Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Kan hon ha försökt blåsa honom på halva huset? Därav hans oreglerade ilska? Detta brott verkar inte handla om svartsjuka utan om pengar.
Jaha... du är igång som vanligt
Det här handlar inte om något hus. Det är en man som är sjukligt svartsjuk och när han inte får läsa hennes sms så skjuter han henne. Hon tänker lämna honom och det kan han inte hantera.
När män mördar sina fruar/sambos/ex så handlar det om svartsjuka, makt och kontroll.
Läs en artikel så ser du att svartsjukan har varit uppe flera gånger.
Publicerad 22 dec 2020
Mordet föranleddes av ett gräl mellan de vuxna. I domen står:
”Grälet handlade i huvudsak om att Magnus ville se vem Tanja skrev med på sin telefon. Det avslutades med att Magnus sade 'du kommer att ångra dig, var så säker'. Han gick sedan upp till övervåningen och hämtade mordvapnet, ett hagelgevär.”
”Han gick sedan ned med vapnet (...) Grälet fortsatte. När Tanja bad (dottern) ringa 112 reste sig Magnus från sängen i vardagsrummet, gick fram och sköt avsiktligen Tanja framifrån med två skott i magen. Gärningen utgör mord.”
https://www.expressen.se/nyheter/kri...eksforklaring/
Mannen döms till livstids fängelse för mordet i Färila – åklagaren: "Finns inga förmildrande omständigheter"
Publicerad 22 dec 2020
Mannen har tagit medicin mot koncentrationssvårigheter, förmodad adhd, och hade gjort uppehåll i medicineringen några månader innan han tog sin medicin igen den 29 juli. Läkemedlen har varit en källa till konflikt mellan honom och kvinnan, liksom hans svartsjuka och kontrollerande beteende. Men våldsamheten tycks ha kommit som en blixt från en klar sommarhimmel.
https://www.helahalsingland.se/artik...omstandigheter
Vi lär få läsa domen snart i sen helhet som vanligt.
Synd inte fupen har kommit upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
rheingold
Jag har under min uppväxt bott "granne" med GM som bott några hundra meter bort, utan att känna honom allt för väl. Stött på honom någon gång ibland i olika sammanhang... En ganska tystlåten, lugn, nästan lite sävlig/eljest man, men efter vad jag förstått och själv sett med ett dåligt ölsinne.
Han har vad jag förstår haft flertalet turbulenta förhållanden genom åren, han har en dotter med en annan kvinna än BO som väll måste vara i tonåren nu.
GM greps vad jag har hört hemma hos sin bror igår kväll, efter att de själva ringt polis och meddelat vad som hänt. Brodern har väl historiskt varit den av de två som varit "bråkstaken" och har ett par vändor på kåken... brodern bor några kilometer bort från där jag bor nu, en hel del blåljus åkte däråt igår kväll, inklusive en insatsbuss.
Upplevde alltid GM som snäll och lite blyg, nu har jag inte träffat honom på säkert tio år..
Flera turbulenta förhållanden...
Kommentar från facebookgruppen för orten. Han är tydligen känd för sin svartsjuka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stubbrace
"Fanskapets svartsjuka har berövat en annan människas liv och förstört för så många andra. Tänk på de ni svartsjuka jävla vidriga människor som finns där ute på jorden!! Ni äger aldrig en annan människa!!!"