Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-15, 16:00
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Denne, djävla Marklund - det är väl bara att ringa honom och fråga om han har något med bilden att göra? Har någon gjort detta?
Citera
2021-01-15, 16:02
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Räv på huvudet, fotad av Marklund.

https://www.nikon.se/sv_SE/learn_exp...l_project.page

Samma räv på huvudet, Capitol Hill?

https://twitter.com/ImpeachmentHour/...353794/photo/1

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Intressant. Finns det någon sammanfattning i tråden vad som är känt om mannen och fotografen (inga rykten).

Mannen med räv på huvudet under stormningen av Capitol heter Aaron Mostofsky, han är registrerad Demokratisk väljare under valet, och hans pappa är högt uppsatt Demokratisk domare med tunga kontakter inom demokraterna.

Aaron och hans familj är även judiska. Så det är en demokratisk judisk terrorist med räv på huvudet. Mycket konstigt.

Mannen med räv på huvudet på Marklunds tidigare bilder är någon slags kultursame som pysslar med konst. Skulle kunna vara en Antifa-same. I alla fall en vänster-same.

Denna kultursame äger flera mössor gjorda av rävar.

Jag har studerat bilderna och en av dessa rävmössor är identisk med den som den demokratiska judiska "terroristen" hade på sig under stormningen av Capitol.

Så både halsduken som en av angriparna av Capitol hade på sig, och rävmössan som en annan hade på sig, har mycket lustiga kopplingar till Marklund.
Senast redigerad av fitta 2021-01-15 kl. 16:10.
Citera
2021-01-15, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror inte han är avförd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nen-for-attack

Nej, detta såg ju inte bra ut - räcker säkerligen för att få honom fälld för något...
Citera
2021-01-15, 16:08
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Denne, djävla Marklund - det är väl bara att ringa honom och fråga om han har något med bilden att göra? Har någon gjort detta?
Jovisst. Och sedan ringer vi Madoff och frågar om han lurat någon.

Men detta är inte slut. Marklund tog med sig DN i fallet. Alla skrattar nu ut DN:s skjutjärnsreportrar som gått till botten med 900 namn utan resultat.

DN kommer att uppfinna en fortsättning.

Edit
Det skall bli spännande att se om DN fortsätter detta ärende. Jag måste tyvärr ta paus från diskussionen en stund.
Senast redigerad av wwr 2021-01-15 kl. 16:22.
Citera
2021-01-15, 16:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är väl inte så svårt att inse. Jag tror du försöker trolla bort diskussionen med en klassisk "hur har du kommit fram till det".
Det är uppenbart att Marklund har starkare koppling till halsduken än amerikanen.

Nej det är inte uppenbart att en person bördig från Boden har fått tag i en halsduk tillhörande en person som flyttat från Skellefteå.

Dessutom är det inte en del av bildjournalistiska metoder att staga en bild på det viset. Givetvis har det förekommit genom historien, men det är inte seriöst och det finns ingen anledning att tro att just JM använder sådana metoder.

Jag tror inte att JM har någon koppling till halsduken. Amerikanen hade den ju på sig, så i den meningen hade han ju en koppling till halsduken. Men tror inte kopplingen är emotionell till vare sig halsduken eller Skellefteå som kommun - i så fall borde någon i Sverige känna igen honom.

Faktum kvarstår
Citera
2021-01-15, 16:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tror iofs att FBI har stenkoll på vem mannen är - de har tillgång till världens alla register och därmed passfoton, så denne man är säkerligen redan hörd och avförd från "utredningen". Kanske kvarstår det någon misstanke om brott mot rikets säkerhet, eller någon annan lagom diffus anklagelse iom inbrytningen i Kapitolium.

Whataboutism klär dig inte, Trojan! Koranbränningar har absolut ingenting med denna tråd att göra, eller hur?

Jag tror inte att FBI har tillgång till all världens passfoton. Kanske amerikaner dock, och det räcker väl. Du har dock lite höga tankar om tekniken bakom automatiserad ansiktsigenkänning om du tror att det bara är att skjuta in en bild och att rätt person då matas ut ur passregistret.

Det sista: Jag menade rent principiellt. Att på Flashback försöka identifiera personer som rört sig där det begåtts brott. Det må vara ett försök till statskupp, eller våldsamheter som uppstått där det bränts en koran. Eller för den delen misshandel eller våldtäkt (exempelvis bilder från Efterlyst). Det verkar inte som att TS mål med tråden skiljer sig från vad som är gängse i forumdelen, i de fall polisen eftersöker en person som kan antas vara inblandad i ett brott.
Senast redigerad av Troian 2021-01-15 kl. 17:00.
Citera
2021-01-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
F d Skellefteåspelaren, Pär Lindholms farsa
Han är ju flintskallig?
Citera
2021-01-15, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att FBI har tillgång till all världens passfoton. Kanske amerikaner dock, och det räcker väl. Du har dock lite höga tankar om tekniken bakom automatiserad ansiktsigenkänning om du tror att det bara är att skjuta in en bild och att rätt person då matas ut ur passregistret.

Det sistnämnda: Jag menade rent principiellt. Att på Flashback försöka identifiera personer som rört sig där det begåtts brott. Det må vara ett försök till statskupp, eller våldsamheter som uppstått där det bränts en koran. Eller för den delen misshandel eller våldtäkt (exempelvis bilder från Efterlyst). Det verkar inte som att TS mål med tråden skiljer sig från vad som är gängse i forumdelen, i de fall polisen eftersöker en person som kan antas vara inblandad i ett brott.

Självklart har FBI tillgång till de flesta passfoton i världen - bara de ber om dem. Självklart fattar jag att det inte bara är att söka på ett passfoto för att få ut namn och adress (typ), men efterfrågar de foton från något land så är det stor chans att de får tag på slika uppgifter, om de finns.

Det fetade; Host*bullshit*host, host! Det var whataboutism i sin renaste form...
Citera
2021-01-15, 17:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det fetade; Host*bullshit*host, host! Det var whataboutism i sin renaste form...

Du ställde ju frågan varför han öht diskuteras:

Citat:
Varför är denne man ens intressant då han inte ens begått något brott? Varför "hänga ut" någon som är oskyldig till att ha "stormat" Kapitolium?

Vad har jag missat?

Med andra exempel ville jag visa att tråden inte på något vis är unik i det att en oidentifierad person som eftersöks av polismyndighet diskuteras på Flashback.

Det är alltså det du har missat - att eftersökta för brott ofta diskuteras i den här forumdelen.
Citera
2021-01-15, 17:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du ställde ju frågan varför han öht diskuteras:

Med andra exempel ville jag visa att tråden inte på något vis är unik i det att en oidentifierad person som eftersöks av polismyndighet diskuteras på Flashback.

Det är alltså det du har missat - att eftersökta för brott ofta diskuteras i den här forumdelen.

Sista jag skriver i saken - GE DIG! Vilken bullshit - läs om, gör rätt! Detta var inte alls din intention - det ser alla... Men, nu skiter jag i dig och dina usla bortförklaringar - lev med att du gjorde bort dig...

Undrar om kommunalchefen i Skellefteå är glad över denna sammankoppling som innefattar den beryktade halsduken och ev. denne Bodenbördige Marklund...
Citera
2021-01-15, 17:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Sista jag skriver i saken - GE DIG! Vilken bullshit - läs om, gör rätt! Detta var inte alls din intention - det ser alla... Men, nu skiter jag i dig och dina usla bortförklaringar - lev med att du gjorde bort dig...

Min intention var att besvara din märkliga fråga om vad du missat. Jag försökte förklara för dig att AB&K ofta handlar om just att identifiera och diskutera MGM:s.

Men du kanske inte tycker det är så mycket poäng. Må så vara. Du behöver inte intressera dig av den aspekten av forumdelen, precis som man kan diskutera i fotbollsdelen av forumet utan att vara intresserad av exempelvis allsvenskan. Men lite underligt kanske om du missat att en del gillar fotbollsallsvenskan.
Senast redigerad av Troian 2021-01-15 kl. 17:26.
Citera
2021-01-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Mannen med räv på huvudet under stormningen av Capitol heter Aaron Mostofsky, han är registrerad Demokratisk väljare under valet, och hans pappa är högt uppsatt Demokratisk domare med tunga kontakter inom demokraterna.

Aaron och hans familj är även judiska. Så det är en demokratisk judisk terrorist med räv på huvudet. Mycket konstigt.

Mannen med räv på huvudet på Marklunds tidigare bilder är någon slags kultursame som pysslar med konst. Skulle kunna vara en Antifa-same. I alla fall en vänster-same.

Denna kultursame äger flera mössor gjorda av rävar.

Jag har studerat bilderna och en av dessa rävmössor är identisk med den som den demokratiska judiska "terroristen" hade på sig under stormningen av Capitol.

Så både halsduken som en av angriparna av Capitol hade på sig, och rävmössan som en annan hade på sig, har mycket lustiga kopplingar till Marklund.

Varför i helvete skulle fotograf-Marklund isåfall ”outa” sig genom att klä en av sina kamrater i en halsduk från (typ) hembygden? Inte supersannolikt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in