2020-12-24, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Lovat mig själv att inte hänga i sådana här trådar.
Men han är både hypnotiskt fascinerande och outhärdligt tråkig och ointressant på samma gång.

Är han född sådan? Har han en utvecklingsstörning i grunden med psykos på det? Har han pratat diagnos någon gång? Ibland påminner hans tomma uppsyn om den där killen som blev av med sinn familj varpå han blev ”frälst”

Så svårt att placera honom. Utvecklingsstörda brukar ju vara mycket passivare och inte sällan mycket mer socialt hämmade och inte alls sådär sjukt drivna med nya projekt på g. Ser mer någon som gått i barndom (någon lokal demensjukdom) kombinerat med svår adhd.
Jag skulle kunna tänka mig att Herkko lider av svagbegåvning, rätt och slätt. Sedan finns säkert någon slags diagnos i bakgrunden, autism är väl ett standardkort i sådana här sammanhang där det snöas in på saker, men i Herkkos fall (till skillnad från exempelvis Micke Magmys) så är det mer utvecklingsstörning än autism. I Mickes fall är det tvärtom. Micke är inte hundra-hundra i skallen men det som spökar för honom (främst socialt) är hans oförmåga att vara mänsklig. Det är autismens verk.
Citera
2020-12-25, 03:06
Avslutad
Har nog aldrig stött på en kåtare och mer sexfixerad människa. Man kanske borda starta en Swish-insamling till honom sä han kan besöka en bordell och knulla av sig lite?

Har han någon personlig assistent eller liknande? Vet de om vad han sysslar med på nätet?
Citera
2020-12-25, 19:03
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Har nog aldrig stött på en kåtare och mer sexfixerad människa. Man kanske borda starta en Swish-insamling till honom sä han kan besöka en bordell och knulla av sig lite?

Har han någon personlig assistent eller liknande? Vet de om vad han sysslar med på nätet?

Eftersom han är bräkt vet dom uppenbarligen vad han gör. Han är nog mer känd i Trelleborg än i Sverige i övrigt. Finns säkert en speciell Herkko-enhet på kommunen.
Citera
2020-12-26, 23:30
Avslutad
Någon borde kontakta psykvården i Trelleborgs kommun. Snubben måste in på därhuset snarast. Hamnar han på gatan fryser han väl ihjäl inom några veckor. Helt galet att de lämnar honom ensam i total misär i en lägenhet som är värsta pundarkvarten. Han borde väl ha någon sorts kontaktperson från LSS som tittar till honom ibland? Hur överlever han överhuvudtaget? Lagar han mat? Klarar han av att gå till matbutiken på egen hand? Vem tvättar/städar åt honom? Med tanke på hur hans lägenhet ser ut så misstänker jag att den inte städats på flera år.

Såg förresten en bild på hans Instagram på tre dockor som låg i en barnvagn. Han har fått för sig att det är hans och Lisas barn. Tycker mer och mer synd om honom. Praktexempel på att den svenska psykvården har fallerat totalt.
Citera
2020-12-27, 00:55
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Någon borde kontakta psykvården i Trelleborgs kommun. Snubben måste in på därhuset snarast. Hamnar han på gatan fryser han väl ihjäl inom några veckor. Helt galet att de lämnar honom ensam i total misär i en lägenhet som är värsta pundarkvarten. Han borde väl ha någon sorts kontaktperson från LSS som tittar till honom ibland? Hur överlever han överhuvudtaget? Lagar han mat? Klarar han av att gå till matbutiken på egen hand? Vem tvättar/städar åt honom? Med tanke på hur hans lägenhet ser ut så misstänker jag att den inte städats på flera år.

Såg förresten en bild på hans Instagram på tre dockor som låg i en barnvagn. Han har fått för sig att det är hans och Lisas barn. Tycker mer och mer synd om honom. Praktexempel på att den svenska psykvården har fallerat totalt.

Som jag förstår det hela så bor han redan på ett LSS-boende, dock så bor han i en sk. satelitlägenhet alltså utanför själva gruppboendet. Tror knappast att de skickar honom till ett vandrarhem, och om de skulle göra det så tror jag att han får minst en personal med sig. Han kommer att med stor sannolik hamna på ett annat gruppboende där de kommer att ha bättre koll på honom och där de kan göra mer insatser samt att han kommer bo i själv gruppbostaden.

Detta är i och för sig endast mina egna spekulationer. Händer det inte det som jag skrev och att han skulle lämnas vind för våg så är Trelleborgs kommun den sämsta i världen, hade fan varit bättre i Sovjet.
Citera
2020-12-27, 01:32
Medlem
Citat:

Insta? snacka om att ha många järn i elden..
Citera
2020-12-27, 10:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Klumpiga Trelleborg! Hur kan man stressa upp en så uppenbart svag och sjuk person genom att hota om vräkning? Skulle tro att de låter sig provoceras av hans aggressiva skitsnack. Hans gode man borde sköta alla kontakter och tillse att informationen inte sipprar ner till Herkko förrän allt är klart och planerat, in i minsta detalj. Amatörer.
Citera
2020-12-28, 20:03
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Klumpiga Trelleborg! Hur kan man stressa upp en så uppenbart svag och sjuk person genom att hota om vräkning? Skulle tro att de låter sig provoceras av hans aggressiva skitsnack. Hans gode man borde sköta alla kontakter och tillse att informationen inte sipprar ner till Herkko förrän allt är klart och planerat, in i minsta detalj. Amatörer.

Senaste från Herkko:

Citat:
NU FLYTA JAG Till BRYGGARGATAN nr 6 i trelleborg får inge jhälp pärssonalen juger för mig dom lovar först att jhälpa mig seda dra dom sig gur dom bar juger för mig ringt rundt till min kontakt pärsson samt min korator få jhälpa flytning i dag måste flyta i dag vi hörs fickor puss samt TJEJER mammmor barn kvivvor kkubb herkko puss far herkko puss samt mina fruar ficka vänner famijer puss snygga fickor HERKKO far och kkubb herkko puss vi hörs fickor puss

Någon som vet vad som ligger på den gatan ??

EDIT: Tydligen ett LSS boende med personal dygnet runt
Senast redigerad av Internethuliganen 2020-12-28 kl. 20:58.
Citera
2020-12-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Herkko har väl fått sina chanser, han måste få misslyckas och vakna upp i verkligheten, bara då kan han uppenbarligen få "korrekt" hjälp.
Citera
2020-12-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Senaste från Herkko:

Någon som vet vad som ligger på den gatan ??

EDIT: Tydligen ett LSS boende med personal dygnet runt
Om det är 24/7 övervakning (vilket jag verkligen hoppas) så lär det bli slutet för sexskolan.
Citera
2020-12-29, 13:11
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Om det är 24/7 övervakning (vilket jag verkligen hoppas) så lär det bli slutet för sexskolan.

Eller så drar han med några medboende in i Herkkos fantastiska värld, sakta blir boendet
en nordkoreansk enklav med pappa Kim´s ansikte målad på fasaden.

08.00 går flyttlasset 30/12, dags för nästa kapitel....
Citera
2020-12-29, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
08.00 går flyttlasset 30/12, dags för nästa kapitel....
Mängden dårar på internätet har onekligen minskat detta olycksaliga år 2020. Lennart Bladh dog hösten -19. Micke Magmys gick i ide, Simon Öhlund gick i ide, Herkko Siponen blev "bräkt"... Till och med Plåt-Elin uppnådde sitt mål och gick ner i vikt så att hon kunde fetmaopereras och sedan gled utom synhåll (efter en riktig nakenvideo när hon skulle visa operationsärren men visade båda pattarna istället - på Youtube ).

Ja, vi får hoppas att Herkkos nya kapitel blir till glädje för oss alla och inte bara för Trelleborgs kommun. Det börjar bli tunt på stollefronten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in