Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-15, 09:41
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Hitar ej ngon trd om DOT, mste ju finnas! Nya Ethereum killer DOT klttrar upp galet snabbt i market cap samt i pris, den gr upp fort, jag skall ladda p nu med polkadot en ltt x5 vinst rknar jag lugnt med.
https://digitalcoinprice.com/forecast/polkadot-new
https://coinmarketcap.com/currencies/polkadot-new/
Ni kan tacka mig sen
Snaggletooth
Citera
2021-01-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thesnaggletooth
Hitar ej ngon trd om DOT, mste ju finnas! Nya Ethereum killer DOT klttrar upp galet snabbt i market cap samt i pris, den gr upp fort, jag skall ladda p nu med polkadot en ltt x5 vinst rknar jag lugnt med.
https://digitalcoinprice.com/forecast/polkadot-new
https://coinmarketcap.com/currencies/polkadot-new/
Ni kan tacka mig sen
Snaggletooth

Kan skert ge hygglig avkastning. Brukar kpa lite olika altcoins fr symboliska summor med syftet att se om ngon av dem gtt riktigt bra om ett par r. Kpte 25 polkadot fr en tid sedan och ven om det fortfarande bara r vrt vxelpengar s kanske det kan bli ntt om ngot r.

Dock r det inte ngot Etherium killer. Inte ens foundern bakom PolkaDot hvdar det, och samma man var cofounder till Etherium s tro inte p allt du gr.
Citera
2021-01-16, 22:57
Medlem
Tror DOT har mycket gott att leverera under 2021.
Snart blir det parachains i skarpt lge och vi fr frsta riktiga utmanare till erc20-tokens.

De f som finns nu redan r ju erc20-tokens som kommer skiftas ver till dot-ekosystemet snart.
Citera
2021-01-17, 15:04
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Tror DOT har mycket gott att leverera under 2021.
Snart blir det parachains i skarpt lge och vi fr frsta riktiga utmanare till erc20-tokens.

De f som finns nu redan r ju erc20-tokens som kommer skiftas ver till dot-ekosystemet snart.
ja det lr ju bli intressant som bara den, nr hnder det q1? Brjar knnas som DOT under 20 usd r billigt. Skulle vara fint att kunna ka ens dot innehav, hoppas den krashar, men den kr p som bara fasiken. Troligtvis har institutional wall st pengar redan inne p dot.
Citera
2021-01-17, 16:07
4 inlgg om att DOT kommer stiga, men inget inlgg om varfr den kommer stiga...

Det r lite essensen i altcoin rymden. Det finns heta potatisar som r heta potatisar drfr att dom r heta potatisar...

Jag r idel ra om ngon kan frklara varfr DOT r framtiden. Vad gr DOT till ngot som skiljer ut dem frn mngden?
Citera
2021-01-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Det r lite essensen i altcoin rymden. Det finns heta potatisar som r heta potatisar drfr att dom r heta potatisar...

Jag r idel ra om ngon kan frklara varfr DOT r framtiden. Vad gr DOT till ngot som skiljer ut dem frn mngden?

Kommer tyvrr inte kunna ge dig ngot svar heller, men eftersom jag sedan en tid kpt en hel del olika altcoins fr smsummor som jag nd inte behver ser jag det inte som ngon stor frlust om DOT, eller fr den delen andra altcoins inte skulle bli ngon succe. Har dock mrkt att just DOT, Celsius och Cardano verkar vara de som hausas mest just nu, och hausen i sig kan ju alltid blsa upp saker i vrde.
Citera
2021-01-17, 20:40
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Kommer tyvrr inte kunna ge dig ngot svar heller, men eftersom jag sedan en tid kpt en hel del olika altcoins fr smsummor som jag nd inte behver ser jag det inte som ngon stor frlust om DOT, eller fr den delen andra altcoins inte skulle bli ngon succe. Har dock mrkt att just DOT, Celsius och Cardano verkar vara de som hausas mest just nu, och hausen i sig kan ju alltid blsa upp saker i vrde.

Fine, vilket belyser problemet. Altcoins stiger bara i vrde fr att dom r heta potatisar, inte fr att dom ndvndigtvis har ngot lovande p gng.

Jag var likadan 2017. Kpte massa alts bara fr att det hypades verallt. S hr 3-4 r senare har jag lrt mig att Bitcoin och mjligtvis Ethereum r ngot att ha, resten r bara bleka kopior som lovar mycket men hller lite, eller r rent av scams. Tnker inte g p den en gng till, men r idel ra om ngon har ett resonemang annat n "dom hypas".
Citera
2021-01-17, 20:45
Citat:
Fine, vilket belyser problemet. Altcoins stiger bara i vrde fr att dom r heta potatisar, inte fr att dom ndvndigtvis har ngot lovande p gng.

Jag var likadan 2017. Kpte massa alts bara fr att det hypades verallt. S hr 3-4 r senare har jag lrt mig att Bitcoin och mjligtvis Ethereum r ngot att ha, resten r bara bleka kopior som lovar mycket men hller lite, eller r rent av scams. Tnker inte g p den en gng till, men r idel ra om ngon har ett resonemang annat n "dom hypas".

Hr r EOS som var 2017 rs heta potatis.
http://www.bilddump.se/bilder/202101...114.248.89.PNG

Spelar ingen roll om du tittar p XRP, Nano, IOTA eller ngon annan het potatis frn den tiden, alla grafer ser lika katastrofala ut. Visst, dom kan pumpa lite, men pumparna tenderar att bli lgre och lgre fr varje gng.

Med det sagt kommer jag skert frska trejda ngon het potatis av och till, men p lngre sikt tror jag dom flesta dr samma altcoin dd som alla andra dda altcoins.
Citera
2021-01-17, 21:54
Medlem
Citat:
Det eth och inte heller btc klarar av r att skalera. Polkadot anvnder sig av flera kedjor vilket br minska det problemet. En bttre arkitektur fr en smart-kontrakt-platform helt enkelt. Precis som att block-lattice r en bttre arkitektur fr att tranportera vrde n en ensam block-chain som BTC frsker med.
Citera
2021-01-17, 22:00
Medlem
Citat:

Tror du p riktigt att ngon kommer gra jobbet t dig? Ingen bryr sig om du tror p en kryptovaluta eller inte. Det rcker med att du frsker trycka ner XRP, ska du komma och trycka ner DOT ocks?

Gr din egna research istllet om du verkligen vill veta, annars lt bli att kommentera.

DOT r ett mycket lovande projekt.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det eth och inte heller btc klarar av r att skalera. Polkadot anvnder sig av flera kedjor vilket br minska det problemet. En bttre arkitektur fr en smart-kontrakt-platform helt enkelt. Precis som att block-lattice r en bttre arkitektur fr att tranportera vrde n en ensam block-chain som BTC frsker med.

Frsk inte hjlpa det frstndshandikappade trollet. Lt hen gr sin egen hemlxa.
Citera
2021-01-17, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tack, lt detta inlgg vara inspiration fr er vriga som bara namedroppar coins hej vilt.
Citera
2021-01-17, 23:42
Medlem
Citat:
Tack, lt detta inlgg vara inspiration fr er vriga som bara namedroppar coins hej vilt.

Lt det bli en inspiration fr dig sjlv att det faktiskt gr att ta reda p saker sjlv via Google, Youtube och resten av Internet. Att det verkar vara frsta gngen du hr talas om DOT sger ganska mycket om dig. Hade du varit aktiv p Youtube s hade du redan vetat vad DOT var och hur det funkar fr lnge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in