Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-08, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Sitter han då av straffet för mordbrand omedelbart efter dessa "9" år, eller vistas han i det fria i väntan på nästa straffavdelning?

Hoppas verkligen han inte får paus mellan straffen!

Antar att han först sitter av för kyrkogårdstortyren.
Det brottet som ger högst straff konsumerar resten. Det läggs inte på
Citera
2021-01-08, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Det brottet som ger högst straff konsumerar resten. Det läggs inte på
Så han slipper sitta för mordbranden?
Känns ju sådär...
Citera
2021-01-08, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Så han slipper sitta för mordbranden?
Känns ju sådär...
Han kommer ju få sitta 6 av 9. Så där tror jag det kommer landa.
Sen kommer nog dom här få gå igenom plastikkirurgi i ansiktet för att klara sig.
Vissa brott glöms inte bort, det här är ett av dessa
Citera
2021-01-08, 05:34
Medlem
grapparna borde köpa kalle och granatäpplen för cashen och leta upp monstrens släkt öga fö öga.

sen in med 100k till farligaste fångarna på dessas anstalter för mysig vistelse i ett par år .

sedan vid frigivning servera granatäpplena.

recept serveras helst iskall
Citera
2021-01-08, 07:13
Medlem
Finns det FUP eller är den sekretessbelagd pga den grova våldtäkten osv?

Om FUP finns, kan någon länka? Tack på förhand.
Citera
2021-01-08, 07:41
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1MohamedAmir
grapparna borde köpa kalle och granatäpplen för cashen och leta upp monstrens släkt öga fö öga.

sen in med 100k till farligaste fångarna på dessas anstalter för mysig vistelse i ett par år .

sedan vid frigivning servera granatäpplena.

recept serveras helst iskall

Man kan ju drömma, grabbarna själv har ju nu iaf råd att köpa sig ordentlig hämnd nu när de fått 1 miljon vardera från insamlingen. Jag hade själv lätt spenderat 100k av de för att få ha kul med de här två fittorna i ett ljudisolerat rum i någon smutsig källare.
Skulle även betala 100k för att få tag i fäderna till dessa också, placerade i samma rum.

Sen skulle de få bli mat åt grisar. Så sjukt jävla trött på de här odjuren som tillåts härja runt i landet och dessa äckliga politiker och jurister som inte ger de några riktiga straff.

Landet Orättvisa.
Ichabod.
Citera
2021-01-08, 07:43
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Finns det FUP eller är den sekretessbelagd pga den grova våldtäkten osv?

Om FUP finns, kan någon länka? Tack på förhand.

Där:
(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)

noterade att det är flera andra brott som GM utfört också, men FUP är där bland det andra (5 olika PDF:er).
Stort tack till CharlieR.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-01-08 kl. 07:48.
Citera
2021-01-08, 08:06
Medlem
löls avatar
Någon som har länkar till samtliga tidningar som tog upp detta?

Är nyfiken på om GM bild och namn visas upp samt hur stor plats detta tog.

Om jag inte har fel är detta fall ett av dom grövsta i sin sort i svensk kriminalhistoria?
Citera
2021-01-08, 08:36
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Nu när dom kommit ut som homosexuella så kommer dom nog få det mysigt i fängelset!

Kan du ge något exempel på där en homosexuell person har fått det "mysigt" i svenskt fängelse?
Citera
2021-01-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Men jag antar att deras brottsliga karriär är över efter att ha suttit på avdelning för sexualbrottslingar dömda som homovåldtäktsmän?

Detta kan väl inte ge någon "street cred"?

Det funkar inte riktigt så på gatan, dom kommer byta sina namn för dom är fega bögfittor. På just gatan är det sällan någon frågar om papper, så med nya namn kan dom fortsätta med grov brottslighet och få nya psykopatkumpaner. Nästa gång dom åker in kommer dock papper fram (om det inte är på sexualavdelning igen då), fast har dom då begått 'rätt brott' har dom ju papper på det också. Men hävda sig och tro dom är kungar kommer nog aldrig funka om dom landar på t.ex Hall nästa gång.

På gatan vore istället lämpligt om polisen behövde avlossa några kulor i bröstkorgen på dom och för en gångs skull skjuta några som förtjänar det.
Citera
2021-01-08, 09:18
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Vilka skämt till straff - en ute efter dryga 3.5 år och en efter 6 år - WTF!!!??? Varför inte fotboja, direkt? Undrar hur länge det tar innan de får "lufthålspermissioner" som de kan rymma från? Kan man hoppas att de inte sätts på samma anstalt?

Det jag inte förstår med alla dessa brutala och bestialiska mord som sker i Sverige, årligen, är att så få tar blodshämnd? Jag hade, såsom närstående, bidat min tid och verkligen planerat för det mest brutala mottagandet de skulle kunnat få vid frisläppandet. Hoppas verkligen jag slipper detta, peppar, peppar - ta i trä!
Citera
2021-01-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Rabalder idag i Aftonbladet varför de svenska dubbelmördarna namngavs, men ej tortyr-plågar-asen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-kidnapparna
Varför publicerar Fria Tider inte namnen? Här är deras artikel: https://www.friatider.se/kyrkogardsr...l-harda-straff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in