Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Ville det vre naturlig registrere brevet frst, for s p tenke: Dette er et kidnappingsbrev, det er forgjeves forske lete etter AEH? Selvsagt ikke, og spesielt ikke hvis kanskje all post og rekame ble lagt p denne krakken betrakte dette som mistenkelig, bekrefter at man kun er ute etter finne momenter som er egnet til styrke sin mistanke mot TH.
Dette er et godt eksempel p tunnelsyn. Alt TH gjr, og ikke gjr, er mistenkelig!
Precis s, Hellsculls. Om TH hade upptckt trusselbrevet omgende s skulle han ha varit varslad om att det kunde finnas.
Det r hgst normalt att g frbi det flera gnger utan att lgga mrke till det och undra vad det innehller-
om man huvudsakligen har kona i tankarna och
var hon r.
"Ligger hon p kllargolvet med hjrtinfarkt? Har hon ramlat och slagit sig illa? Var r hennes ytterklder? Varfr r hunden i ett annat rum?" r frgor som man kan tro att han kan ha haft.
Nr allt sdant r genomgnget, har man tid att g in i detektivrollen och titta extra noga efter andra mystiska spr och frhoppningsvis se trusselkuvertet.
Hade han kommit hem fr att rasta hunden (om AEH inte kunde), d kan man tro att han sg sig om efter posten och undrade "Vad r det dr fr ngot?"
Mitt intryck av intervjun r en nst intill 100 % -ig rlig man (han kanske vill ha 0,1 % av sitt privatliv privat), s rlig att han inte blir trodd. Drfr som SH avrder frn fler polisfrhr? TH r fr rlig.
Kan drfr feltolkas.
Ja. Jag r en idiot om jag tar fel.
Skulle vilja snda styrkekramar till Tom Hagen.