2020-12-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis TH er skyldig og hvis TH eventuelt visste at AE snart skulle ringe til snnen, s kunne han allikevel ikke vite helt sikkert at hun kom til ringe til snnen fr GM tok seg inn i huset i S4.

Men sprs hvor relevant det var for TH ha alibi for drap nr det skulle framst som en kidnapping.
Citera
2020-12-12, 23:56
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Sikter du til den ubekreftede opplysningen, om "at eks-svogeren er kryptoekspert", som gled ut i trden igr? Jeg antar at det bare en den slags ubekreftede opplysninger som ikke deles, for det kunne kanskje by p nye hypoteser, hvor TH ikke er MGM.

Til din opplysning, s er det ganske vanlig at man ikke er enig om hvem som er GM her p FB - ingenting mystisk ved det.
Det finnes mange trder velge mellom, men denne trden skiller seg ut p den mten, at flertallet er nyregistrerte. I tillegg er flertallet veldig ukritisk til sannsynligheten for at TH er GM, og kollektive brukerangrep blir benyttet for " holde orden i rekkene".
Slikt kontrollregime har jeg aldri sett i noen andre trder fr. Dette har etterhvert blitt fasinerende, og jeg fler meg trollbundet.
Hva er det som skjer liksom...

Det er vel ikke noe mer merkelig ved det " kategorisk utelukke at TH er GM" - enn det er " kategorisk utelukke at noen andre kan vre GM"?

Om politiet eventuelt er tullebukker, er et sprsml som blir avgjort, nr saken eventuelt blir lagt frem for retten - eller ved en eventuell henleggelse.

Husk at politiet er bare mennesker, og m derfor ogs etterges i smmene. Norge er ikke en politistat (vet du...).
Rettsvesenet er ment lede oss nrmest mulig sannheten, s det er synd at ogs de er bare mennesker, derfor skal man ikke kimse av hvor viktig det er med bevis.
Det er det nrmeste vi kommer rettferdighet, og det er det veldig mange som er opptatt av.

Sikter du til eks-svogeren, s var det feil innlegg du siterte. Forvrig s kan du gjerne ogs respondere p innlegg hvor sprsml er rettet deg. Der svarer du sjelden.

Og til det fetade:
Hva er det du antyder her?
Du slenger ut rimelig drye pstander igjen.
Citera
2020-12-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
E du sikker p at det va AE s ringte?Hvis du ikkje e sikker,og hvis GM trodde at TH kanskje ikkje visste at at AE planla at TH ikkje visste,ville d GM prva legge skylden p TH - hvissnnen ringte tebake?
Tenkte du her p et scenario der GM og AE "samarbeidet" til en viss grad men at GM lurte AE (Legokatts teori)?
Jeg forsto ikke helt det du skrev her: "at AE planla at TH ikkje visste,ville d GM prva legge skylden p TH - hvissnnen ringte tebake?" Kan du forklare hva du tenkte p?
Citera
2020-12-13, 00:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Hvordan har AE og GM kommunisert i forkant? Digitalt eller ved fysiske mter? Hvis TH er veldig kontrollerende, turde de ha utstrakt kontakt med hverandre? Politiet burde kanskje kunne finne digitale spor av kontakt.
Takk for et saklig innlegg
Man skal ikke utelukke at GM ligger i kontaktlisten p AEH's telefon

Men med tanke p hvor godt planlagt dette plottet virker har de garantert ikke kommunisert digitalt ihht planleggingen av plottet. De m derfor ha kommunisert dette gjennom fysiske mter.

Vi vet at TH var mye p jobb og at AEH var mye hjemme. Det kan vre interessant kartlegge hvilke personer som hadde vrt p besk i S4 siste ret fr forsvinningen / i tiden rett fr forsvinningen
Citera
2020-12-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Men med tanke p hvor godt planlagt dette plottet virker har de garantert ikke kommunisert digitalt ihht planleggingen av plottet. De m derfor ha kommunisert dette gjennom fysiske mter.

Vi vet at TH var mye p jobb og at AEH var mye hjemme. Det kan vre interessant kartlegge hvilke personer som hadde vrt p besk i S4 siste ret fr forsvinningen / i tiden rett fr forsvinningen
Ja, og kanskje ogs kartlegge om AE hadde nye rutiner angende ting hun var med p og steder hun beskte og eventuelt nye venner og nye bekjente (i tilfelle hun hadde mter med en slik person andre steder enn hjemme).
Citera
2020-12-13, 00:12
Medlem
Citat:
Tenkte du her p et scenario der GM og AE "samarbeidet" til en viss grad men at GM lurte AE (Legokatts teori)?
Jeg forsto ikke helt det du skrev her: "at AE planla at TH ikkje visste,ville d GM prva legge skylden p TH - hvissnnen ringte tebake?" Kan du forklare hva du tenkte p?
Beklage,eg berre kdda med deg.Skylde p Hansa.MEN...eg trur for vera seris at me ikkje kan vera sikre p at AE ringte.Sjlv om det var hennes mobiltelefon.
Citera
2020-12-13, 00:13
Medlem
Citat:
Jeg har ikke nektet svare. Jeg skrev p PM til deg at om du poster det her i diskusjonen s skal du f svar.
Igjen har du diktet opp ting om meg. Det fetade er ikke sant.

1.Hvorfor nsker noen lede diskusjonen over til PM?
2. Hvorfor kan man ikke diskutere pent i trden?
3. Hvorfor holder man viktig informasjon utenfor trden?
LH07 stod for rets forsnakkelse, da han han fredag morgen rpet at eks-svogeren er kryptoekspert.
"Mistenker du ekssvoger fordi han er kryptoekspert". (Innlegg 57566)

Jeg svarte p dette: "Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen",(innlegg 57568).
Ingen andre har kommentert LH07s forsnakkelse. Her har alts en gruppering hatt kjennskap til eks-svogerens kryptokunnskaper, dette har garantert vrt samtalemne i denne grupperingen. Mye tyder p at man har blitt enige om holde dette faktumet skjult for andre brukere, som er utenfor denne grupperingen.

S gr det ikke lange tida , fr det glipper litt for AmundRa, i innlegg 57615:
"Jeg har tenkt p utsagnet fra TH, nr han skal forklare hvorfor hun ble lei seg p det foreningsmtet. Hun var lei seg fordi hun hadde tenkt slutte i foreningen, sier han, barna bekrefter ogs at hun ville slutte. Men dette er jo en forening som mange ville vre glad for slutte i...Familien burde jo vre GLAD for at hun sluttet"
Slik jeg tolker dette, hres ikke dette ut som en vanlig husmorforening. Utsagnet leder tankene til en religis menighet,
som kanskje er litt aparte. Hvorfor skulle familien ellers vre glad for at AEH skulle slutte? Og da kan man jo stille sprsmlstegn ved hvorfor det var s viktig anonymisere vitnene i denne foreningen? Var dette for beskytte vitnene, eller var det en redsel for at det kunne bli kjent at AEH tilhrte for eksempel Jehovas vitner, eller sekta til pastor Hanevold? Og dette med en religis forening, ble vel luftet tidlig i trden.
Eller kan det vre foreningen Anonyme Alkoholikere, De Norske Lenker eller lignende hjelpeorganisasjoner? Hvis familien var glad for at hun skulle slutte i en av de sistnevnte organisasjonene, m det i s fall ha vrt fordi AEH var i stand til st p egne bein.
Men dette er alts opplysninger som skal holdes innenfor en viss gruppering, og vi skjnner jo rsaken til dette hemmeligholdet.
Edit: Ser n at Havhest har kommentert rets forsnakkelse.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-13 kl. 00:17.
Citera
2020-12-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ja, og kanskje ogs kartlegge om AE hadde nye rutiner angende ting hun var med p og steder hun beskte og eventuelt nye venner og nye bekjente (i tilfelle hun hadde mter med en slik person andre steder enn hjemme).

Politiet har selvsagt kartlagt dette for lenge siden.
Citera
2020-12-13, 00:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Godt poeng
Det br holdes pent at mtene skulle holdes hemmelig et annet sted. Det kan eventuelt ha vrt vitner til dette / at noen har sett AEH samme med personer (som kan vre GM) og dette ikke har kommet frem enda
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-13 kl. 00:45.
Citera
2020-12-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

GG teorien-kan du i korte trekk fortelja ka den gr ut p?
Citera
2020-12-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Takk for det!
Jeg har et godt rd til deg ogs: Politiet er ikke bare tullebukker, s nr de slipper informasjon s br du lese den og la det synke inn, og tenke fr du begynner siterere deg selv p spammevis for vanne ut trden. Det faktum at du kategorisk utelukker THs skyld, gjr at du neppe fr tilgang p ubekreftet med konkret informasjon som passer hnd i hanske med politiets avslringer. Du er god til finne linker, men evner ikke se at TH kan vre annet enn uskyldig. Da gjr du deg selv irrelevant.

Det fetade i ditt inlgg...
Varfr passar en del konkret information som hand i handske med polisens avsljanden?
Jo, fr att nr polisen avsljar ngot inom ramen fr den egna modellen /hypotesen, letar
ni efter sdant som kan passa in. Det lr ni hitta, i ett virrvarr av hndelser och antaganden.
Funnes en annan modell, hade ni hittat passande inslag fr den ocks.

Mjligen har polisen faktiskt en modell som avtecknat sig efter mnga turer.
Sedan hjlps ni t att fylla i och ut den. ven polisen letar aktivt efter bekrftelse till sin
modell, s att den tycks fungera ..och hittar sannolikt en hel del, i alla fall till en brjan,
tills det sorteras bort en del och annat kvarstannar som obestridliga fakta.
Det r inte fel alls ... men jag tycker i likhet med Z-z-z och fler hr, att skapande
av andra modeller tycks frbignget eller avstngt.

Vi har nstan bara haft med modell TH=GM att gra. Bara att skriva TH=GM knns ont och elakt
fr mig, d jag varken vet eller tror p det.

Teori 2: Kidnapping= verklig, har vi inte sett en riktig modell av n.

Teori 3: RU. Allt vi vet om honom, hur passar han in i mnstret? Vad gjorde han p morgonen 31 okt -18? Vilka knner han? Har hans skor kontrollerats och om de ger fotspr p olika slags underlag? Har han ngon gng yttrat sig om AEH, vad sa han? Ingen modell dr heller.

Teori 4: VE. Vad gjorde han timme fr timme 31 okt -18 och 1 nov-18? Vilka ringde han till,
vilka ringde honom? Har han raderat ngot samtal? Kollat hans garderob, frgat hans fru angende Sprox-skor, storlek? Vad pratade han om kvllen fre 31 okt? Verkade han konstig till mods?

Teori 5. Barnen! Den frsvunna kta maken hos en av dttrarna! Vad sa Br.. innan han kte i hast till sitt hemland? Hur har dottern/ makan kommenterat hans pltsliga avfrd?
Har ngot av barnen visat illvilja mot sin mamma?
Eller tecken p att vilja rdda henne frn pappan? Vad exakt gjorde barnen dagarna fre, under och efter AEH:s frsvinnande?

Teori 6,7,8 ... Hantverkarna som arbetat hos Hagens ... Vi har inte ftt redovisning kring dem.
Fiskarna.
Olika mystiska mn. Vem kan vara vem?
s -hndelsen d tv vittnen oberoende av varandra tyckt sig se AEH vid nstan exakt samma tidpunkt
och beskrivit liknande intryck.
Svgern.
Hittills oknda personer i Hagens omgivning!
Hundvalpen! Har GM hanterat den? Fanns spr av GM i hundens pls?
Senast redigerad av Moschata 2020-12-13 kl. 00:22.
Citera
2020-12-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
1.Hvorfor nsker noen lede diskusjonen over til PM?
2. Hvorfor kan man ikke diskutere pent i trden?
3. Hvorfor holder man viktig informasjon utenfor trden?
LH07 stod for rets forsnakkelse, da han han fredag morgen rpet at eks-svogeren er kryptoekspert.
"Mistenker du ekssvoger fordi han er kryptoekspert". (Innlegg 57566)

Jeg svarte p dette: "Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen",(innlegg 57568).
Ingen andre har kommentert LH07s forsnakkelse. Her har alts en gruppering hatt kjennskap til eks-svogerens kryptokunnskaper, dette har garantert vrt samtalemne i denne grupperingen. Mye tyder p at man har blitt enige om holde dette faktumet skjult for andre brukere, som er utenfor denne grupperingen.

S gr det ikke lange tida , fr det glipper litt for AmundRa, i innlegg 57615:
"Jeg har tenkt p utsagnet fra TH, nr han skal forklare hvorfor hun ble lei seg p det foreningsmtet. Hun var lei seg fordi hun hadde tenkt slutte i foreningen, sier han, barna bekrefter ogs at hun ville slutte. Men dette er jo en forening som mange ville vre glad for slutte i...Familien burde jo vre GLAD for at hun sluttet"
Slik jeg tolker dette, hres ikke dette ut som en vanlig husmorforening. Utsagnet leder tankene til en religis menighet,
som kanskje er litt aparte. Hvorfor skulle familien ellers vre glad for at AEH skulle slutte? Og da kan man jo stille sprsmlstegn ved hvorfor det var s viktig anonymisere vitnene i denne foreningen? Var dette for beskytte vitnene, eller var det en redsel for at det kunne bli kjent at AEH tilhrte for eksempel Jehovas vitner, eller sekta til pastor Hanevold? Og dette med en religis forening, ble vel luftet tidlig i trden.
Eller kan det vre foreningen Anonyme Alkoholikere, De Norske Lenker eller lignende hjelpeorganisasjoner? Hvis familien var glad for at hun skulle slutte i en av de sistnevnte organisasjonene, m det i s fall ha vrt fordi AEH var i stand til st p egne bein.
Men dette er alts opplysninger som skal holdes innenfor en viss gruppering, og vi skjnner jo rsaken til dette hemmeligholdet.
Edit: Ser n at Havhest har kommentert rets forsnakkelse.
Jeg er enig med deg. Jeg spurte Fenvatnet i et innlegg her i diskusjonen om hen kunne liste opp det som hen mener at er "THs lgner", men hen valgte svare p sprsmlet p PM. Derfor skrev jeg PM tilbake der jeg skrev at hen skulle f svar fra meg dersom hen postet det samme i diskusjonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in