Citat:
Ursprungligen postat av
mymyself
Du antar att jag använder eller har använt anabola steroider... Sanningen är den att jag aldrig någonsin tagit någon som helst form av steroider, jag har aldrig ens varit i närheten, däremot är jag man och tycker det är ett intressant ämne med väldigt många myter och rena lögner runt, därför tycker jag det är intressant att försöka ta reda på vad som är sant och vilket som är falskt? Ingen man mår heller bra av för låga testosteronnivåer och ändå är ämnet testosteron så stigmatiserat, därför frågar jag dig nu igen om varför din ilska riktad mot anabola steroider och dess användare är så stark?
Det är klart att det är intressant med den här typen av problem, det är därför vi är här.
Du påstår saker som inte stämmer.
Aldrig har jag påstått att du brukar steroider. Det är inte det som är det centrala i problemet kring varför det är olagligt att bruka steroider.
För min del är det skitsamma om du är en användare eller inte.
Det väsentliga är det hyckleri som omfamnar den här typen av diskussioner kring legalisering av idag olagliga medel i Sverige.
Sannolikt finns det människor som skulle må bra av teetosteronbehandling.
I Sverige är uppfattningen nästan undantagslöst att de som brukar steroider är missbrukare. I vården finns några grupper som kan få steroider i sin medicinska behandling.
Att kunna få hjälp verkar väldigt svårt eftersom vården verkar väldigt restriktiva. Jag är för dåligt insatt i hur det funkar med behandlingen av patienter med lågt testosteron för att förstå hur det funkar men jag gissar att det är byråkratiskt och smärtsamt stelbent.
Jag tror inte på att man utan medicinsk utbildning ska få hålla på att labba med potenta hormoner när nån annan ska betala eventuella felbehandlingar.
Det centrala i hela diskussionen är den frihet som några tusen människor i Sverige tar sig kring bruk av steroider.De allra flesta verkar klara av bruket ganska bra.
En del av den här gruppen behöver också en massa jävligt dyr vård.
Trasiga njurar och levrar. Dialys med vidrigt dyra maskiner som nån annan ska betala.
Hjärtan som inte funkar som de ska. Läkare med 10-15åriga utbildningar som ska laga och fixa. Dyrt som fan!
Deprimerade atleter som har tappat livslusten och också behöver sjukpenning och vård.
Det är den här gruppen och kostnaderna som uppstår som är intressant.
Varför betalar dom inte själv för skadorna som har uppkommit i deras kroppar istället för att belasta staten?
Det är risig stil och jävligt snyltigt.
Om brukarna kunde gå med på att teckna en privat steroidföräsäkring så skulle det vara OK för min del.
För min del handlar det om jag inte vill betala mer än jag redan gör.
Lätt som en plätt!
Vill du betala sjukvård för heroinister?
Det vill jag inte heller göra!