeg har ingen interesse av punktvis kommentere hvert enkelt punkt i disse trolle-innleggene dine, derfor fikk du dette samle-svaret (se avsnittet over dette) som kommentar til de tre innleggene.

Jeg skreiv "Det er ikke fantasi at TH nekter kommentere THs lgner.". Det skulle selvflgelig st TT, alts at TT nekter kommentere THs beviselige lgner. Du kan jo kommentere lgnene som kom fram under NRK-intervjuet. Bl.a sa han at han var redd for en skilsmisse i 1994, og at han derfor satte huset og alt annet p seg selv. I neste setning sier han at han ikke har noen problemer med dele, og det ikke finnes noe snt motiv.
Citera
2020-12-11, 19:32
Medlem
Those who consider TH to be the perpetrator still seem to have gone no further than explaining the whole act about possible divorce intentions. There are many femicides, many relationship-related acts. None of these acts are comparable to this one. The vast majority of acts with these motives are acts of affect. The disappearance of AEH begins with the first movement on the Bitcoin account in July 2018. Threatening letters and alibis also had to be prepared. A complex course of action.

If divorce intentions are the central feature of this act, TH has no (obvious) motive to perform the act as he did.

This behaviour, if TH is guilty, would only be explained by a narcissistic disorder, a desire for public prominence, power towards suffering family members and acquaintances.

So, it doesn't matter if TH had a fiery temper, whether he had fantasies of violence or whether domestic violence was daily fare - these are not the features of this act.

I doubt again that anyone here can get a holistic picture of TH, his contradictions, his personality development.
Citera
2020-12-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen. Jeg tror det var en kidnapping som gikk fryktelig galt. I det legger jeg at AEH satte seg kraftig til motverge, ("hun er sterk"). Det ble brukt mye mer vold enn det som var planlagt. Hun kan ha blitt kvalt til dde, eller rett og slett ftt et hjerteattakk. Hvis hun overlevde, ble hun fraktet bort i bevisstls tilstand, og jeg tror hun levde i forholdsvis kort tid. Kidnapperne stod da i et scenario de ikke hadde forestilt seg p forhnd. Basketaket har ndvendigvis medfrt redsel for ha avsatt DNA og andre spor. Dette forklarer panikkartet vasking, og hvorfor de tok med seg vaskebtta(med fingeravtrykk og kanskje blod fra kidnapperne). Hvis AEH dde p stedet, mtte kidnapperne ta henne med fra S4. Hadde hun blitt liggende igjen, ville politiet straks funnet DNA fra kidnapperne. Og hvis AEH dde i S4, eller p et annet sted etter kort tid, er dette forklaringen p at kidnapperne ikke kunne legge frem livsbevis. Opplegget var godt planlagt, med blant annet dette kryptoopplegget, men det svikta fatalt i den viktigste delen, selve kidnappingen. Og hvorfor skulle TH betale, uten noen form for livsbevis? Politiet frardet dette, og det finnes knapt nok politi i andre siviliserte land som oppmuntrer til betale i en lignende situasjon. Mye tyder p at det var brutale brdhuer som utfrte selve kidnappingen, det lukter steuropa av hele greia. Jeg fr assosiasjoner til bortfringen i Bergen. Det har selvsagt skjedd uforutsette ting under andre kidnappinger, men hvor ofte har offeret vrt en 70-ring? Et 70-rig offer, som uventet satte seg s kraftig til motverge?
Det var mer et sprsml. Du har mistenkt svoger og da antar jeg du har et grunnlag for denne mistanken.
Citera
2020-12-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det ble jo etterforsket rundt flere teorier i begynnelsen. Men s kom det jo frem at AE ville skilles, den skjeve ektepakten, terrorregimet hun levde under osv.
Ja, og s falt neppe leiemorderene ned fra kjkkenvifta.

Han m kjenne noen som kjenner noen og da er det fort skjult etterforskning av disse personene fra A til . Med utelukkelse av deres alibi, deres digitale avtrykk osv. Det styrker eller svekker mistanken om drap begtt av en strre gruppe mennesker.

S fremt han ikke rekrutterte leiemordere p en bar i Moskva da, men det er nok nrmere hjem enn som s.
Citera
2020-12-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Han vil ha oss te leita i lokalmiljet

Nemlig
Citera
2020-12-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ja, absolutt har man hatt flaks. Jeg er ingen politihater, men er litt redd for at de tok denne "kidnappingen" litt for serist litt for lenge. At f.eks. sppeldunken ikke ble sjekket, m vel kanskje kalles en juniortabbe? Kanskje de burde gtt mer konfronterende til verks allerede i innledende avhr, og ikke benyttet seg av den norske pusekattvarianten? Nr det er sagt, s har de nok n et klart bilde av hva som har skjedd. De jobber sikkert hardt med analysere funn og innhente ekspertise. Kan hende det finnes flere som vet noe, som ikke tr komme fram s lenge TH er en fri mann?
Jeg vet ikke helt, men jeg har som regel rett

*Over*
Enig i at de tok kidnappingen for serist i startfasen, selv om det var penbart noe annet som hadde skjedd. Dette med skne aehs liv er vel og bra, men de kunne ridd to hester. Tabben kan ha medfrt at sentrale spor er gtt tapt. Viktig komme tidlig igang med etterforskningen. Manglende sjekk av sppelbtte var ei tabbe selv om jeg tviler det var noe der. Det samme manglende dna av hunden. Igjen kan det ha vrt resultatlst men demonstrerer svikt i etterforskningen.
Senast redigerad av LH07 2020-12-11 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in