Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Anledningen till nskan om en tilstelsesdom r ltt att se, en mycket stark nskan att separera vapenfallet och mordet p sin fru...
Ser den. Han har domstolen i sin hule hnd og slipper politiforklaring. Dommer vil sikkert ikke stille kritiske sprsml om vpnene ved tilstelsessak. Han tenkte jo levere de inn, men s kom drapet i veien.
Citera
2020-12-21, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
Til sitatet du siterer, Kornblomst:

AEH har fortalt til noen i sin svigerfamilie at TH har truet med pistol ved inngelse av sreie.

Jeg ble bare avfeid kraftig s slettet innlegget.
Sist skrev jeg ikke hvem hun hadde sagt det til. N gjr jeg det.

Vanligdame postet dette 5. mai 2020. Innlegg #22198. Ogs tidligere har negativ info om TH blitt avfeid i trden. Jeg tror Vanligdame forteller sannheten, og at pistolepisoden vil bli bekreftet senere.

I alle tilfelle, siktelsen som bekrefter at TH hadde ulovlig hndvpen hjemme, gjr pistol-mot-hodet tvangsunderskriving av ektepakt mer sannsynlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
I min barndom leste vi Hardy-guttene og Nancy Drew. Vi syntes dette var fryktelig spennende! I dag ville vi ha ledd av de enkle lsningene, Noen sverger fortsatt til banale og enkle lsninger p vr tids kriminalsaker. "The husband did it!" De insisterer p de forlengst har "lst" forsvinningssaken. De ligger milevis foran politiet, som strever med oppklare saken. Selvsagt er ofte den mannlige parneren skyldige, men det er ogs eksempler p at han er uskyldig. P bagrunn av at politiet fant aviser som omtalte drapssaker, hviskes det i krokene om at TH kan vre seriemorder! Man er skremt over funnet, og det hele oppfattes som nifst! P toppen av det hele, jobbes det intenst med etablere flgende som trdsannhet:
AEH fikk retta en pistol mot hodet, dette for true henne til underskrive ektepakten.
Fra fr av har det blitt en trdsannhet, at AEH mtte betale bde husleie og strm i S4.
Noen har tatt en kjent brukers oppfordring veldig bokstavelig, sitert etter hukommelsen: Her kan man slenge ut hva man vil!

Hvor er det det hviskes i krokene om at TH kan vre seriemorder? P PM'en din?

S lenge vi ikke vet noenting om omstendighetene rundt funnet av gamle avisartikler om ulste drapssaker, s er det noen mulige scenarier som ikke kan utelukkes.

Om avisutklippene ble funnet samlet, i suvernir-seriemorder-style, vil etterforskningen bli ndt til granske ogs denne muligheten, at TH kan ha vrt involvert i flere drap.

S lenge TH nekter g i avhr og nekter forklare seg om diverse funn politiet har gjort, slik som disse avisutklippene, s vil det selvflgelig vre folk som spekulerer over mulige forklaringer.

TH kan bidra til stoppe slike spekulasjoner selv, ved forklare seg til politiet.
Citera
2020-12-21, 02:31
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har du tittat p de hr videorna. De handlar om den rde BMW:n i s.

Lnk

https://www.tv2.no/a/11499053/

https://www.tv2.no/a/11513128/

Man skal aldri undervurdere eldre damer! Det at ingen har meldt seg av disse 3 i bilen,gjr denne observasjonen bare mer troverdig synes jeg.
Tenker det gikk prestisje i politiets hypoteser kanskje. Bilen var kanskje p vei til Sverige, og med svenske skilter.
Citera
2020-12-21, 02:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ser den. Han har domstolen i sin hule hnd og slipper politiforklaring. Dommer vil sikkert ikke stille kritiske sprsml om vpnene ved tilstelsessak. Han tenkte jo levere de inn, men s kom drapet i veien.

detta r SH`s hopp, fr om denna siktelsen blir en del av mordfallet s krvs det mycket mindre fr att bli dmd...
detta visar en man med en potential, en som har en ohlsosam attityd gentemot vapen och ser detta som normalt..
frklaringen p patronerna frstrker bilden av denna psykoman som tycker att polisens ljudinspelare frndrar vad han sger med mycket mer....
Senast redigerad av Notteliten 2020-12-21 kl. 02:35.
Citera
2020-12-21, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er umulig misforst nr vpnene ble beslaglagt. Det var i november 2018.
"Politiet har n tatt ut enda en siktelse mot 70-ringen i forbindelse med ransaking i Sloraveien 4 i november 2018. Politiet skal ha funnet flgende i huset:

To plomberte pistoler av typen Astra
En rusten Husqvarna-pistol fra 2. verdenskrig
En Smith & Wesson-pistol
En skarpladd hagle
Flere haglpatroner og 9 millimeter-patroner
https://www.nrk.no/norge/ny-siktelse...edium=referral

Haglen var p soverommet den siste dagen AE var der. Etter det var han p hotell og hadde ikke tilgang til huset. Han satt det ikke der i november
Citera
2020-12-21, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Haglen var p soverommet den siste dagen AE var der. Etter det var han p hotell og hadde ikke tilgang til huset. Han satt det ikke der i november

Det stemmer. Om det skarpladde haglegevret ble beslaglagt i november 2018. Slik som beskrevet i artikkelen.

Jeg tror ikke det er en sjanse i havet for at SH vil lykkes med sitt utspill i NRK om en tilstelsesdom.

En siktelse for ulovlige vpen sammen med siktelse(r) for grove drapstrusler mot konkret(e) person(er), vil jeg tro faller utenfor strafferammen som pner for tilstelsesdommer.
Citera
2020-12-21, 03:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det stemmer. Om det skarpladde haglegevret ble beslaglagt i november 2018. Slik som beskrevet i artikkelen.

Jeg tror ikke det er en sjanse i havet for at SH vil lykkes med sitt utspill i NRK om en tilstelsesdom.

En siktelse for ulovlige vpen sammen med siktelse(r) for grove drapstrusler mot konkret(e) person(er), vil jeg tro faller utenfor strafferammen som pner for tilstelsesdommer.

<Det er bare en uforbeholden tilstelse som gir krav p strafferabatt>
https://jusleksikon.no/wiki/Tilst%C3%A5elsesrabatt

annars ser jag inte att detta r en sdan typ av fall, detta p grund av bde allvar och vergripande anklagelser men ocks den tydliga vilseledandet av eterforskning...
detta r mest ett bedrgeri men ocks ett tecken p att separera renden fr att gra det mildrande ...
Citera
2020-12-21, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Nei. Vedkommende kan ha blitt forespeilet han var med p noe annet. Du kan skrive resten av historien🥸
Din teori hll inte. TH har alibi fr hela dagen p jobbet, satt i mte med V.
Citera
2020-12-21, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Men hvordan kobler flere brukere disse vpnene til forsvinningen? Hva er sensjasjonelt med funnet, bortsett fra at TH ikke hadde oppbevart vpen og ammunisjon forskriftsmessig, og at han mangla lisens?(er) Politiet har forlengst sjekka ut om disse vpnene har vrt i bruk, og om nr de ble plomberte.
Det har vrt flere aksjoner, hvor folk kan innlevere ulovlige vpen. Til tross for dette, vet man at det fortsatt oppbevares store mengder ulovlige vpen hjemme hos folk, kanskje spesielt p bygda. Og jeg vil tro at mange ikke bruker mange tusen kroner p godkjente vpenskap til ulovlige vpen.

Nei jeg tror ikke det er brukt vpen mot AE i huset. Og i tilfelle er det ikke lagt tilbake i kisten p soverommet. Men at han hadde ulovlig vpen og ladd hagle p soverommet og ikke i skapet fr meg til tenke p risiko med barn. Og det tegner ikke noe bra bilde at han har s lett omgang med vpen. N har vi hrt at han har truet folk, skriver om drepe folk langsomt, vi har hrt en gammel historie om ektepakten og vpen, har ulovlig vpen, har ladd hagle liggende. Og sprsmlet om hvilket vpen han skyter med p trening. Da begynner det bli mer enn nok. Da begynner jeg tvile p det jeg ikke trodde p. Ektepakt og vpen. Og i begynnelsen tenkte jeg at true med drepe var overdrevet og fyllerr. Han virker ikke helt god, ikke helt i vater
Citera
2020-12-21, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Vet ikke konkret hva det er du mener her som var Hagens ord/forklaring. Jeg referer til mange av hans venners uttalelser og beskrivelser av han.
Om Tom er hovedskyldig, s er det merkelig at han ikke fjernet den ladde hagla p soverommet -fr politiet kom til huset 1st. gang? Hva var strategien om han er skyldig?
Liksom vre overbevist at politiet skulle se p han som et stort offer, som selvflgelig mtte f forstelse for ha hagla klar ogs fr han ble sendt p hotell
-En normalisering av vpenbruk i hjemmet kanskje i mange uker/mnd? Amerikanske tilstander, kun fordi han har s stor formue liksom?
Trodde aldri politiet ville bruke det imot han? (enda han visste han var skyldig, og redd for avslring) underlig!
Eller han er uskyldig og det er sannheten det han sa om at han hadde flt seg overvket i lang tid p eiendommen, og dermed regnet med at politiet helt sikkert ville tro p han ang. hagla som sikkerhet?
Hvor mange mordere setter fra seg en skarpladet hagle, da alt annet var s detaljert planlagt?
Ekteparet hadde besk og forhandlet med en fra sikkerhetsfirma verisure, kun dager fr.
S endelig hadde han ftt ut fingern da.
Om Tom er uskyldig, s er det helt ufattelig at han ikke har uttalt hvilken blemme det var somle med innstallering av sikkerhetskameraer.
En normal uskyldig person ville vel aldri tilgitt seg selv p det.

Hans ord betyr at han sa den sto ved sengen fordi han ville beskytte seg. Det som Holden sa er det budskapet TH ville f ut om hvorfor.

Tror aldri TH har skutt henne med hagle i huset. Men faktum at det var ladd p hans soverom var ille sammen med trusler og notater og ulovlig vpen. For da han sist sov der, s sov hun i huset ogs. Kidnappingen hadde ikke skjedd. AE fikk visst alarmselgere p dren, men hun ble tatt fr de fikk gjort noe.
Citera
2020-12-21, 04:09
Medlem
Citat:
Vet ikke konkret hva det er du mener her som var Hagens ord/forklaring. Jeg referer til mange av hans venners uttalelser og beskrivelser av han.
Om Tom er hovedskyldig, s er det merkelig at han ikke fjernet den ladde hagla p soverommet -fr politiet kom til huset 1st. gang? Hva var strategien om han er skyldig?
Liksom vre overbevist at politiet skulle se p han som et stort offer, som selvflgelig mtte f forstelse for ha hagla klar ogs fr han ble sendt p hotell
-En normalisering av vpenbruk i hjemmet kanskje i mange uker/mnd? Amerikanske tilstander, kun fordi han har s stor formue liksom?
Trodde aldri politiet ville bruke det imot han? (enda han visste han var skyldig, og redd for avslring) underlig!
Eller han er uskyldig og det er sannheten det han sa om at han hadde flt seg overvket i lang tid p eiendommen, og dermed regnet med at politiet helt sikkert ville tro p han ang. hagla som sikkerhet?
Hvor mange mordere setter fra seg en skarpladet hagle, da alt annet var s detaljert planlagt?
Ekteparet hadde besk og forhandlet med en fra sikkerhetsfirma verisure, kun dager fr.
S endelig hadde han ftt ut fingern da.
Om Tom er uskyldig, s er det helt ufattelig at han ikke har uttalt hvilken blemme det var somle med innstallering av sikkerhetskameraer.
En normal uskyldig person ville vel aldri tilgitt seg selv p det.

Hans ord betyr at han sa den sto ved sengen fordi han ville beskytte seg. Det som Holden sa er det budskapet TH ville f ut om hvorfor.

Tror aldri TH har skutt henne med hagle i huset. Men faktum at det var ladd p hans soverom var ille sammen med trusler og notater og ulovlig vpen. For da han sist sov der, s sov hun i huset ogs. Kidnappingen hadde ikke skjedd. AE fikk visst alarmselgere p dren, men hun ble tatt fr de fikk gjort noe.

Jeg tror hun ble drept p en mte som ville gi lite blodsl. Gulvet er fliselagt og vanskelig f gullende rent. Uheldigvis skjedde det noe i trappen og de fikk heller ikke alt vekk.
Senast redigerad av Mattagg 2020-12-21 kl. 04:26.
Citera
2020-12-21, 06:45
Medlem
Citat:
Man skal aldri undervurdere eldre damer! Det at ingen har meldt seg av disse 3 i bilen,gjr denne observasjonen bare mer troverdig synes jeg.
Tenker det gikk prestisje i politiets hypoteser kanskje. Bilen var kanskje p vei til Sverige, og med svenske skilter.

Den tredje personen i BMW skulle ha varit Anne-Elisabeth. A-E er nok drapt. So de andre to er sjfr og passagerare fram.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in