Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-13, 12:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men det du pratar om är ju just en slump. Det är en jävla skillnad mot att fotografen medvetet skulle ha ”placerat” halsduken för att få en ”bra” bild.
Chansen att en fotograf från Skellefteå skulle träffa på en biker med en Skellefte-halsduk vid ett upplopp i USA känns ännu mer osannolik.
Citera
2021-01-13, 12:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Aha!
Då får det här blli en sak mellan tidningarna, inte mellan oss.
En förklaring kan förstås vara att fler fotografer fått med honom. Han var ju ända ganska iögonenfallande där han stod.

Joel Marklund från Boden (Biden?) tog bilden på bikern i halsduk, en annan fotograf tog den första bilden på den övergivna halsduken inifrån Kapetolium.
Citera
2021-01-13, 12:09
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Chansen att en fotograf från Skellefteå skulle träffa på en biker med en Skellefte-halsduk vid ett upplopp i USA känns ännu mer osannolik.

De kan väl vara polare? Jag känner bikers i USA.
Citera
2021-01-13, 12:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
De kan väl vara polare? Jag känner bikers i USA.
Det skulle vara mer troligt.
Citera
2021-01-13, 12:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Joel Marklund är från Boden, Norrbotten. Har ingenting med Skellefteå att göra.

mja. jag är född i stad x, med föräldrar från stad y, men är uppvuxen i och identifierar mig med stad y. finns det en mer extensiv biografi för lappskrället?
Citera
2021-01-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Joel Marklund från Boden (Biden?) tog bilden på bikern i halsduk, en annan fotograf tog den första bilden på den övergivna halsduken inifrån Kapetolium.
Nu har jag kollat båda bilderna och kan konstatera att tidningarna visar olika bilder på herrm ifråga.
Alltså vågar jag tro att vi båda har rätt på varsitt sätt.
Däremot vågar jag inte lägga upp dem bredvid varandra här; har förmodligen inte rätt att göra det.
Citera
2021-01-13, 12:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har delvis rätt. Jag skall försöka skaffa en sådan halsduk.

ps.
Då detta är en bild tagen av en svensk fotograf, skulle det kunna bli "Årets Bild" ?

I Skellefteå är det redan årets bild. Enda som skulle toppa är om det kommer en bild där Hardy Nilsson ger Trump en högerkrok. Eller om Biden bär en Skellefteå AIK-halsduk när han svärs in.
Citera
2021-01-13, 12:49
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Det var fan det dummaste jag hört. Varför skulle en jävla kommunhalsduk från Sverige vara en ”rolig” grej bland alla dessa nötter med hemmagjorda skyddsvästar och björnfittor?

Vadå ”tror inte på slumpen”? Vad är det för jävla uttalande? Tror du att alla lite konstiga grejer som hänt i historien har varit arrangerade? Vad tror du inte mer på? Chans och risk?

Inte en rolig grej för idioten som bar den, han fattade väl ingenting, halsduken hade rätt färger bara. En rolig grej för fotografen dock, kanske slängde han åt den store buffeln halsduken helt enkelt. Om en fotograf från Skellefteå råkar vara på plats under ett helt osannolikt upplopp och dessutom fotograferar en snubbe i en halsduk från Skellefteå börjar iallafall jag att fundera över om det är en slump.

Edit: Fotografen verkar visserligen vara från Boden ser jag nu, men ändå...
Citera
2021-01-13, 12:53
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Inte en rolig grej för idioten som bar den, han fattade väl ingenting, halsduken hade rätt färger bara. En rolig grej för fotografen dock, kanske slängde han åt den store buffeln halsduken helt enkelt. Om en fotograf från Skellefteå råkar vara på plats under ett helt osannolikt upplopp och dessutom fotograferar en snubbe i en halsduk från Skellefteå börjar iallafall jag att fundera över om det är en slump.

Det finns många möjligheter såklart. Jag stötte en gång på en indier ute i djungeln i Indien som hade en Brynäströja. Jag försökte fråga var han fått den ifrån men han kunde ingen engelska.
Citera
2021-01-13, 13:08
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mja. jag är född i stad x, med föräldrar från stad y, men är uppvuxen i och identifierar mig med stad y. finns det en mer extensiv biografi för lappskrället?

Marklund är ett tämligen vanligt efternamn i Norrbotten. Särskilt i den södra länsdelen.
Citera
2021-01-13, 13:25
Bannlyst
Han heter Helge Holmlund å är bördig från Hebbershålet, övre Kågedalen, ett par mil nord-väst om Skelleftä.
Citera
2021-01-13, 13:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidar.Rumpa
Han heter Helge Holmlund å är bördig från Hebbershålet, övre Kågedalen, ett par mil nord-väst om Skelleftä.

Helge är död. Under sex dygn beredde han mig mycket nöje.

Kan det vara Niclas Lundkvist som åkt till Washington? Han är något av en Freedom Fighter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in