Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Anledningen till att de vill skapa svält är pga att då kan de kontrollera befolkningen. Detta är typ en standardmodell i Nordkora. Befolkningen svälter men man ser till att armén är välgödd och så agerar armén i elitens intresse av rent självintresse och att de villigt är sadister mot resten av medborgarna. En person som är mätt kommer inte att lyda om någon globalist säger att du ska gå och skjuta ihjäl några av sina medborgare, när personen är hungrig ändras det totalt och agerar i rent självintresse.
Vad som händer nu är ren ondska.
En tidning som The Guardian utgör språkrör för vad som regimen kan komma att genomföra. Den talar om att vi måste äta mindre för att "inte belasta klimatet". Matskatter kan komma att användas för att genomföra detta. Det sker inte nu. Men det antyder att vi i en framtid kan komma att svältas med matskatter.
Citat:
Diets need to shift to contain less food in general, such that caloric intake is in line with healthier quantities, and less meat, dairy and eggs,
...
food taxes to reduce emissions
(FB) Vad är "The Great Reset"?
(FB) Vad är "The Great Reset"?
Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Enkel fråga, ren krigskonst. För att kuva en en hel befolkning och tom en hel kontinent är kontrollen av föda mycket viktig. Vem som drar nytta av detta är eliten som kan kontrollera och förskanska sig ännu mera. Allt detta har redan hänt, t.ex. i Sovjet, Kambodja så det är inget nytt men tydligen ingen allmän kunskap vilket är synd.
Det stämmer. Jag har besökt Ukraina. Jag träffade många smarta ungdomar, varav flera dock inte kan bidra till landet utan känt sig tvingade att bosätta sig i Kanada. De högtidlighåller "Holodomor-dagen". Holodomor betyder "att döda genom svält". (Holodomór =
Terror-Famine) Vissa anser att denna svältkatastrof på 1930-talet skapades av Sovjetunionen för att undertrycka ukrainskt oberoende.
Citat:
Some scholars believe that the famine was planned by Joseph Stalin to eliminate a Ukrainian independence movement.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Holodomor
EU är det nya Sovjetunionen. Man försöker centralstyra ett stort antal länder från Bryssel. Presidenten är inte folkvald. Thatcher kallade EU-kommissionen för politbyrå.
Greta Thunberg är helt styrd av samma intressen som styr EU, enligt min uppfattning. Det finns en slående likhet mellan Greta och den ganska kända Holodomor-statyn i Kiev.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...cOARQ&usqp=CAU
Sammanfattningsvis så har svält ännu inte börjat tillämpas som styrmedel av EU. Men påverkan av födointaget har redan börjat genom stöd för vegansk kost, generellt i media. Vad som kommer att ske i framtiden vet vi inte.
EU överlever genom att andra konflikter sprids, t.ex massinvandring, feminism och (för oss på Internet) Internettroll. Om samarbete och enighet kunde skapas i t.ex Sverige skulle vi omedelbart kasta ut EU i nästa val.
Jag skriver inte "reset" utan EU eftersom det är lite mer konkret. Men EU är en av de viktigaste mekanismerna för att genomföra reset (=global diktatur) i Europa.