Citat:
Ursprungligen postat av
Leproid
Det är crisis actors med idrottsutstyrsel från flera olika länder som har varit på plats. Syftet är att media från dessa länder ska kunna hitta på kopplingar till deras nationella organisationer av högerextremister. Snart kommer "Skellefteåmannen" vara kopplad till typ NMR och sen rullar det igång med förbjudandet av "hatgrupper".
Helt säkert så. ("crISIS" actors kallades de under Irakkriget, där gick vissa att spåra. En "syster" till den påstått avrättade Foley hade även spelat anhörig i Sandy-Hook massakern etc Hoppas att liknande spårning sker av dessa. Absolut inte för att hoppa på dem personligen. Men för att visa hur falska nyheterna är.)
Händelsen i tråden är säkert mycket större än bara fotografen. Fotografen skulle aldrig själv våga blåsa en stortidning. DN "letar igenom 900 namn" och framstår som fårskallar när halsduken troligen planterats av fotografen. Men förmodligen förstår tidningsfolket. "Det där måste vara Joels halsduk" fattar de väl direkt. Tidningsnätverken ligger bakom. Ingen som jobbar med dem vågar försöka blåsa dem skulle jag tro. (Jag har inte jobbat med sådant.)
Vi får se om DN och de andra låtsas "hitta" aktivisten och försöker ljuga sig vidare ur det hela. De skulle även kunna låta fotografen ta fallet. Men att det går så långt är väl inte troligt. Han har gjort sin plikt och får i så fall säkert jobb i framtiden efter viss officiell karantän. Kanske mörkläggning som vanligt. Eller också en fantasifull saga om den fantastiska halsdukens märkliga väg till Capitol.
Det är bara att se vem som förlorar på "stormningen". Det är Trump, naturligtvis. Han hjälper ju även till att svärta bilden av sig själv nu, för att motverka nationellt självstyre (en slags EU-propaganda). Stormningen är riggad. Poliserna släppte ju igenom demonstranterna nästan utan motstånd.
Det verkar som om fotografen "inte märkte" att huvudpersonen i hans pangbild bar en halsduk från fotografens hemtrakter! Vad jag förstår av trådstarten så "upptäckte" fotografen detta en tid senare, lagom för att surfa på nyheten om stormningen men inte dränkas av den. Jaja.