Citat:
Ursprungligen postat av
Martensite
Någon borde kontakta psykvården i Trelleborgs kommun. Snubben måste in på därhuset snarast. Hamnar han på gatan fryser han väl ihjäl inom några veckor. Helt galet att de lämnar honom ensam i total misär i en lägenhet som är värsta pundarkvarten. Han borde väl ha någon sorts kontaktperson från LSS som tittar till honom ibland? Hur överlever han överhuvudtaget? Lagar han mat? Klarar han av att gå till matbutiken på egen hand? Vem tvättar/städar åt honom? Med tanke på hur hans lägenhet ser ut så misstänker jag att den inte städats på flera år.
Såg förresten en bild på hans Instagram på tre dockor som låg i en barnvagn. Han har fått för sig att det är hans och Lisas barn. Tycker mer och mer synd om honom. Praktexempel på att den svenska psykvården har fallerat totalt.
Som jag förstår det hela så bor han redan på ett LSS-boende, dock så bor han i en sk. satelitlägenhet alltså utanför själva gruppboendet. Tror knappast att de skickar honom till ett vandrarhem, och om de skulle göra det så tror jag att han får minst en personal med sig. Han kommer att med stor sannolik hamna på ett annat gruppboende där de kommer att ha bättre koll på honom och där de kan göra mer insatser samt att han kommer bo i själv gruppbostaden.
Detta är i och för sig endast mina egna spekulationer. Händer det inte det som jag skrev och att han skulle lämnas vind för våg så är Trelleborgs kommun den sämsta i världen, hade fan varit bättre i Sovjet.