Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Dette er ikke affektdrap i blindt raseri. Nye planlagt over tid. Hvorfor finnes ths dna p gjenstander som kan knyttes til forsvinningen. Ly om utsatt hyttetur.
Ja planlagt. Selvsagt. Ikke affekt dette. P samme mte som Orderudsaken, planlagt forbrytelse.
Det du spr om der er en gte. Siden TH ikke var der i gjerningstidsrommet, pga alibi, hvordan havnet hans DNA der p noe som kan direkte knyttes til forsvinningen? Da spr jeg fordi jeg undrer meg bare.
Da legger vi til grunn forutsetning at DNA faktisk er p noe som kan knyttes til forsvinningshandlingen, som politi har sagt i henhold til sitt bevisgrunnlag,
samt at TH faktisk har alibi for gjerningstidspunktet, noe Lagmannsretten antagelig konkluderte med som gjorde at de bevisene ikke kunne vektlegges. At TH skulle ha alibi er jo ogs noe som er et av argumentene som mange her inne bruker flittig for si at TH rigget det p denne mten den morgenen. At han reiste senere enn vanlig og at han ringte mye osv pga mtte ha alibi og lignende. S da var han ikke der.
S hvordan havnet hans DNA p for eks tyet til AE da?
EDIT: Nr det brukes i politiets bevisgrunnlag s m man jo g ut ifra at det ikke er noe som kan relateres til at de hadde sittet i samme sofa osv. M jo vre noe som er knyttet til handlingen.