Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-29, 01:02
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Du har aldrig funderat på att skippa autotune det blir väldigt robotaktigt och opersonligt.
Även om mer eller mindre alla kör med det idag. Kanske börja spela ett instrument, det skulle ge dig mer frihet i den kreativa processen. I stället för att sampla andras grejor.
Annars låter det absolut inte sämre än det som spelas på radion. Inte min bag dock. Keep workin'

Alltså det är ju det soundet jag gillar tbh, men självklart kommer jag göra låtar med mindre autotune I framtiden. Det beror helt på vad det är för feel på låten.

Jag spelar gitarr förövrigt och jag producerar TYVÄRR inte dessa beats, (jag önskar jag var så duktig och bred I mitt skapande).

Tack iallafall, och jag uppskattar din åsikt till 100%.

Peace
Citera
2020-12-29, 01:37
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Jag spelar gitarr förövrigt och jag producerar TYVÄRR inte dessa beats, (jag önskar jag var så duktig och bred I mitt skapande).
Det kommer bara man har tålamod, övning ger färdighet. Bra att du spelar gitarr, det ger dig fördelar gentemot andra "tangentnissar" i framtiden.
Då du kan köra midi-gitarr eller guitar synthesizer.
Good luck.
Citera
2021-01-02, 01:02
Medlem
Polispotatiss avatar
Släpper en låt för att starta året rätt. Även denna på engelska

Always Do - https://soundcloud.app.goo.gl/5N8m1
Citera
2021-01-08, 18:02
Medlem
Alive var skitbra. Synd att musiken inte finns på Spotify men jag förstår ju varför pga leases osv. Tyvärr är det ju många som inte respekterar sånt där och släpper musik på beats de inte hyrt/äger ändå.
Citera
2021-01-09, 15:33
Medlem
ZEBBmusics avatar
Citat:
Släpper en låt för att starta året rätt. Även denna på engelska

Always Do - https://soundcloud.app.goo.gl/5N8m1

Det står: "Det här spåret hittades inte. Det kanske har tagits bort" när jag klickar på länken
Nyfiken på att höra!
Citera
2021-01-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ny låt, riktigt nöjd över resultatet måste jag säga!

Ingen Som Du - https://soundcloud.com/user-48354343...?ref=clipboard

Imponerande. Riktigt skönt sound!
Citera
2021-01-11, 18:20
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristis
Alive var skitbra. Synd att musiken inte finns på Spotify men jag förstår ju varför pga leases osv. Tyvärr är det ju många som inte respekterar sånt där och släpper musik på beats de inte hyrt/äger ändå.

Tack som fan, önskar beatsen var våra. Men i framtiden kanske det blir annorlunda!
Citera
2021-01-11, 18:21
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEBBmusic
Det står: "Det här spåret hittades inte. Det kanske har tagits bort" när jag klickar på länken
Nyfiken på att höra!

https://soundcloud.com/11timmyers/always-do

Den länken ska nog funka!
Citera
2021-01-11, 18:22
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelaaki
Imponerande. Riktigt skönt sound!

Tack som bara den, uppskattas verkligen!
Citera
2021-01-11, 21:59
Medlem
Citat:
Tack som fan, önskar beatsen var våra. Men i framtiden kanske det blir annorlunda!
Jag spelar dina låtar när vi festar hemma hos mig, folk undrar "vem är det här?". De gillar din musik, liksom jag.

Senaste åren har jag själv hållit på med musik(som jag redan nämnt i tråden), främst produktion men jag är intresserad av att skriva texter med men det är omöjligt för mig tyvärr. Jag skulle gärna vilja göra enkel musik som t.ex den här låten: https://www.youtube.com/watch?v=RFzS42BcI7o men inte ens det klarar jag haha.

Hoppas inte jag verkar som en stalker så mycket som jag skrivit i tråden, men jag ser sån jävla potential i dig och om du visste vad jag förutspått inom fotboll till mina vänner när det kommer till nya stjärnor osv så skulle du bli förbluffad Behöver du en manager är det bara att skriva till mig!
Citera
2021-01-12, 02:21
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristis
Jag spelar dina låtar när vi festar hemma hos mig, folk undrar "vem är det här?". De gillar din musik, liksom jag.

Senaste åren har jag själv hållit på med musik(som jag redan nämnt i tråden), främst produktion men jag är intresserad av att skriva texter med men det är omöjligt för mig tyvärr. Jag skulle gärna vilja göra enkel musik som t.ex den här låten: https://www.youtube.com/watch?v=RFzS42BcI7o men inte ens det klarar jag haha.

Hoppas inte jag verkar som en stalker så mycket som jag skrivit i tråden, men jag ser sån jävla potential i dig och om du visste vad jag förutspått inom fotboll till mina vänner när det kommer till nya stjärnor osv så skulle du bli förbluffad Behöver du en manager är det bara att skriva till mig!

Fyfan vad kul alltså, sånt här värmer verkligen!

Jo jag vet att du nämnt tidigare att du vill spela in egna låtar och att det är svårt. Men det handlar mycket om att tro på sig själv också, inställningen av att det är svårt Eller att man inte kan sätter direkt barriärer I huvudet.
Sen lär man ju självklart tycka att det är kul också, annars funkar det ju aldrig.

Jag uppskattas verkligen att du ser potential I mig och det betyder så mycket. Har haft det ganska tufft senaste åren, så musiken är mitt allt. Det har bokstavligen räddar mitt liv, och jag jobbar dagligen som om det handlade om liv och död.
Låter kanske dramatist och klyschigt men det är sanningen.
Därför betyder det enormt mycket när man blir uppskattad för man älskar och brinner för, det blir liksom ett kvitto på alla timmar man jag lagt ner på detta.

Jag Ser knappast dig som en stalker och jag är enormt tacksam för ditt stöd. OM jag lyckas, så ska du veta att du var en del av att jag klarade det
Citera
2021-01-12, 03:54
Medlem
Citat:
Fyfan vad kul alltså, sånt här värmer verkligen!

Jo jag vet att du nämnt tidigare att du vill spela in egna låtar och att det är svårt. Men det handlar mycket om att tro på sig själv också, inställningen av att det är svårt Eller att man inte kan sätter direkt barriärer I huvudet.
Sen lär man ju självklart tycka att det är kul också, annars funkar det ju aldrig.

Jag uppskattas verkligen att du ser potential I mig och det betyder så mycket. Har haft det ganska tufft senaste åren, så musiken är mitt allt. Det har bokstavligen räddar mitt liv, och jag jobbar dagligen som om det handlade om liv och död.
Låter kanske dramatist och klyschigt men det är sanningen.
Därför betyder det enormt mycket när man blir uppskattad för man älskar och brinner för, det blir liksom ett kvitto på alla timmar man jag lagt ner på detta.

Jag Ser knappast dig som en stalker och jag är enormt tacksam för ditt stöd. OM jag lyckas, så ska du veta att du var en del av att jag klarade det
Jag blir så jävla glad när folk på RIKTIGT skriver att någonting är dess allt om det stämmer, oavsett om det kommer till musik eller sport. Det är alldeles uppenbart att du älskar det du gör, och det är så viktigt. Om du vill ha en spelning någonstans i Värmland efter all den här skiten lagt sig, skriv till mig så fixar jag en spelning på en miindre scen på en lokal krog. Gage osv styr jag inte över, men det är säkert inte jätteviktigt ändå i det stadiet du befinner dig (okänd). Men en spelning när allt har lagt sig kan jag fixa 100%.

Hoppas du söker fram något gött Nick Mira type beat till nästa låt, eller en utmaning, skriv något till detta beat: https://bsta.rs/6fb8108a =D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in