2021-01-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Du pratar goja, antingen begriper du inte bättre eller så tar du reda på fakta, vilket du gör skiter jag fullständigt i.

Hur menar du att jag snackar goja när allt jag säger är:
Jag vill inte betala för skador som uppkommer av steroider?

Förstår du frågeställningen?

Jag skiter i vad brukare av steroider gör med sina kroppar i andra länder där jag inte behöver vara med och betala.
Citera
2021-01-02, 10:59
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicoped
Hur menar du att jag snackar goja när allt jag säger är:
Jag vill inte betala för skador som uppkommer av steroider?

Förstår du frågeställningen?

Jag skiter i vad brukare av steroider gör med sina kroppar i andra länder där jag inte behöver vara med och betala.

Det du säger är att du inte vill betala skatt... Att du pekar på skador uppkomna av steroidmissbruk blir motsägelsefullt eftersom de kostnader du framhåller är otroligt små i förhållande till andra samhällskostnader t.ex. vad en våldtäktsman kostar samhället eller en alkoholist som kör rattfull och orsakar trafikolyckor arbetsplatsolyckor etc. Det finns betydligt viktigare frågor som kostar skattebetalare och samhället väldigt betydande summor om du skulle vara intresserad av det, du kanske kan förklara varför ditt focus hamnat på steroid användare och inget annat?
Citera
2021-01-02, 13:40
Medlem
Citat:
Det du säger är att du inte vill betala skatt... Att du pekar på skador uppkomna av steroidmissbruk blir motsägelsefullt eftersom de kostnader du framhåller är otroligt små i förhållande till andra samhällskostnader t.ex. vad en våldtäktsman kostar samhället eller en alkoholist som kör rattfull och orsakar trafikolyckor arbetsplatsolyckor etc. Det finns betydligt viktigare frågor som kostar skattebetalare och samhället väldigt betydande summor om du skulle vara intresserad av det, du kanske kan förklara varför ditt focus hamnat på steroid användare och inget annat?

Jag vill inte betala för fylleolyckor heller. Dessutom är det också olagligt att köra rattfull just därför att det är farligt!
Jag vill inte betala mer än jag redan gör.
För min del är det rimligt att du gör vad du vill med din kropp. Det är inget som angår mig så länge du tar konsekvenserna av brukandet av steroiderna.

Tycker du på riktigt att det är rimligt att jag och vanliga skattebetalare ska betala när bruket blir skadligt?
Varför vill du att jag ska betala vård av medicinska problem som uppkommer av steroider?

Ta ansvar själv!
Citera
2021-01-02, 16:21
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Jag vill inte betala för fylleolyckor heller. Dessutom är det också olagligt att köra rattfull just därför att det är farligt!
Jag vill inte betala mer än jag redan gör.
För min del är det rimligt att du gör vad du vill med din kropp. Det är inget som angår mig så länge du tar konsekvenserna av brukandet av steroiderna.

Tycker du på riktigt att det är rimligt att jag och vanliga skattebetalare ska betala när bruket blir skadligt?
Varför vill du att jag ska betala vård av medicinska problem som uppkommer av steroider?

Ta ansvar själv!

Du antar att jag använder eller har använt anabola steroider... Sanningen är den att jag aldrig någonsin tagit någon som helst form av steroider, jag har aldrig ens varit i närheten, däremot är jag man och tycker det är ett intressant ämne med väldigt många myter och rena lögner runt, därför tycker jag det är intressant att försöka ta reda på vad som är sant och vilket som är falskt? Ingen man mår heller bra av för låga testosteronnivåer och ändå är ämnet testosteron så stigmatiserat, därför frågar jag dig nu igen om varför din ilska riktad mot anabola steroider och dess användare är så stark?
Citera
2021-01-02, 20:04
Medlem
Citat:
Du antar att jag använder eller har använt anabola steroider... Sanningen är den att jag aldrig någonsin tagit någon som helst form av steroider, jag har aldrig ens varit i närheten, däremot är jag man och tycker det är ett intressant ämne med väldigt många myter och rena lögner runt, därför tycker jag det är intressant att försöka ta reda på vad som är sant och vilket som är falskt? Ingen man mår heller bra av för låga testosteronnivåer och ändå är ämnet testosteron så stigmatiserat, därför frågar jag dig nu igen om varför din ilska riktad mot anabola steroider och dess användare är så stark?

Det är klart att det är intressant med den här typen av problem, det är därför vi är här.

Du påstår saker som inte stämmer.
Aldrig har jag påstått att du brukar steroider. Det är inte det som är det centrala i problemet kring varför det är olagligt att bruka steroider.

För min del är det skitsamma om du är en användare eller inte.
Det väsentliga är det hyckleri som omfamnar den här typen av diskussioner kring legalisering av idag olagliga medel i Sverige.

Sannolikt finns det människor som skulle må bra av teetosteronbehandling.
I Sverige är uppfattningen nästan undantagslöst att de som brukar steroider är missbrukare. I vården finns några grupper som kan få steroider i sin medicinska behandling.
Att kunna få hjälp verkar väldigt svårt eftersom vården verkar väldigt restriktiva. Jag är för dåligt insatt i hur det funkar med behandlingen av patienter med lågt testosteron för att förstå hur det funkar men jag gissar att det är byråkratiskt och smärtsamt stelbent.
Jag tror inte på att man utan medicinsk utbildning ska få hålla på att labba med potenta hormoner när nån annan ska betala eventuella felbehandlingar.
Det centrala i hela diskussionen är den frihet som några tusen människor i Sverige tar sig kring bruk av steroider.De allra flesta verkar klara av bruket ganska bra.

En del av den här gruppen behöver också en massa jävligt dyr vård.
Trasiga njurar och levrar. Dialys med vidrigt dyra maskiner som nån annan ska betala.
Hjärtan som inte funkar som de ska. Läkare med 10-15åriga utbildningar som ska laga och fixa. Dyrt som fan!
Deprimerade atleter som har tappat livslusten och också behöver sjukpenning och vård.
Det är den här gruppen och kostnaderna som uppstår som är intressant.

Varför betalar dom inte själv för skadorna som har uppkommit i deras kroppar istället för att belasta staten?
Det är risig stil och jävligt snyltigt.

Om brukarna kunde gå med på att teckna en privat steroidföräsäkring så skulle det vara OK för min del.

För min del handlar det om jag inte vill betala mer än jag redan gör.
Lätt som en plätt!

Vill du betala sjukvård för heroinister?
Det vill jag inte heller göra!
Senast redigerad av Vicoped 2021-01-02 kl. 20:12.
Citera
2021-01-02, 20:16
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Det är klart att det är intressant med den här typen av problem, det är därför vi är här.

Du påstår saker som inte stämmer.
Aldrig har jag påstått att du brukar steroider. Det är inte det som är det centrala i problemet kring varför det är olagligt att bruka steroider.

För min del är det skitsamma om du är en användare eller inte.
Det väsentliga är det hyckleri som omfamnar den här typen av diskussioner kring legalisering av idag olagliga medel i Sverige.

Sannolikt finns det människor som skulle må bra av teetosteronbehandling.
I Sverige är uppfattningen nästan undantagslöst att de som brukar steroider är missbrukare. I vården finns några grupper som kan få steroider i sin medicinska behandling.
Att kunna få hjälp verkar väldigt svårt eftersom vården verkar väldigt restriktiva. Jag är för dåligt insatt i hur det funkar med behandlingen av patienter med lågt testosteron för att förstå hur det funkar men jag gissar att det är byråkratiskt och smärtsamt stelbent.
Jag tror inte på att man utan medicinsk utbildning ska få hålla på att labba med potenta hormoner när nån annan ska betala eventuella felbehandlingar.
Det centrala i hela diskussionen är den frihet som några tusen människor i Sverige tar sig kring bruk av steroider.De allra flesta verkar klara av bruket ganska bra.

En del av den här gruppen behöver också en massa jävligt dyr vård.
Trasiga njurar och levrar. Dialys med vidrigt dyra maskiner som nån annan ska betala.
Hjärtan som inte funkar som de ska. Läkare med 10-15åriga utbildningar som ska laga och fixa. Dyrt som fan!
Deprimerade atleter som har tappat livslusten och också behöver sjukpenning och vård.
Det är den här gruppen och kostnaderna som uppstår som är intressant.

Varför betalar dom inte själv för skadorna som har uppkommit i deras kroppar istället för att belasta staten?
Det är risig stil och jävligt snyltigt.

Om brukarna kunde gå med på att teckna en privat steroidföräsäkring så skulle det vara OK för min del.

För min del handlar det om jag inte vill betala mer än jag redan gör.
Lätt som en plätt!

Vill du betala sjukvård för heroinister?
Det vill jag inte heller göra!

Jag tror faktiskt att du är en aning korkad
Citera
2021-01-02, 20:27
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att du är en aning korkad

Gäsp.
Dina åsikter är inte så relevanta för legaliseringen av steroider.
Som argument känns dom lika pigga som tidigare...
Citera
2021-01-02, 20:30
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Gäsp.
Dina åsikter är inte så relevanta för legaliseringen av steroider.
Som argument känns dom lika pigga som tidigare...

Skrev jag lite? antingen är du full eller...
Citera
2021-01-02, 20:39
Medlem
Citat:
Skrev jag lite? antingen är du full eller...

Så nu är det slut på diskussionen om legalisering?
Återstår bara argument om att jag är full och/eller dum?

OK kanske lika bra det, vi verkar inte komma någonstans ändå.
Citera
2021-01-02, 20:59
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Så nu är det slut på diskussionen om legalisering?
Återstår bara argument om att jag är full och/eller dum?

OK kanske lika bra det, vi verkar inte komma någonstans ändå.

Du kan säkert hitta en låtsas diskussion imorgon eller någon annan dag där du kan fortsätt använda dig av kunskapen du fick till dig särskolan.
Citera
2021-01-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Eller använda en AI som blockerar aromatiseringen av östrogen, t.ex Arimidex, ännu bättre är att använda Aromasin som eliminerar östrogenet från systemet så det inte finns något att aromatisera.
man ska absolut inte använda AI estrogen är bra för kroppen. Och din kropp reglerar det men om du märker biverkningar Borde du ta det
Citera
2021-01-02, 22:01
Medlem
Citat:
Du kan säkert hitta en låtsas diskussion imorgon eller någon annan dag där du kan fortsätt använda dig av kunskapen du fick till dig särskolan.

Har du gått i särskola?
Ditt språk verkar komma från särskola i varje fall.
Imponerande med tre fel i en mening.

Jag betalar gärna skatt för att Sverige ska ha bra utbildning, att utbilda barn och ungdomar för att ge dem alla chanser i livet.
Att betala för sjukvård av steroidbrukare är inte viktigt för mig.

Nu får jag inte välja, pengarna går till vård vare sig jag vill det eller inte.
Tack för hjälpen med argumentationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in