2020-12-28, 15:16
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UdoD
Otroligt dubbelmoral av staten, hur mycket tragedier skapar inte alkohol i jämförelse med AAS?

Ingen rättvis jämförelse, eftersom i de flesta fall av vansinnesdåd där man hittad anabolasteroider i förövarens blod har det också funnits alkohol eller andra droger, men för att spä på myten om att anabolasteroider skapar aggressivitet lyfter de bara fram steroiderna i såna fall och det kan vi tacka medierna för.
Citera
2020-12-28, 17:08
Medlem
TalgaVassternichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Eller använda en AI som blockerar aromatiseringen av östrogen, t.ex Arimidex, ännu bättre är att använda Aromasin som eliminerar östrogenet från systemet så det inte finns något att aromatisera.

Fel.
Aromatas är ett enzym som konverterar testosteron till östrogen. Aromasin minskar mängden aromatas vilket resulterar i mindre mängd enzym vilket i sin tur ger lägre östrogen.
Citera
2020-12-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt55
Det är inte olagligt i Sverige: https://www.fass.se/LIF/substance?us...POBUU91SDVERT1
Vad fan gaggar du om? Klart steroider (aas) är olagliga i sverige. Att det existerar som medicin gör det inte mindre olagligt i andra sammanhang. Är benzo inte heller olagligt bara för du kan få det på recept eller? Suck.

TS, steroider är olagliga precis som i sverige i det mesta av europa. Några få ställen, tex England, är det lagligt för personligt bruk (eller avkriminaliserat/inte ett brott, snarare än lagligt..)
Citera
2020-12-29, 14:32
Medlem
Det anses att den som långvarigt brukar anabola steroider har tendenser till att utveckla histrioniska, narcissistiska och antisociala personlighetsdrag. Kostnaderna av sjukvård som eventuellt kan uppstå av biverkningarna ska inte ska drabba skattebetalare.
Om det fanns möjlighet för brukaren av steroider att också ta kostnaderna av sjukvården skulle antagligen lagstiftningen se annorlunda ut.

Som skattebetalare är det inte så kul att vara med att plocka upp notan för vården av sjukdomar som är självförvållade.
Samma sak går såklart att säga om Tobak, Alkohol, Fotboll. Roadracing, Överarbetning etc.

Nåt som heller inte ska undervärderas är att någon som är stark har ett övertag i fysiska konfrontationer, troligtvis vill staten ha övertag i den typen av händelser..
Citera
2020-12-29, 15:04
Medlem
UdoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Ingen rättvis jämförelse, eftersom i de flesta fall av vansinnesdåd där man hittad anabolasteroider i förövarens blod har det också funnits alkohol eller andra droger, men för att spä på myten om att anabolasteroider skapar aggressivitet lyfter de bara fram steroiderna i såna fall och det kan vi tacka medierna för.

Det var just det jag menade
Citera
2020-12-29, 18:11
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UdoD
Det var just det jag menade

Istället för att konstatera att testosteron är vårt livselixir som vi behöver för att fungera optimalt och kunna fortsätta må bra, har de skapat myter om motsatsen istället...
Citera
2020-12-29, 18:16
Medlem
Lite offtopic, men en fråga till er kunniga.
Har flyttat till storbritannien och har tänkt anförskaffa mig testo.
Är det som ni säger, dvs helt lagligt att köpa och inneha för eget bruk?

Vill självklart fråga om hur och om det är så simpelt så att jag bara kan beställa hem det och hur isåfall men det blir alltför offtopic, som jag redan nu är. Vilket jag ber om ursäkt för.

Mvh
Citera
2020-12-31, 19:52
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicoped
Det anses att den som långvarigt brukar anabola steroider har tendenser till att utveckla histrioniska, narcissistiska och antisociala personlighetsdrag. Kostnaderna av sjukvård som eventuellt kan uppstå av biverkningarna ska inte ska drabba skattebetalare.
Om det fanns möjlighet för brukaren av steroider att också ta kostnaderna av sjukvården skulle antagligen lagstiftningen se annorlunda ut.

Som skattebetalare är det inte så kul att vara med att plocka upp notan för vården av sjukdomar som är självförvållade.
Samma sak går såklart att säga om Tobak, Alkohol, Fotboll. Roadracing, Överarbetning etc.

Nåt som heller inte ska undervärderas är att någon som är stark har ett övertag i fysiska konfrontationer, troligtvis vill staten ha övertag i den typen av händelser..

Men skattebetalare ska vara med och betala vården för rökare, missbrukare, alkoholister och fetlagda med medföljande välfärdsjukdomar.
I jämförelse tror jag den genomsnittliga anabolbrukaren kostar samhället mindre av den enkla anledningen att de oftast sköter kroppen, tränar mycket och äter hälsosammare.

Så jag tycker inte det argumentet håller.

Det är fittstimmet som får bestämma som vanligt att allt som bra för män ska förbjudas.

Knark är förbjudet men det knarka mer än någonsin.

Det brukas mer anabola än någonsin och båda marknaderna sköts nu av kriminella och kunden är helt utan säkerhet.

Receptbelägg anabola så att en läkare får hålla koll på dina värden och sen kan man hämta ut riktiga apoteksprodukter tillverkade av riktiga läkemedelsföretag.

Jag skiter i om det skulle bli lite dyrare för det jämnar ut sig med de underdoserade produkter som säljs idag, och leveranser som inte kommer fram.
Citera
2020-12-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Men skattebetalare ska vara med och betala vården för rökare, missbrukare, alkoholister och fetlagda med medföljande välfärdsjukdomar.
I jämförelse tror jag den genomsnittliga anabolbrukaren kostar samhället mindre av den enkla anledningen att de oftast sköter kroppen, tränar mycket och äter hälsosammare.

Så jag tycker inte det argumentet håller.

Det är fittstimmet som får bestämma som vanligt att allt som bra för män ska förbjudas.

Knark är förbjudet men det knarka mer än någonsin.

Det brukas mer anabola än någonsin och båda marknaderna sköts nu av kriminella och kunden är helt utan säkerhet.

Receptbelägg anabola så att en läkare får hålla koll på dina värden och sen kan man hämta ut riktiga apoteksprodukter tillverkade av riktiga läkemedelsföretag.

Jag skiter i om det skulle bli lite dyrare för det jämnar ut sig med de underdoserade produkter som säljs idag, och leveranser som inte kommer fram.

Jag ska försöka förklara hur det ligger till så får vi se hur bra jag lyckas. I sverige skapas lagar och regler för att majoriteten ska kunna leva ett så bra och lyckligt liv som möjligt. Det innebär att vi måste anpassa oss efter den eller dom med den lägsta nivån för att det ska vara säkert att leva i Sverige.
Några exempel: Det finns många som skulle kunna köra 150km/h på motorvägen, men det finns också många som har det svårt att köra 110km/h, alltså måste dom som kan köra fort anpassa sig till dom som inte kan det för att majoriteten ska kunna vistas säker på vägarna, är du med?

Samma med AAS, det finns många som skulle klara att använda anabola utan några större problem, men det finns också många som inte alls klarar av det utan missbrukar preparaten så därför är det inte tillåten för att skydda dessa personer.

Når jag fram här eller verkar detta sätt att tänka främmande för dig?
Citera
2020-12-31, 22:25
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag ska försöka förklara hur det ligger till så får vi se hur bra jag lyckas. I sverige skapas lagar och regler för att majoriteten ska kunna leva ett så bra och lyckligt liv som möjligt. Det innebär att vi måste anpassa oss efter den eller dom med den lägsta nivån för att det ska vara säkert att leva i Sverige.
Några exempel: Det finns många som skulle kunna köra 150km/h på motorvägen, men det finns också många som har det svårt att köra 110km/h, alltså måste dom som kan köra fort anpassa sig till dom som inte kan det för att majoriteten ska kunna vistas säker på vägarna, är du med?

Samma med AAS, det finns många som skulle klara att använda anabola utan några större problem, men det finns också många som inte alls klarar av det utan missbrukar preparaten så därför är det inte tillåten för att skydda dessa personer.

Når jag fram här eller verkar detta sätt att tänka främmande för dig?

Du vet att det är Flashback du skriver på va?

Det var just därför jag vill ha det på recept? Har jag nått fram?
Citera
2020-12-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Du vet att det är Flashback du skriver på va?

Det var just därför jag vill ha det på recept? Har jag nått fram?

Jag förstår faktiskt inte hur du tänker att det ska fungera. Ska alltså en läkare skriva ut steroider på recept? Det sker redan idag för TRT men du menar kanske doser som är högre än så?
Citera
2020-12-31, 23:06
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag förstår faktiskt inte hur du tänker att det ska fungera. Ska alltså en läkare skriva ut steroider på recept? Det sker redan idag för TRT men du menar kanske doser som är högre än så?
Precis så, högre doser efter att läkarundersökning visat att man står pall sas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in