Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-13, 11:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Tänker genast att han planterat halsduken där för att få en "rolig" bild. Tror inte på slumpen.

Det var fan det dummaste jag hört. Varför skulle en jävla kommunhalsduk från Sverige vara en ”rolig” grej bland alla dessa nötter med hemmagjorda skyddsvästar och björnfittor?

Vadå ”tror inte på slumpen”? Vad är det för jävla uttalande? Tror du att alla lite konstiga grejer som hänt i historien har varit arrangerade? Vad tror du inte mer på? Chans och risk?
Citera
2021-01-13, 11:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det var fan det dummaste jag hört. Varför skulle en jävla kommunhalsduk från Sverige vara en ”rolig” grej bland alla dessa nötter med hemmagjorda skyddsvästar och björnfittor?

Vadå ”tror inte på slumpen”? Vad är det för jävla uttalande? Tror du att alla lite konstiga grejer som hänt i historien har varit arrangerade? Vad tror du inte mer på? Chans och risk?
Till exempel därför att det skulle öka intresset bland svenska media och därmed möjligheterna att få sälja bilderna till många tidningar.

Säger inte att det nödvändigtvis är så i detta fall, men liknande saker har hänt förr.
Citera
2021-01-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men vad var det för trådsanning du nämnde?
Det tog ett tag att hitta den låsta tråden

(FB) Vem är ”Skellefteå-mannen” utanför Kapitolium

från och med inlägg 17 börjar det gå snett, imho
i och med att man möjligen är på väg ifråga bildens äkthet (befarade jag) och narrativet kring den (typ allt ett påhitt av antifa och gu-vet-vad)
Citera
2021-01-13, 11:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det tog ett tag att hitta den låsta tråden

(FB) Vem är ”Skellefteå-mannen” utanför Kapitolium

från och med inlägg 17 börjar det gå snett, imho
i och med att man möjligen är på väg ifråga bildens äkthet (befarade jag) och narrativet kring den (typ allt ett påhitt av antifa och gu-vet-vad)
Aha, ok, då är jag med. Tack!

<inte längre förvirrad>
Citera
2021-01-13, 11:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

nja, så värst dumt är det inte. den aktuella halsduken är en särskild gåva från skellefteå kommun till skelleftebor utomlands. så många kan inte vara i omlopp. fotografen är en norrlänning som bor i USA med det skellefte-förknippade efternamnet marklund.

det är klart att det mest troligt är en slump, och ett villospår, men helt otroligt är det ju inte att marklund åkt dit med en hemmahalsduk denna kalla januaridag och att denna på ett eller annat sätt hamnat i trumpdemonstrantens ägo. hittills är han nämligen den enda bekräftade norrlänningen på plats.
Citera
2021-01-13, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Svenskar som åker till USA för att störta regeringen...

Påminner om något vi hörde en del om för sex-sju år sen: svenskar som reste till Syrien för att störta regeringen.

Dessa människor spottades på. De förtjänade ingen andra chans. De skulle lämnas åt sitt öde, hängas. Deras barn skulle inte få komma hem till Sverige.

Är det samma ljud i skällan den här gången?
Kanske en viss skillnad mot att elda upp människor levande, våldtäktsmörda, sälja sexslavar, döda hela byar osv..

Nice try Moshe.
Citera
2021-01-13, 11:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte konstigare än att svenskar går runt med NY-kepsar. Man vill känna sig som en del av något större än en själv, något magiskt.
Dessutom har Skellefteå en lång historia av frihetskamp gentemot Umeå (Västerbottens Washington, korrupt och genomuselt nå så jävulskt). Så enligt mig är valet av halsduk för en American Freedom Fighter fullt naturligt och självklart.
Finns det någon bild på originalhalsduken att jämföra med?

Sen vill jag passa på att offentligt besvara de olika pm & mail jag fått från bekanta. Det är INTE jag på bilden, jag skulle fan aldrig ta på mig en Skellefteå-halsduk.
Citera
2021-01-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nja, så värst dumt är det inte. den aktuella halsduken är en särskild gåva från skellefteå kommun till skelleftebor utomlands. så många kan inte vara i omlopp. fotografen är en norrlänning som bor i USA med det skellefte-förknippade efternamnet marklund.

det är klart att det mest troligt är en slump, och ett villospår, men helt otroligt är det ju inte att marklund åkt dit med en hemmahalsduk denna kalla januaridag och att denna på ett eller annat sätt hamnat i trumpdemonstrantens ägo. hittills är han nämligen den enda bekräftade norrlänningen på plats.

Varifrån har du fått uppgiften att "fotografen är en norrlänning som bor i USA med det skellefte-förknippade efternamnet marklund. "
Jag har sett något helt annat i DN
Citera
2021-01-13, 11:55
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Varifrån har du fått uppgiften att "fotografen är en norrlänning som bor i USA med det skellefte-förknippade efternamnet marklund. "
Jag har sett något helt annat i DN

DN har isf fel: https://www.expressen.se/nyheter/ske...or-kapitolium/

Citera
2021-01-13, 12:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Men det du pratar om är ju just en slump. Det är en jävla skillnad mot att fotografen medvetet skulle ha ”placerat” halsduken för att få en ”bra” bild.
Citera
2021-01-13, 12:04
Medlem
Citat:
DN har isf fel: https://www.expressen.se/nyheter/ske...or-kapitolium/

Aha!
Då får det här blli en sak mellan tidningarna, inte mellan oss.
En förklaring kan förstås vara att fler fotografer fått med honom. Han var ju ända ganska iögonenfallande där han stod.
Citera
2021-01-13, 12:05
Medlem
Dofternas avatar
Joel Marklund är från Boden, Norrbotten. Har ingenting med Skellefteå att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in