Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Skjnner at du ikke har fulgt med og har vrt opptatt med andre ting, for dette innlegget var skivebom.

Jeg var en av de som raskt konstaterte i juli at hettemannen bde var en eldre mann og lokalkjent.
Begge deler bekreftes i dag, fire mneder senere: Det var en mann i 60-rene som bor i nromrdet.
Ingen tvil at du var flink til gjette hvilket kjnn det var, men nr det gjelder alder er jeg uenig.
Jeg har bde en bror og sster som er over 60, men ingen av dem gr som en gammel mann eller kvinne, og det synes jeg heller ikke at Hettemann1 gjr. Det kunne vrt en yngre mann, slik jeg ser det.

Men det var likevel ikke det jeg ville frem til.
Citera
2020-10-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
TH kjpte ikke eiendommen av grunneier.
Men Cokacola kjpte den av grunneier via THs eiendomsselskap.
Grunneier visste alts hvem som skulle etablere seg der, og hvilke enorme penger det ville gi Cocacola med rene.
Grunneier solgte ogs nabotomten, og ble skkrik p disse to salgene, og satt gjen med 388 millioner.
Han mtte riktignok gi en del av kaka til TH, rundt 100 millioner.
Kan ikke kalle det for ha blitt snytt.
Og dermed skaper det heller ikke noe grunn til at grunneier skulle ha noe horn i siden til TH.
TH og grunneier har hatt samarbeid i 20 r. Det samarbeidet ville de ikke ha hatt hvis TH var en som snyt han.
TH sier dette.
Vi har kjent hverandre i 25 r, ettersom han var grunneier og
jeg var eiendoms- og nringsutvikler.
Vi har hatt et godt og hyggelig forhold i disse rene.

"TH kjpte ikke eiendommen av grunneier.
Men Cokacola kjpte den av grunneier via THs eiendomsselskap."
TH var involvert i dette, det var poenget.

Jeg skrev ikke at bonden flte seg snytt. Hvis du skal sitere, s m du sitere meg riktig.
Jeg skrev: "Det var enighet om avtalen, men jeg har i ettertid blitt fortalt at bondens nrmeste har flt seg snytt."
Bonden var fornyd med avtalen men det var hans nrmeste som ikke var helt fornyde. De mente at bonden kunne ha ftt mer for eiendommen.

Du skriver videre:
"TH og grunneier har hatt samarbeid i 20 r. Det samarbeidet ville de ikke ha hatt hvis TH var en som snyt han.
TH sier dette.
Vi har hatt et godt og hyggelig forhold i disse rene. "

Dette er en bekreftelse p det jeg skrev.
Bonden var fornyd, de nrmeste var ikke fornyde, Jeg antar at dette dreier seg om barna. For ta det med teskje:
Bonden har ikke et horn i sida til TH. Barna kan ha det. Hvis de har det, er det likevel helt usannsynlig at dette skulle vre et drapsmotiv. Jeg har ikke vrt i nrheten av pst dette. Jeg har ikke anklaget noen for noe som helst, og for understreke dette, la jeg til:
"Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige".
Bonden har kjent TH i mange r. Hvis du spr bonden om han tror TH er psykopat, tror jeg du blir mtt med latter.
Jeg har gjort en stor feil. Jeg har vrt dum. Jeg innser n at jeg burde ha oversett din kommentarer.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-22 kl. 21:20.
Citera
2020-10-22, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"TH kjpte ikke eiendommen av grunneier.
Men Cokacola kjpte den av grunneier via THs eiendomsselskap."
TH var involvert i dette, det var poenget.

Jeg skrev ikke at bonden flte seg snytt. Hvis du skal sitere, s m du sitere meg riktig.
Jeg skrev: "Det var enighet om avtalen, men jeg har i ettertid blitt fortalt at bondens nrmeste har flt seg snytt."
Bonden var fornyd med avtalen men det var hans nrmeste som ikke var helt fornyde. De mente at bonden kunne ha ftt mer for eiendommen.

Du skriver videre:
"TH og grunneier har hatt samarbeid i 20 r. Det samarbeidet ville de ikke ha hatt hvis TH var en som snyt han.
TH sier dette.
Vi har hatt et godt og hyggelig forhold i disse rene. "

Dette er en bekreftelse p det jeg skrev.
Bonden var fornyd, de nrmeste var ikke fornyde, Jeg antar at dette dreier seg om barna. For ta det med teskje:
Bonden har ikke et horn i sida til TH. Barna kan ha det. Hvis de har det, er det likevel helt usannsynlig at dette skulle vre et drapsmotiv. Jeg har ikke vrt i nrheten av pst dette. Jeg har ikke anklaget noen for noe som helst, og for understreke dette, la jeg til:
"Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige".
Bonden har kjent TH i mange r. Hvis du spr bonden om han tror TH er psykopat, tror jeg du blir mtt med latter.
Jeg har gjort en stor feil. Jeg har vrt dum. Jeg innser n at jeg burde ha oversett din kommentarer.

Barna er ogs aksjonrer i grunneiers lille selskap, s de har ogs visst om hvem kjperen var og har vrt med p forhandlingene.
Han har tre barn, og de har 29 % eierskap hver. Grunneieren og hans kone har 13 %. S det er jo barna som har strst eierandel. S, at du har hrt at de nrmeste var misfornyd, tror jeg er bare tull.
I den konteksten som du nevner "horn i siden", s sier du mellom linjene at barna til grunneieren, eller vannnverkssjefen, kan st bak bortfring og drap av Anne. Veldig langsstrukket, og desperat forsk p finne noen som kan ha motiv for vre skyld i Anne`s forsvinning, for p den mten dreie skeleyset bort fra TH.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-22 kl. 21:53.
Citera
2020-10-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Joda, men vil en ca snn historie vre nok til drepe kona. Hun har ikke gjort en katt fortred og beskrives som god som gull. Og n er hun pensjonist.

Jeg tenker kokende sydende flelser fr en er villig.

Jeg skrev: "Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige".
Jeg prvde illustrere at det kan vre mange som har motiv for ramme TH. Han har forhandlet om mange kontrakter. TH har ikke gitt ved drene. TH behver ikke ikke snytt noen i juridisk forstand, men noen kan likevel mene (kanskje med rette), at de har blitt pfrt store tap.
Det har tidligere blitt hevdet at TH kan ha kjent til grov konomisk kriminalitet, for eksempel i form av hvitvasking av millionbelp.

Det er ikke sikkert at utgangspunktet var drepe AEH. Hvis hun dde i S4, kan dette ha vrt som en flge av at hun satte seg til motverge. TH utttalte noe ala dette: "Hun er sterk, og er i god fysisk form".
AEH kjempet en desperat kamp, bokstavelig talt med livet som innsats. Hun m ha vrt fryktelig redd, og det er forferdelig tenke p hvordan hun opplevde denne ddskampen. Hvis hun overlevde, ble hun fraktet bort i bevisstls tilstand.

Ved ta AEH, i stedet for TH, oppndde de likevel straffe TH.
Vi kjenner resultatet, TH endte opp som mistenkt og senere siktet.
Jeg kan ikke dokumentere noe av dette, men n har politiet etterforsket dette i snart 2 r. Det har blitt brukt enorme ressurser, (det skulle bare mangle!) de har hatt full tilgang til huset, de har avlyttet S4, S4 er Norgest mest underskte sted.
Nr dettte likevel ikke har frt til en oppklaring av saken, m man ta et pust i bakken. Jeg tror politiet gikk bredt ut, men jeg tror at de for tidlig pekte ut TH som mistenkt. Da dette fokuset ble rettet mot TH, tror jeg det kan det oppsttt et tunnelsyn.
Jeg utelukker ikke at TH er skyldig, men jeg tviler . TH m i tilfelle ha hatt help av et stort antall medhjelpere, langt flere enn 2-3 personer. Jeg tror at politiet etterhvert blir tvunget til revurdere sin hypotese med TH som gjerningsperson.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-22 kl. 22:23.
Citera
2020-10-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du da ut fra en teori om at TH er medskyldig? Hva kan ha vrt grunnen til at han eventuelt nsket at politiet skulle tro at forbrytelsen m ha skjedd mellom 9.30 og 10.00 og ikke mellom 9.16 og 10.00? Jeg finner ikke noe logisk med det. Hvis TH er medskyldig, ville det vel vre en fordel for han hvis politiet trodde at forbrytelsen kan ha skjedd s tidlig som rett etter 9.16 (p samme tid som THs bil ble fanget opp p kamera p Futurum)? Flere medarbeidere bekreftet THs ankomst inne p Futurum kort tid etter at hans bil ble fanget opp p kamera der.

(04.10.2020) "Ved en gjennomgang av de daglige rutinene til Anne-Elisabeth forklarte Tom Hagen i avhret at forsvinningen m ha skjedd mellom klokken 09.30 - 10.00, fr Nettavisen opplyst.
Dette begrunnes med at han selv forlot Sloraveien 4, hjemmet til ekteparet Hagen som politiet mener er sted for drap, rundt klokken 09.00. I avhrer resonnerte Tom Hagen seg frem til forsvinningstidspunktet fordi en regnskapsmedarbeider i firmaet til Tom Hagen og andre familiemedlemmer hadde hatt kontakt med Anne-Elisabeth frem til klokken 09.16 forsvinningsdagen."

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...424025838.html

Fra samme artikkel: "Politiet mener hun forsvant mellom klokken 09.16 - 13.30."

Det er overraskende at politiet mener det n. Sa ikke politiet for lang tid siden noe slikt som at de hadde innsnevret tidsvinduet for forsvinningen?

(19.09.2020) Den da 68 r gamle kvinnen forsvant fra Sloraveien p Fjellhamar i Lrenskog en gang mellom klokka 9.15 og 9.48 onsdag 31. oktober 2018.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...hagen-forsvant

(29.07.2020) 31.oktober 2018 Anne-Elisabeth Hagen forsvant fra sitt hjem i Sloraveien p Fjellhamer i Lrenskog. Trolig engang mellom kl. 9.15 og 9.48, iflge politiet.
https://www.nrk.no/osloogviken/har-f...sor-1.15103682

(28.04.2020) Hagen forsvant fra boligen en gang mellom klokka 9.15 og 9.48 onsdag 31. oktober 2018, iflge politiets opplysninger.
https://www.eikerbladet.no/vg-anne-e.../s/5-58-141714

(11.06.2020) Iflge opplysninger Romerikes Blad sitter p har Tom Hagen og hans forsvarer, Svein Holden, argumentert sterkt mot at blodsporene er relevante. Blant annet fordi Tom Hagen skal ha alibi for tidspunktet politiet mener at Anne-Elisabeth ble drept.
https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html

"Politiet mener hun forsvant mellom klokken 09.16 - 13.30."
Kan det bety at politiet ikke vet nr AE ble flyttet ut fra S4? Kan det bety at politiet vet nr AE ble flyttet ut fra S4, men at de ikke vil avslre det tidspunktet?

Et viktig sitat fra hva Brske sa:

Denne og de fleste eldre VG-artikler om denne saken krever innlogging.
Uthevet sprsml: Ang tidspunkt, tror jeg at han ikke sa fra kl 09:16, fordi det er for nrt opptil hans avreise hjemmefra. Det kunne minske mulighetene for sprsml om hvorvidt det virkelig var mulig at han ikke hadde observert noe. Men jeg synes egentlig at problemstillingen er flisespikkeri. Hovedsaken er at han m ha vanntett alibi.
Citera
2020-10-22, 21:54
Medlem
"Tom Hagen ber om f utlevert bevismaterialet"

Er det noen som har tilgang til denne +artikkelen?

https://www.rb.no/tom-hagen-ber-om-a...s/5-43-1436296
Citera
2020-10-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
N er hettemannen sjekket ut av saken s da slipper vi spekulere mer i det.

Vi m alle vre glad for at "hettemannen" n er identifisert og sjekket ut av saken snn at politiet slipper bruke flere ressurser p dette. Men det er klart at det var mye med denne personen som var mistenkelig og at politiet mtte finne ut hvem han var.
Citera
2020-10-22, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"Tom Hagen ber om f utlevert bevismaterialet"

Er det noen som har tilgang til denne +artikkelen?

https://www.rb.no/tom-hagen-ber-om-a...s/5-43-1436296

Nr man trykker p linken, s kommer det opp en tekst som er sladdet. Men jeg mener klare tyde dette:
"Tom Hagen krever f sine beslaglagte notatbker utlevert.
Politiet mener bkene kan ha tilknytning som bevis i saken og nekter utlevere beslaget."
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-22 kl. 22:20.
Citera
2020-10-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ang hvem m nesten de som kjenner folk svare p. Eller politi som har hatt folk i avhr. Jeg vet ikke.
Tenker at det m vre sterke flelser i bildet isfall. Blitt sret av drlig behandling for eks. Skuffet p dem. Sint p dem. Dyp frustrasjon. Slike ting. Veldig alvorlige flelser av svik. Kanskje ftt slike flelser med rette og, hvis TH har vrt en tyrann slik han framstilles. Snt kan jo ofte ligge bak drap. Det er jo ordentlige motiv isfall. Noe dypere enn penger. Ofte er det veldig nre relasjoner i s mte tenker jeg.

For eks nr noen skyter sine medelever i skoleskytinger. Ofte er det en sterk opplevelse av svik fra klassen/lrerne som ligger bak. I psyken til den personen som gjr det. bli satt utenfor, urettferdig behandlet, neglisjert. En dag var det nok og man tok pistolen og starter skyte. Som at det var dags ta igjen. S undrer man seg etterp, for vedkommende virket jo s snill osv.
Dette er ikke affektdrap i blindt raseri. Nye planlagt over tid. Hvorfor finnes ths dna p gjenstander som kan knyttes til forsvinningen. Ly om utsatt hyttetur.
Citera
2020-10-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Nr man trykker p linken, s kommer det opp en tekst som er sladdet. Men jeg mener klare tyde dette:
"Tom Hagen krever f sine beslaglagte notatbker utlevert.
Politiet mener bkene kan ha tilknytning som bevis i saken og nekter utlevere beslaget."
Mulig, det ang. notatbkene har jeg lest i en annen artikkel.

Edit:
Men tiden er vel inne for utfordre politiet n - n eller aldri liksom - tror du ikke?
Senast redigerad av Havhest 2020-10-22 kl. 22:29.
Citera
2020-10-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Den billkjringen med den bilen som fraktet AE bort fra S4 kan ha kommet fra en annen retning og p et annet tidspunkt (f.eks fra boligblokkene over plenen). Og denne bilen ble kanskje ikke fanget opp p noen kamera, pga terrenget/hydeforskjeller etc, beliggenheten av den plenen og den hye hekken utenfor S4?

Hett tips er n 8.55 for bil som fraktet henne bort. Bilen kom vel etter opprinnelig plan og mtte vente p f henne inni bilen.
Og s sprs det om det var en til observasjon kl 9.05.
Og bilen over plenen.

Dette kan tyde p at det er noe med forklaringen til MB. Var det derfor hun ble truet? En lokalkjent her inne sa at det var MB som var truet av et familiemedlem. Har hun blitt truet til vitne falsk og s ville hun heller fortelle det, orket ikke vitne falskt lenger? En ulykke for MB at hun ringte.
Skjnner ikke dette med vitne falskt pga trusler hvis en sitter p opplysninger som vil ramme hardt og vedkommende havner bak ls og sl. En har jo vel s mye makt og overtak som den som truer?

Og da ryker snnens forklaring ogs. Han kan ha blitt "forklart" hva AE ville snakke om da hun ringte.[/quote]De har hatt lang tid p endre forklaring i sfall. Masse ressurser medgtt til undvendig etterforskning. Endring etter saken er oppklart gir ingen strafferabatt. De kan faktisk ogs dmmes for medvirkning ved gi falske alibier. Kjedelig f revis i fengsel uten f solide fordeler av gniern. Litt stuss over snnens forklaringsvegring men. Mener dere gm har sendt melding utsatt hyttetur som th angivelig ikke visste om fordi han var dratt p jobb fr. Gir hytteturen notoritet sammen med mb. De er motstridende s hvem vet.
Citera
2020-10-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ingen tvil at du var flink til gjette hvilket kjnn det var, men nr det gjelder alder er jeg uenig.
Jeg har bde en bror og sster som er over 60, men ingen av dem gr som en gammel mann eller kvinne, og det synes jeg heller ikke at Hettemann1 gjr. Det kunne vrt en yngre mann, slik jeg ser det.

Men det var likevel ikke det jeg ville frem til.

Hettemannen er nok en atlet! Noen mente han hadde kraftig lrmuskulatur, det ble ogs antydet at han var en tidligere skytelper.
Men hvem vet, kanskje han har vrt skyelper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in