2020-12-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kjenner ikke til om Jayce har kalt dette beslaget inkriminerende, s det du spr om der kan jeg ikke svare p.

Jeg vet ikke hvilke forbindelser TH eventuelt har til lokale kriminelle nettverk, eller hva som er rsaken til at han har spart p visse utklipp om uoppklarte mord.

Artiklene er ikke tatt vare p etter forsvinningen fordi det er gamle avisartikler fra papirutgaver datert lenge fr 31.10.18.

Iflg opplysninger som ikke kan kildehenvises s stammer noen av funnene fra hemmelig ransaking i perioden fr TH ble siktet og resten av artiklene ble funnet etter varetektsfengsling. I tillegg til de to lokale sakene er det andre drapssaker blant materialet.
Fetad: Takk for informasjon!
Jeg var ikke klar over at de foretok hemmelige ransakelser under den hemmelige etterforskningen som pgikk f.o.m. sommeren 2019. Det er beskrevet i denne tv2-artikkelen:
(28.04.2020) "Politiet begynte allerede i fjor sommer en hemmelig etterforskning av Tom Hagen."

"Etterforskningen innebar blant annet hemmelige ransakelser og avlytting av ekteparets hjem p Lrenskog, det skriver VG.
Iflge avisen gikk etterforskningsledelsen med rdgiving og bistand fra Riksadvokaten til retten og fikk tillatelse til starte hemmelig etterforskning.
Avlyttet fra morgen til kveld.
Politiet tok seg inn i huset til Tom Hagen i skjul og installerte avlyttingsutstyr. I mnedsvis hadde politiet full kontroll p alt Hagen sa da han var hjemme i boligen i Sloraveien."

https://www.tv2.no/a/11408018/
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-19 kl. 23:01.
Citera
2020-12-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det er en skandale rett og slett. Kanskje den strste politiskandalen vi har vrt vitne til.

Og s har vi han tpelige Milli da som lager fljetong av den gjentatte luskinga si rundt Sloraveien.Blir flau av hre p han. Tenk at fr utbetalt lnn for en slik unytting ting drive med .

Men likevel s leser du hva han skriver fordi du ikke klarer la vr, snakk om dobbelmoral.
Citera
2020-12-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du tnker att TH r lite korkad s att han behver inspiration frn avisartiklar? Att han har problem med att tnka sjlv?
Mordere er korkade, pluss at de er mordere.
Noen bruker google, andre kan muligvis bruke avisartikler.
Gennem indsigt i retsdokumenter har TV 2 tidligere beskrevet, at det indgr i politiets beviser, at Thomas Gotthard efter 26. oktober 2020, hvor Maria From Jakobsen forsvandt, har foretaget en rkke mistnkelige sgninger p internettet.
Sgningerne har relation til havdybde, olietnder, selvmord, forsvinden og rensemidler ligesom politiet har fundet tsende kemikalier i ikke ubetydelige mngder hos sogneprsten.
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-12...-draebe-hustru
Mange mordere og massemordere hadde blitt tart fr, hadde man vrt pn mtp google og bestillinger.
Citera
2020-12-19, 22:59
Medlem
Citat:
Jeg kjenner ikke til om Jayce har kalt dette beslaget inkriminerende, s det du spr om der kan jeg ikke svare p.

Iflg opplysninger som ikke kan kildehenvises s stammer noen av funnene fra hemmelig ransaking i perioden fr TH ble siktet og resten av artiklene ble funnet etter varetektsfengsling. I tillegg til de to lokale sakene er det andre drapssaker blant materialet.
Men er det klipp av den saken i nabolaget hans? I s fall veldig lite Inkrimnerende imo. Er det klipp av andre, for eksempel utenlandske kidnappinger, s er det interessant. Du kan sikkert ikke svaret, men jeg stiller sprsmlet hyt.
Citera
2020-12-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Takk for informasjon!
Jeg var ikke klar over at de foretok ransakelser under den hemmelige etterforskningen som pgikk f.o.m. sommeren 2019. Det er beskrevet i denne tv2-artikkelen:
(28.04.2020)
Husker du ikke datter skrev om dette i kronikken sin?

Trodde en som deg husket det ; )
Citera
2020-12-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

TT er ikke s opptatt av detaljer og fakta. Det er helt andre ting som str i fokus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Har du link til en artikkel der det fremgr at datteren skrev om ransakelser i S4 i den perioden?

Tenker du p det publiserte brevet som datteren skrev? P det tidspunktet da datteren skrev det brevet, var det vel ikke offentlig kjent at TH ble hemmelig etterforsket (hvis jeg husker rett)?
Datteren omtalte i det brevet den frivillige telefonavlyttingen bl.a.

Allerede i oktober 2019 skal det ha tilspisset seg s mye at Hagens yngste datter skrev et brev til Riksadvokaten.
https://www.dagbladet.no/nyheter/hag...hjelp/72548199

PUBLISERT 28.04.2020, OPPDATERT 28.04.2020. Politiet har etterforsket Tom Hagen i hemmelighet siden i fjor sommer.

Det ser ut til at informasjon om at TH ble hemmelig etterforsket og informasjon om at S4 ble hemmelig ransaket ble kjent for publikum lang tid etter at datteren skrev det brevet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-19 kl. 23:18.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Jeg vet ikke hvilke forbindelser TH eventuelt har til lokale kriminelle nettverk, eller hva som er rsaken til at han har spart p visse utklipp om uoppklarte mord.

Artiklene er ikke tatt vare p etter forsvinningen fordi det er gamle avisartikler fra papirutgaver datert lenge fr 31.10.18.

Varken du eller politiet kan "kllhnvisa" till att TH r drpsman. Varfr kan ni inte det? Om man ska anklaga en mnniska fr mord - vilket inte r en liten sak - s borde man vl se till att man har bra bevis som tl att bli synade i fullt dagsljus?
Senast redigerad av ReedMe 2020-12-19 kl. 23:15.
Citera
2020-12-19, 23:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Mordere er korkade, pluss at de er mordere.
Noen bruker google, andre kan muligvis bruke avisartikler.
Gennem indsigt i retsdokumenter har TV 2 tidligere beskrevet, at det indgr i politiets beviser, at Thomas Gotthard efter 26. oktober 2020, hvor Maria From Jakobsen forsvandt, har foretaget en rkke mistnkelige sgninger p internettet.
Sgningerne har relation til havdybde, olietnder, selvmord, forsvinden og rensemidler ligesom politiet har fundet tsende kemikalier i ikke ubetydelige mngder hos sogneprsten.
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-12...-draebe-hustru
Mange mordere og massemordere hadde blitt tart fr, hadde man vrt pn mtp google og bestillinger.
Jag har fljt mnga mordfall i mina dagar. Med din logik gr det mig till en mrdare.
Citera
2020-12-19, 23:07
Medlem
Citat:

Jeg har tidligere opplyst om hvorfor jeg tror TH har hatt avisene. TH kan, i samarbeid med fx Brodwal* og eksredaktren bosatt i Drbak, ha kartlagt tidligere drap med tanke p finne trder som kan lede til forsvinningssaken. Da er det vel ikke unaturlig se nrmere p drapet p gatekjkkeneieren p Skrer og den gamle dama p Hybrten. Det er naturlig at man sker finne en fellesnevner for disse drapene. De har kanskje indikasjoner p at disse personene har tilknytning til et felles milj.
Tror du det er vanskelig for ex-redaktren framskaffe aviser fra 2006?
Og hvis den eldste avisen har ligget i huset siden 2006, s kan jo faktisk TH ha koblet drapet p gatekjkkenet til en hendelse hvor en ung mann skte tilflukt i S4. Skjedde ikke den hendelsen i 2005? Det kan faktisk vre at TH allerede i 2006 kobla drapet til hendelsen i 2005.
Citera
2020-12-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har tidligere opplyst om hvorfor jeg tror TH har hatt avisene. TH kan, i samarbeid med fx Brodwal* og eksredaktren bosatt i Drbak, ha kartlagt tidligere drap med tanke p finne trder som kan lede til forsvinningssaken. Da er det vel ikke unaturlig se nrmere p drapet p gatekjkkeneieren p Skrer og den gamle dama p Hybrten. Det er naturlig at man sker finne en fellesnevner for disse drapene. De har kanskje indikasjoner p at disse personene har tilknytning til et felles milj.
Tror du det er vanskelig for ex-redaktren framskaffe aviser fra 2006?
Og hvis den eldste avisen har ligget i huset siden 2006, s kan jo faktisk TH ha koblet drapet p gatekjkkenet til en hendelse hvor en ung mann skte tilflukt i S4. Skjedde ikke den hendelsen i 2005? Det kan faktisk vre at TH allerede i 2006 kobla drapet til hendelsen i 2005.

Det har ikke kommet fram noe sted at TH har etterforskert verken noen lokale drap eller i england s poenget ditt er lik null.
Citera
2020-12-19, 23:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TT er ikke s opptatt av detaljer og fakta. Det er helt andre ting som str i fokus.
Och norske politiet r inte opptatt av bevis. Det borde dom vara om dom ska komma nnstans med det hr fallet. Varfr dslar dom arbetstimmar och energi p skitsaker? Vill dom inte lsa det hr fallet? Man brjar ju undra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in